اهمیت سنجش بازار در بازاریابی

سال های زیادی است که مبالغ زیادی صرف سنجش بازار میشود. از هزاران مشتری بالقوه نظرسنجی دقیق انجام میشود تا مشخص شود که آیا یک محصول می تواند وارد بازار شود یا خیر اما علیرغم این نظرسنجی و مصاحبه ها تقریبا ۸۰ درصد از محصولات جدید در سال اول شکست میخورند.

پول و وقت شما برایتان بسیار باارزش است، شما نمی توانید با سرمایه گذاری آنها بر روی یک محصول یا خدمتی که در بازار شکست میخورد وقت و سرمایه خود را هدر دهید. هرچه بیشتر محصول خود را قبل از تولید و فروش ارزیابی کنید، احتمال اینکه به فروش و سود دلخواه برسید بیشتر است. فقط بخاطر داشته باشید، هر دلاری که برای ارزیابی بازار خرج میکنید باعث صرفه جویی هزاران دلاری که بعدها در پروسه بازاریابی از دست خواهید داد، میشود.

برای سنجش و ارزیابی بازار باید به این صورت عمل کنید:


یک الگو، مدل یا توضیح درباره محصول یا خدمتی که میتوانید به دیگران ارائه دهید ایجاد کنید.

بیشتر ایده ها برای محصول یا خدمت جدید در ابتدا کار نمیکنند. با یک مدل یا الگو، می توانید ایده را به تصویر بکشید و یا عکسی از برخی انواع آن ایجاد کرده و آن را به مشتریان بالقوه خود نشان دهید. اینکار به شما این امکان را میدهد تا محصول یا خدمتتان را برای خود تست کنید و بدانید که آیا این محصول کار میکند یا خیر(حتما نوشته های دقیقی از تحقیقات خود داشته باشید؛ ممکن است با این کار بعد ها به ایده های بهتری دست یابید)

قیمتی که میتوانید محصول خود را در بازار فعلی به فروش برسانید مشخص کنید.

قیمت های دقیق و تاریخ رساندن رسیدن محصول از تامین کننده را بگیرید، بویژه زمانی که محصولی را برای فروش مجدد تهیه میکنید. تمام هزینه ها شامل آوردن محصول یا خدمت به بازار را تعیین کنید: هزینه دفتر، تجهیزات و سایر موارد که شامل هزینه های کار شخصی شما و نرخ ساعتی خود برای انجام کسب و کار را محاسبه کنید. از دوستان و خانواده خود بپرسید که آیا این محصول را با قیمتی که شما ارائه میدهید خریده اند یا خیر.

 


با نمونه یا الگوهایی که دارید به سراغ مشتریان بالقوه خود بروید و از آن ها بپرسید که آیا تمایلی به خریدن این محصول دارند.

مطمئن شوید که به سراغ افرادی که تصمیمات خرید را برعهده دارند، میروید. سپس از آنها بپرسید که آنها حاضرند چقدر برای خرید این محصول هزینه کنند. اگر مردم از ایده محصول جدید شما انتقاد کردند، از آن ها دلیلش را بپرسید. از آنها بخواهید بگویند که این محصول با چه کاری میتواند جذاب تر شود.

محصول خود را با سایر محصولات بازار مقایسه کنید.

مداما از خود بپرسید، «چرا کسی باید بخواهد محصول من را جایگزین محصولاتی که میخرد بکند؟» نظرات منفی دیگران را بپذیرید. عاشق ایده خود نشوید.با نگاهی بر روی جریان طرح بازاریابی خود خوشبینانه بدبین باشید.

از نمایشگاه ها و شوها بازدید کنید – این مکان ها برای گرفتن بازخوردهای سریع در خصوص محصول جدیدتان فوق العاده هستند.

شما میتوانید با ثبت نام به عنوان یک تولید کننده یا خریدار عمده برای این نمایشگاه ها ثبت نام کنید. وقتی وارد نمایشگاه شدید، دنبال این باشید که چه چیز دیگری مشابه محصول شما موجود است یا همان کاری که محصول شما انجام میدهد را میکند. شرکت اهی دیگری که برای محصولات مشابه بازاریابی می کنند محصولات خود را به نمایش میگذارند- به چیزی که پیشنهاد میدهند نگاهی دقیق و کامل داشته باشید. سپس با خریداران این محصول صحبت کنید – خریداران باتجربه در نمایشگاه میتوانند به شما سریعا بگویند که آیا محصول شما موفق خواهد بود یا خیر.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.



لطفا پازل زیر را جهت تشخیص اسپم ، تکمیل نمایید

رسانه

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

زمانی دست از کار بکشید که کار شما انجام شده باشد, نه آنگاه که خسته شده‌اید.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA