طرز تهیه یک مشتری وفادار

در هر صنعتی که فعالیت داشته باشید، وفاداری مشتری یکی از ارزشمندترین بخش های کسب و کار است. تحقیقات نشان می دهد بازاریابی برای یک مشتری جدید پنج برابر هزینه بیشتری نسبت به بازاریابی برای مشتری های قدیمی دارد. ارزش وفاداری به مشتری را وقتی بهتر درک می کنید که بدانید 40 درصد از درآمد تجارت الکترونیک تان از 8 درصد از پایگاه مشتریان به دست میآید. خوشبختانه در این مقاله طرز تهیه یک مشتری وفادار را برایتان نوشته ایم! این دستورالعمل به شما کمک می کند روابط بهتری با مشتریان فعلی ایجاد و برای کسب درآمد بیشتر مشتریان جدیدی را نیز جذب کنید.

9 روش مطمئن و کم هزینه برای بازاریابی موفق

بسیاری از مدیران بنا به ماهیت شغل و حرفه‌شان نمی‌توانند از روش‌های پرهزینه‌ی بازاریابی و تبلیغاتی برای معرفی شرکت خود و محصولات‌شان استفاده کنند. بر این اساس استفاده از روش‌های کم‌هزینه برای مدیران بازاریابی این کسب و کارها یک ضرورت حیاتی است.

بر این اساس استفاده از روش‌های کم‌هزینه برای مدیران بازاریابی این کسب و کارها یک ضرورت حیاتی است. در این اثر سعی شده روش های کم‌هزینه‌ای معرفی شوند که برای هرکسی در هرحرفه و شغلی می‌تواند مفید باشد.

در ادامه ۹ روش مطمئن و کم‌هزینه برای بازاریابی موفق آمده است :

6 تکنیک بازاریابی برای حفظ وفاداری مشتری

در دنیای امروز که مصرف‌کنندگان بسیار باهوش و حوره‌ی فناوری هستند، مشتریان انتظار توجه ویژه دارند، نه چیزی که به انبوه مشتریان عرضه شود. به همین دلیل روش‌های بازاریابی گذشته، حتی آنها که عمرشان کمتر از ۵ سال است، دیگر پاسخگو نیستند. کلید بازاریابی موفق، درگیر کردن مشتری با کسب‌وکار، محصول یا خدمات‌ است و این با فروختن محصول به آنها متفاوت است. در ادامه با تکنیک‌هایی آشنا می‌شوید که به حفظ وفاداری مشتری در کسب‌وکار شما کمک می‌کنند.

بازاریابی را از کجا و چگونه باید شروع کنیم؟

شما بازاریاب هستید. لازم نیست از همه چیز سر در بیاورید در ابتدای کار سعی کنید که درک صحیحی از سیستم بازاریابی شرکت پیدا کنید.

گام اول: سازمان

شما بازاریاب هستید. لازم نیست از همه چیز سر در بیاورید (البته فقط در ابتدای کار، بعد از مدتی هر اطلاعاتی می تواند برای شما مفید واقع شود.) در ابتدای کار سعی کنید که درک صحیحی از سیستم بازاریابی شرکت پیدا کنید. بدین رو شروع به انجام کارهای زیر کنید:

خرده‌ فروش خوب یعنی این!

بیش از ۵ دهه از تأسیس یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی‌های جهان، یعنی وال‌مارت، توسط سام والتون آمریکایی می‌گذرد؛ این شرکت که در سال ۱۹۶۲ به‌عنوان یک فروشگاه تخفیف‌دار تأسیس شده بود، هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خرده‌فروشی جهان به‌شمار می‌رود و دارای بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها در سراسر جهان است.

این شرکت که در حال حاضر چندین فروشگاه داخلی و بین‌المللی را در سطح جهان پوشش می‌دهد، طیف متنوعی از مواد غذایی تا پوشاک را ارائه می‌کند. یافتن جایگاهی جهانی برای یک شرکت خرده‌فروشی، نشان‌دهنده روش‌های درست بازاریابی و نحوه فروش صحیح محصولات در طی سال‌ها است و بر همین اساس نیز در این گزارش به روند بازاریابی این شرکت و استراتژی‌های کاربردی آن برای نفوذ بر مشتریان و فروش بیشتر محصولات می‌پردازیم.

هوش هیجانی؛ ابزاری نوین در مدیریت بازار

مدیریت و یا عامل انسانی، مهمترین دلیل تحولاتی است که امروز بشر در همه زمینه ها و به هر شکلی در جوامع گوناگون شاهد آن است. در واقع عامل انسانی است که تفاوت های فاحش امروز زندگی بشر را با شرایط گذشته اش رقم زده است و چه بسا اگر این عامل از زندگی روزمره حذف شود، توسعه و پیشرفت از زندگی انسان حذف می شود.


