هفت نکته قابل ملاحظه در بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای کوچک

هفت نکته قابل ملاحظه در بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای کوچک

کسب و کارهای کوچک به لحاظ تاریخی به سختی خودشان را با استراتژی بازاریابی محتوا که توسط بازاریابان طراحی می شود تطبیق می دهند. استفاده از تکنیک هایی چون سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) در سال های اخیر برای کسب و کارهای کوچک از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است. محتوا مورد نیاز جهت تولید ممکن است توسط پرسنل شرکت و یا آژانس های تولید محتوا انجام می گیرد.

در ادامه به ۷ نکته قابل ملاحظه جهت استفاده از بازاریابی محتوا اشاره می کنیم.

۱- جهت پیاده سازی بازاریابی محتوا از تقویم استفاده کنید.

داشتن یک استراتژی مشخص برای انتشار محتوا در بسیاری از مواقع نادیده گرفته می شوند. ۶۱% از بازاریابان به این مساله که تولید محتوا زمان بر می باشد اذعان داشته اند، ولی تنها ۴۴% از آنان گفته اند که دارای استراتژی برای تولید و انتشار محتوا هستند. داشتن یک تقویم برای تهیه محتوا برای یکماه می تواند گام نخست باشد.

۲- اثربخشی محتوا را اندازه گیری کنید.

پیش از آنکه به وب سایت های دیگر سر بزنید، محتواهایی را که در گذشته داشته اید بررسی کنید، پس از آن به ابزار آنالیزور گوگل (Google Analytic) سر بزنید و صفحاتی که بیشترین ترافیک را داشته اند بررسی کنید تا به کمک آن به محتوا مدنظر کاربران برسید.

همچنین به کمک آمارهایی که از شبکه های اجتماعی دریافت می کنید به اندازه گیری بازخورهای کاربران بپردازید. لایک کردن (Like)، نشر (Share) از جمله مواردی است که محبوبیت محتوا شما را نشان می دهد. به کمک این ابزارها می توانید روند مناسب برای هر چه بهتر شدن محتوای مدنظر خود را نسبت به گذشته داشته باشید.

۳- از روندهای شبکه های اجتماعی برای تولید خبر استفاده کنید.

شبکه های اجتماعی برای موضوع سازی جدید در حال حاضر بسیار اثربخش اند. حول و حوش اتفاقات روزمره ای که در شبکه های اجتماعی قرار دارند مطالبی به اشتراک بگذارید. مطالب با ارزش که کاربران دنبال آن هستند را تولید کنید. شبکه های اجتماعی چون توئیتر و فیس بوک دارای نمودارهایی هستند که روند اخبار را مشخص می کنند. از این ابزارها نیز بهره ببرید.

از زوایای مختلف محتواهای خود را تولید کنید و در رسانه های مختلف به انتشار ویدیو و اینفوگرافی بپردازید.

 


۴- نظر سنجی کنید.

یک خبر را با نظر سنجی تولید کنید. از مردم بابت مقاله، اینفوگرافی و … سوالاتی را بپرسید تا نیازهای مشتری خود را درک کنید. این مساله برای شما بازدید و بک لینک به همراه خواهد داشت. نظر سنجی های خودتان را می توانید از طریق وب سایت هایی چون Survey Monkeyو یا Google Consumer Survey در اختیار مشتریان قرار دهید.

۵- محتوا تصویری خود را بهینه نمایید.

همان گونه که در سئو تمرکز بر متنی است که توسط موتور جستجو تشخیص داده می شود. در محتوای تصویری بیش از هر چیز جلب توجه فردی که می خواند دارای اهمیت است. مخاطبان اساساً به محتوای تصویری بیشتر ارتباط برقرار می کنند. ۹۰ درصد اطلاعاتی که وارد مغز انسان می شود از طریق تصویر می باشد و محتواهایی که از تصاویر بهره برده اند، بیش از ۹۴ درصد بیشتر خوانده شده اند تا محتواهایی بدون تصویر.

مطالعات انجام شده توسط بازاریابان در Marketing Sherpa نشان می دهد که سریع ترین راه انتقال محتوا، استفاده از تصاویر می باشد. از اینفوگرافی که توسط آمار و اطلاعات غنی شده استفاده کنید. تا مخاطبان خود را وفادار سازید.

۶- بلاگی برای نشر ویدیوهای خود استفاده کنید.

یک راه دیگر برای تداوم در تولید محتوا اثربخش، تولید ویدیو می باشد. ۷۸ درصد مردم اذعان داشته که آخر هفته ها به صورت آنلاین ویدیو مشاهده می کنند. و ۵۵ درصد نیز به صورت روزانه به مشاهده ویدیو های آنلاین می پردازند. راه اندازی یک بلاگ کاری پر هزینه و زمان بر نمی باشد. ویدیو های کوتاه و خلاصه راه حل ساده ای هستند. که خیلی ساده می توان آن را با وب کم تهیه نمود.

ساخت بلاگ به تدوین و کوتاه سازی احتیاج دارد و بلافاصله در شبکه های اجتماعی چون یوتیوب، آپارت و … منتشر کنید. براساس مطالعات انجام شده توسط Animoto محتوا ویدیو به ۷۳ درصد مشتریان جهت خرید و محصول و یا خدمت کمک کرده است.

۷- محتواهای گذشته را به روزرسانی کنید.

تحقیق کردن و جستجو در مورد یک موضوع جدید فرآیندی زمان بر می باشد، محتواهایی که در گذشته تولید و نشر کرده اید را بازنویسی کنید، بسته های محتوایی غنی برای خوانندگان خود تولید کنید.

نتیجه گیری

در کسب و کارهای کوچک خلق ایده جدید کار دشواری می باشد، استفاده از ظرفیت های شبکه های اجتماعی و ابزارهایی چون Google Analytic می تواند راهکاری مناسب را در اختیار شما قرار دهد. همچنین باتوجه به هزینه پایین در تولید ویدیو و عکس و اینفوگرافی و روند رو به رشد این نوع از محتوا، استفاده از این نوع می تواند کمک شایانی به کسب و کارهای کوچک بکند.

این مورد را ارزیابی کنید
(16 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.



لطفا پازل زیر را جهت تشخیص اسپم ، تکمیل نمایید

رسانه

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

حداکثر شادی و خشنودی انسان‌ها زمانی به دست می‌آید که در شغل هم‌راستا با شخصیت (هوشمندی) خود, به کار گمارده شوند.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA