تعریف رضایتِ مشتری با چند مثال قابل فهم

آیا با تعریف رضایت مشتری آشنا هستید. رضایت مشتری به اندازه‌گیری میزان برآورده‌‌ساختن انتظارات مشتری در خصوص محصولات یا خدمات یک شرکت می‌پردازد.

رضایت مشتری یک مفهوم انتزاعی است که عواملی مانند کیفیت محصول، کیفیت خدمات، فضای عرضه‌ی محصول یا ارائه‌ی خدمات و قیمت محصول یا خدمات در آن دخیل هستند. کسب‌و‌کارها معمولا از مشتریان نظرسنجی می‌کنند. از این نظرسنجی‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به رضایت مشتری استفاده می‌شود. موضوعاتی که در این نظرسنجی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند عبارتند از:

نمایش محصول در بازاریابی یعنی چه؟

در بازاریابی، نمایش محصول بخشی از فعالیت های ترویجی یک محصول به حساب می آید که در آن محصولی به مشتریان بالقوه نشان داده می شود. هدف از نمایش محصول، معرفی آن به مشتریان بالقوه و ایجاد انگیزه خرید در آنها است. محصولاتی که به صورت سمبل برای نمایش ارائه می شوند معمولا شامل محصولات جدید یا نسخه جدید محصولات موجود هستند. نمایش محصول به سه دسته کلی نمایش فروشگاهی، نمایش خیابانی (جاده ای) و نمایش نمایشگاهی تقسیم می شود.

چه چیزی مانعِ وفاداری مشتری شما می‌شود؟

اغلب مدیران کسب‌وکارها به‌خوبی می‌دانند که 80% از سود آن‌ها از 20% مشتریان آن‌ها حاصل می‌شود، یعنی به عبارتی ارزش اصل پارتو را در فرایند بازاریابی و فروش خودشان به‌خوبی می‌دانند. آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که با تضمین کردن خرید آن 20% از مشتریان خودشان، بخشی از سودآوری خود را تضمین کرده‌اند.

به عبارتی وفاداری مشتری و حفظ و نگهداری مشتریان وفادار برای هر کسب‌وکاری مانند حفاظت از "جام مقدس” – یک جام ارزشمند مفهوم مذهبی و ارزشمند در دین مسیح – است.

چگونه از گوشی خود پول دربیاوریم؟

در دنیا دو دسته آدم وجود دارند: دسته اول چیزی را هزینه می بینند و دسته دوم همان چیزها را منبع درآمد به حساب می آورند. مثلا اگر یکی از افراد دسته اول برای تفرج به کنار رودخانه ای برود، فکر می کند که برای سفرهای بعدی چه چیزهایی همراه بیاورد یا چه چیزهایی باید بخرد تا سور و ساتش کامل شود اما اگر فردی از دسته دوم برای تفرج به کنار همان رودخانه برود، سریع به فک رمی افتد که با فراهم کردن امکانات در آنجا، محلی برای تفریح مردم ایجاد کند و از این راه درآمدی کسب کند یا این که در ضمن معاشرت با دیگران و اطلاع از ذائقه و علایق آنها کشف می کند که آیا آب، سنگ های کف رودخانه و حتی هوای پاک آن محل تبدیل شدنی به پول هست یا خیر.

طرز تهیه یک مشتری وفادار

در هر صنعتی که فعالیت داشته باشید، وفاداری مشتری یکی از ارزشمندترین بخش های کسب و کار است. تحقیقات نشان می دهد بازاریابی برای یک مشتری جدید پنج برابر هزینه بیشتری نسبت به بازاریابی برای مشتری های قدیمی دارد. ارزش وفاداری به مشتری را وقتی بهتر درک می کنید که بدانید 40 درصد از درآمد تجارت الکترونیک تان از 8 درصد از پایگاه مشتریان به دست میآید. خوشبختانه در این مقاله طرز تهیه یک مشتری وفادار را برایتان نوشته ایم! این دستورالعمل به شما کمک می کند روابط بهتری با مشتریان فعلی ایجاد و برای کسب درآمد بیشتر مشتریان جدیدی را نیز جذب کنید.

9 روش مطمئن و کم هزینه برای بازاریابی موفق

بسیاری از مدیران بنا به ماهیت شغل و حرفه‌شان نمی‌توانند از روش‌های پرهزینه‌ی بازاریابی و تبلیغاتی برای معرفی شرکت خود و محصولات‌شان استفاده کنند. بر این اساس استفاده از روش‌های کم‌هزینه برای مدیران بازاریابی این کسب و کارها یک ضرورت حیاتی است.

بر این اساس استفاده از روش‌های کم‌هزینه برای مدیران بازاریابی این کسب و کارها یک ضرورت حیاتی است. در این اثر سعی شده روش های کم‌هزینه‌ای معرفی شوند که برای هرکسی در هرحرفه و شغلی می‌تواند مفید باشد.

در ادامه ۹ روش مطمئن و کم‌هزینه برای بازاریابی موفق آمده است :

6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری

در دنیای امروز که مصرف‌کنندگان بسیار باهوش و حوره‌ی فناوری هستند، مشتریان انتظار توجه ویژه دارند، نه چیزی که به انبوه مشتریان عرضه شود. به همین دلیل روش‌های بازاریابی گذشته، حتی آنها که عمرشان کمتر از ۵ سال است، دیگر پاسخگو نیستند. کلید بازاریابی موفق، درگیر کردن مشتری با کسب‌وکار، محصول یا خدمات‌ است و این با فروختن محصول به آنها متفاوت است. در ادامه با تکنیک‌هایی آشنا می‌شوید که به حفظ وفاداری مشتری در کسب‌وکار شما کمک می‌کنند.

بازاریابی را از کجا و چگونه باید شروع کنیم؟

شما بازاریاب هستید. لازم نیست از همه چیز سر در بیاورید در ابتدای کار سعی کنید که درک صحیحی از سیستم بازاریابی شرکت پیدا کنید.

گام اول: سازمان

شما بازاریاب هستید. لازم نیست از همه چیز سر در بیاورید (البته فقط در ابتدای کار، بعد از مدتی هر اطلاعاتی می تواند برای شما مفید واقع شود.) در ابتدای کار سعی کنید که درک صحیحی از سیستم بازاریابی شرکت پیدا کنید. بدین رو شروع به انجام کارهای زیر کنید:

خرده‌ فروش خوب یعنی این!

بیش از ۵ دهه از تأسیس یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی‌های جهان، یعنی وال‌مارت، توسط سام والتون آمریکایی می‌گذرد؛ این شرکت که در سال ۱۹۶۲ به‌عنوان یک فروشگاه تخفیف‌دار تأسیس شده بود، هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خرده‌فروشی جهان به‌شمار می‌رود و دارای بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها در سراسر جهان است.

این شرکت که در حال حاضر چندین فروشگاه داخلی و بین‌المللی را در سطح جهان پوشش می‌دهد، طیف متنوعی از مواد غذایی تا پوشاک را ارائه می‌کند. یافتن جایگاهی جهانی برای یک شرکت خرده‌فروشی، نشان‌دهنده روش‌های درست بازاریابی و نحوه فروش صحیح محصولات در طی سال‌ها است و بر همین اساس نیز در این گزارش به روند بازاریابی این شرکت و استراتژی‌های کاربردی آن برای نفوذ بر مشتریان و فروش بیشتر محصولات می‌پردازیم.

هوش هیجانی؛ ابزاری نوین در مدیریت بازار

مدیریت و یا عامل انسانی، مهمترین دلیل تحولاتی است که امروز بشر در همه زمینه ها و به هر شکلی در جوامع گوناگون شاهد آن است. در واقع عامل انسانی است که تفاوت های فاحش امروز زندگی بشر را با شرایط گذشته اش رقم زده است و چه بسا اگر این عامل از زندگی روزمره حذف شود، توسعه و پیشرفت از زندگی انسان حذف می شود.


برای تغییر و حرکت به سوی شرایط بهتر، علاوه بر عواملی چون سرمایه، مواد اولیه و غیره، مهمترین و اصلی ترین عامل، نیروی انسانی است. به بیانی دیگر، ثروت و دارایی هر جامعه ای فقط و فقط نیروی انسانی آن جامعه است.

صفحه1 از9

ورود کاربران

سخن روز

صدای کردار, از صدای گفتار بلندتر است.

marketing

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA

عضویت در خبرنامه

Go to top