برای تغییر و حرکت به سوی شرایط بهتر، علاوه بر عواملی چون سرمایه، مواد اولیه و غیره، مهمترین و اصلی ترین عامل، نیروی انسانی است. به بیانی دیگر، ثروت و دارایی هر جامعه ای فقط و فقط نیروی انسانی آن جامعه است.

بازاریابی تلفنی، مزاحمت مدرن

مرز بین مزاحمت و بازاریابی تلفنی، این روزها بسیار باریک شده است. در خانه، در محل کار، هنگام رانندگی یا صرف ناهار و شام در رستوران هم از دستشان در امان نیستید. هر آن ممکن است تلفن‌تان زنگ بخورد و به خرید یک کالای بی‌ربط یا استفاده از خدمات یک شرکت بی‌نام و نشان دعوت شوید.

فرقی نمی‌کند اصلاً مخاطب یا مشتری بالقوه آن شرکت باشید یا نه؟ فرقی نمی‌کند ساعت هشت صبح است یا سه بعدازظهر، از خواب پریده‌اید، در حال انجام کار مهمی هستید، در خانه بچه کوچک یا فرد سالمندی دارید که صدای زنگ بی‌موقع تلفن سبب آزارشان می‌شود یا اصلاً دل‌تان می‌خواهد نقشه جغرافیا، سی‌دی آموزش آشپزی، کپسول آتش‌نشانی، پودر شوینده نانو، یا شماره رُند تلفن همراه بخرید یا در مقابل سیل و سونامی، خانه و دفترتان را بیمه کنید یا نه؟

مشتری‌ عزیز به سمت من بیا!

Inbound Marketing روشی از بازاریابی و فروش اینترنتی است که به ترغیب کاربران پرداخته و از طریق به‌کارگیری آن، مشتری به سمت کسب‌وکار شما جذب می‌شود.


بگذارید ببینیم مشتری با استارت‌آپ شما چطور روبه‌رو می‌شود. فرض کنیم یک عطرفروشی آنلاین راه‌انداخته‌اید. هیچ‌کس شما را نمی‌شناسد و مشتریان‌تان در این مرحله غریبه‌اند (Strangers). از طریق ابزارهایی که در ادامه می‌آید کاری کنید این غریبه‌ها به وب‌سایت شما سر بزنند (Visitors). تازه این اول ماجراست. مهم این است که چطور بتوانید این بازدیدکننده را درگیر وب‌سایت خود کنید (Leads) تا وب‌سایت ما را رصد کند و اتفاق خرید رقم بخورد (Customers) و در نهایت او را وفادار به برند خود کنید (Promoters)؛ به‌طوری که حتی بعدا در جمع دوستانش حرف برند شما را بزند! این دقیقا کار اینباندمارکتینگ است: رویکردی محتوامحور که یک بازدیدکننده معمولی را به برند جذب و تبدیل به یک مشتری وفادار می‌کند!

بازاریابی خاکستری و مسائل غیراخلاقی فروش

در ادبیات بازار خاکستری دو تفاوت معنایی وجود دارد: اول بازاریابی فراهم شده برای افراد مسن (افرادی که با موهای خاکستری) و معنای دوم بازاریابی نقره ای یا فروش فعالیت هایی که مشکل قانونی یا اخلاقی دارند. همانند: واردات موازی، صادرات موازی.

واردات موازی، صادرات موازی زمانی رخ می دهد که یک شرکت کالاهای خود را از طریق کانال های غیرمجاز وارد یک بازار بین المللی می کند. صادرات موازی در بازار خاکستری بدین علت مورد ملاحظه قرار گرفت که کارخانجات عمدا یا سهوا قراردادشان را با توزیع کننده های مجاز فسخ می کردند.

طرح بازاریابی موفق چه ارکانی دارد؟

همه افرادی که وارد فضای کسب و کار می‌شوند، به دنبال یافتن راهی برای تأثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان هستند و بنابراین داشتن یک طرح تبلیغاتی موفق، می‌تواند کمک قابل توجهی به پیشبرد اهداف تجاری فعالیت‌های اقتصادی در سطح جهان بکند. در ادامه سعی می‌کنیم اجزای اصلی یک بازاریابی موفق را معرفی کرده و عناصر کلیدی این روند را برشماریم...

همه افرادی که وارد فضای کسب و کار می‌شوند، به دنبال یافتن راهی برای تأثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان هستند و بنابراین داشتن یک طرح تبلیغاتی موفق، می‌تواند کمک قابل توجهی به پیشبرد اهداف تجاری فعالیت‌های اقتصادی در سطح جهان بکند. در ادامه سعی می‌کنیم اجزای اصلی یک بازاریابی موفق را معرفی کرده و عناصر کلیدی این روند را برشماریم.

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

اگر همه چیز مهم باشد, پس بدان که هیچ چیز مهم نیست.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA