۵ راهکار عملی برای تبدیل شدن به یک شرکت مشتری مدار

در بسیاری از کسب و کارها همیشه صحبت از مشتری مداری است و اغلب شرکتها سعی می کنند به آن دست پیدا کنند ؛ با این حال ، تبدیل شدن به یک شرکت مشتری مدار ، فرآیند بسیار پیچیده ای است.
به همین دلیل در این مقاله آموزش بازاریابی به یکی از موارد مهم در اجرای مشتری مداری اشاره می شود. ایستادن در جایگاه مشتریان یکی از عوامل مهمی است که می توان آن را گام نخست در اجرای مشتری مداری دانست. تحقق بخشیدن به مشتری مداری ، جز تصور خود در قالب یک مشتری امکان پذیر نخواهد بود. زمانی که بتوانیم خودمان را در قالب مشتریانمان تصور کنیم ، می توانیم ارزیابی بهتری از کیفیت و کمیت عملکرد خود و میزان رضایت واقعی مشتریان داشته باشیم.

برای رسیدن به گام نخست در مشتری مداری یعنی ایستادن در جایگاه مشتریان می توانیم از روشهای مختلف استفاده کنیم که در ادامه به چند راهکار عملی در این زمینه اشاره می شود:

یک) اولین راهکار آموزش بازاریابی ، در جایگاه پذیرش شرکتتان قرار بگیرید


لازم است هر از گاهی برای اینکه بتوانید نوع رفتار و رابطه کارکنانتان را مشتریان از نزدیک ببینید و آن را بسنجید سری به قسمت پذیرش شرکتتان بزنید. به عنوان مثال ، اگر شما یک فروشگاه عرضه مواد غذایی ، پوشاک ، مواد بهداشتی یا هر چیز دیگری دارید می توانید در بخش ورود یا خروج آن بایستید و نوع رفتار و برخورد کارکنان خود را از نزدیک با مشتریان مشاهده کنید. همچنین میزان رضایت مشتریان و رفتار کارکنان با آنها را می توانید در این بخش مورد ارزیابی و بازدید قرار دهید.

 

دو) دومین راهکار آموزش بازاریابی ، سری به قسمت حسابداری بزنید


از جمله بخشهایی که همه مشتریان شما با آن در ارتباط هستند و تا حد زیادی می تواند میزان رضایت آنها را تعیین کند ، بخش حسابداری شرکتتان است. در این قسمت نیز با توجه به همان مثال فروشگاه می توان چنین بیان کرد که شما می توانید در قسمت صندوق و حسابداری شرکت خود قرار بگیرید و به سرعت و دقت در رسیدگی به کار مشتریانتان از نزدیک شاهد باشید.

 

 

سه) بازدید از قسمتهای مختلف شرکت


از نظر مشاوره بازاریابی علاوه بر اینکه می توانید در قسمتهای مختلف شرکت خود به عنوان کارکنان قرار بگیرید بلکه می توانید یک بازه زمانی مرتب و مشخصی را برای سر کشی به بخشهای مختلف شرکت خود اختصاص دهید و به ارزیابی رفتار و عملکرد کارکنان و مشتریان خود بپردازید.

 

چهار) بررسی وب سایت شرکت


هر از گاهی به وب سایت شرکت خود سری بزنید و مطالب آن را مرور و بررسی کنید. اگر وقت این کار را ندارید از مشاور بازاریابی بخواهید تا این کار را بکند. از آنجا که یکی از بخشهای مهمی که با مشتریان شما از نزدیک در ارتباط است وب سایت شرکتتان می باشد ، به همین دلیل لازم است که حتماً به ارزیابی کیفیت اطلاع رسانی ها و به روزرسانی مطالب آن بپردازید.

 

پنج) بازدید از شرکت به عنوان مشتری


بهتر است مشاور بازاریابی تان هر از گاهی به عنوان مشتری ، سری به شرکتتان بزند و نوع ارتباط کارکنان و کیفیت رسیدگی به کار مشتریان و همچنین عملکرد آنها را از نزدیک ببیند. نه تنها می توانید به صورت حضوری به شرکت خود سر بزنید بلکه می توانید یک تماس تلفنی نیز به عنوان مشتری با آن برقرار کنید یا حتی می توانید فردی را به نمایندگی از طرف خودتان برای این کار انتخاب کنید. این کار موجب می شود تا دید بهتری نسبت به شرکت و عملکرد خود پیدا کنید.


این نکات آموزش بازاریابی همیشه هم هزینه بر نیست و مانند موارد فوق می تواند بدون هزینه انجام شود. این موارد را با مشاور بازاریابی و فروش خود در میان بگذارید.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.



لطفا پازل زیر را جهت تشخیص اسپم ، تکمیل نمایید

رسانه

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

نقش مدیر این است که به درون فرد نفوذ کند و هوشمندی بی‌همتای او را کشف کند و به عملکرد تبدیل نماید.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA