بازاریابی خلاق

خلاقیت بین رویاها و کارهای روزمره نهفته است. نوآوران بزرگ همچون استیوجابز و ریچارد برنسون همواره در تلاش هستند تا قدرت تفکر خلاق را آموزش دهند و نشان دهند که داشتن یک دیدگاه و تمایل برای ریسک چقدر برای یک برند می‌تواند مفید باشد.
استیو جابز معتقد است، خلاقیت از تجارب متفاوت به ارمغان می‌آید. از نظر او افرادی که ذاتا کنجکاو هستند بیشتر از افراد محافظه‌کار در زندگی تمایل به تجربه‌ی چیزهای متفاوت دارند و آن‌ها معمولا مایل به یادگیری به روش‌هایی هستند که افراد دیگر نمی‌توانند.

مهارت های تفکر خلاقانه کلیدی جهت بهبود عملکرد یک کسب و کار است. تفاوت های سازمان های عالی با سازمان‌های معمولی در این است که آنها چطور کارکنان‌شان را تشویق می کنند خلاقانه تر تفکر کنند. در این‌جا چند راهنمایی برای این‌که یک تیم بتواند خلاقانه فکر کند آورده شده است.

1) به خارج از صنعت خود نگاه کنید.
به اطراف توجه داشته باشید ببینید در صنعت‌های موفق دیگر چه کارهایی صورت می‌گیرد که شما نیز می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. داستان جیم فارلی از صنعت فورد بسیار جالب است، کارشناس ارشد فورد در مورد چگونگی بازاریابی فورد گفت که پس از مطالعه‌ی روش صنعت گیم یک ایده‌ی خلاقانه به ذهن‌شان رسید و نه تنها بازی‌های جذاب راه‌اندازی کردند، به صورت استادانه با ایجاد شور و هیجان فروش خود را به حداکثر رساندند.

2) کسب‌وکارتان را خوب تعریف کنید.
تعریف کسب‌وکارتان را محدود نکنید. استارباکس بزرگ‌ترین کافی‌شاپ زنجیره‌ای جهان، تجربه‌ی نوشیدن قهوه را در مکان سوم بعد از خانه و محل کار تعریف کرد. استارباکس فقط قهوه نمی‌فروشد او یک تجربه می‌فروشد. یک تعریف خوب از کسب‌وکارتان راه دیگری جهت بهره‌برداری از خلاقیت است.

3) یک روند منظم داشته باشید.
برخی از افراد معتقدند که خلاقیت یک جرقه است اما خلاقیت یک فرآیند دقیق و منظم است. آن اغلب یک موضوع را جذب می‌کند، آن را سنتز می‌کند و از شهود و درک مستقیم نسبت به آن استفاده می‌کند.

4) بازخوردهای ساده را دریافت کنید.
ایده‌های مبتدی معمولا با کمی تغییر خلاقیت را تسهیل می‌کنند. بسیاری از ایده‌های درخشان از این طریق ایجاد می‌شوند. افراد تازه‌کار، اغلب ایده‌های خوبی می‌دهند اما کارشناسان اغلب سعی می‌کنند آهسته حرکت کنند و ایده‌های خود را بدنام نکنند و سنجیده عمل کنند. سعی کنید از مشاوره‌‌های رایگان بهره‌مند شوید و خلاقیت خود را آزاد بگذارید.
5) شکست‌ها
سازمان‌های خلاق درک می‌کنند که موفقیت و شکست دست به دست هم می‌دهند و بنابراین موفقیت‌ها توسط شکست‌ها تهدید نمی‌شوند. قبول شکست رهایی‌بخش است و خلاقیت را تشویق می‌کند. نگران نباشید!

6) ایجاد تنش
اسکات فیتزجرالد یک بار گفت: ” هنرمند کسی است که می‌تواند دو دیدگاه مخالف را بشنود و هنوز هم کاملا کاربردی است.” خلاقیت اغلب با تنش‌های متناقض برانگیخته می‌شود. جنرال الکتریک اغلب در تیم‌های نوآوری خود برای شکستن دیدتونلی از هردوی مهندسان و تیم بازاریابی استفاده می‌کند.

خلاقیت برای رشد ارزشی شرکت ضروری است. خلاقیت در سازمان تغییرات مطلوب ایجاد می‌کند و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی کارکنان باید به گونه‌ای مؤثر آنان را در ایفای نقشی مثبت در ایجاد تحول، توانمند و ترغیب کند.

اطلاعات تکميلي

  • نویسنده: علی مجد
این مورد را ارزیابی کنید
(20 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.



لطفا پازل زیر را جهت تشخیص اسپم ، تکمیل نمایید

رسانه

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

مدیران پیروزمند دنیای امروز, رمز پیروزی سازمان خود را بهره‌مندی از انسان‌ها فرهیخته می‌دانند.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA