چگونه یک ارتباط موثر با مشتری برقرار کنیم؟

از آنجا که فعالیت اصلی ما بازاریابان و فروشندگان «برقراری ارتباط» است و همه رفتارهای خود را در این قالب بروز می دهیم، لازم است مهارت های ارتباط موثر را بیاموزیم.
این نوشتار از قلم یک دانشجوی بازاریابی که مفتخر به تجربه فروشندگی است، نوشته شده است.

اول بازاریابی، بعد نام تجاری

هدف بسیاری از کسب‌وکارهای امروزی که پا به عرصه وجود می‌گذارند، تبدیل شدن به برندی معتبر و شناخته‌شده است، به طوری که تنها نام آن برند مصرف‌کنندگان را به سوی خرید محصولات آن جلب کند، اما به خاطر داشته باشید که تنها از راه بازاریابی موفق می‌توان به نام تجاری مورد نظر خود دست یافت. در این گزارش تلاش می‌کنیم به بیان تفاوت بین دو مفهوم بازاریابی و نام تجاری بپردازیم و به چند اشتباه رایجی که در زمینه برند شدن وجود دارد، اشاره کنیم.

روانشناسی قیمت گذاری

قیمت گذاری محصولات و خدمات اگر به شکل صحیحی صورت گیرد می تواند به یکی از عوامل موثر در موفقیت فعالیت های بازاریابی تبدیل شود. بررسی رفتار خرید مشتریان که در طول سال های متمادی توسط کارشناسان و متخصصان صورت گرفته می تواند آموزه های ارزشمندی برای فعالان بازاریابی و فروش داشته باشد. به همین دلیل در این متن به بیان تعدادی از یافته های رفتارشناسی می پردازیم که می تواند در قیمت گذاری محصولات و خدمات راهگشای کار و کسب ها باشد.

فروشنده‌هایی که مغز شما را شستشو می دهند

برخی مواقع انسان‌ها چیزهایی را می‌خرند که شاید هرگز از آن استفاده نکنند؛ اما دلیل آن چیست؟ دلیل آن فروشنده است! او با استفاده از تکنیک بازاریابی عصبی روی شما تأثیر می‌گذارد و شما را وادار به خرید می‌کند.

اما این تکنیک‌ها چه چیزهایی هستند؟

644

فقط برای یک‌لحظه به آخرین خرید بزرگی که داشتید فکر کنید. این خرید یک اتومبیل بود؟ یک‌خانه؟ یکدست جواهر بسیار بسیار لوکس که شاید فقط در خواب می‌دیدید؟ یا شاید هم یک خرید بسیار ساده بود، شاید چیزی در حد یک کیف‌دستی زنانه!!! به نظر خودتان احساسات در آن نقشی داشته؟ در نگاه اول شاید این‌طور به نظر برسد که تصمیمات خرید ما تنها در ارتباط با تحلیل دقیق نیازهای ما باشد و با هیچ‌چیز دیگری در ارتباط نباشد. به‌هرحال، هر کس به یک وسیله حمل‌ونقل یا یک‌خانه نیاز دارد – درست است؟

روش‌های حرفه ای برای بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی کار آسانی نیست. اغلب از بازاریابی حضوری بسیار سخت‌تر است. یکی از دلایل آن است که مشتری شما را نمی‌بیند. حتی اگر مشتری شما را ملاقات نکند و نبیند، انتقال دادن تصویری حرفه‌ای از پشت تلفن برای موفقیت، نیازمند تلاش زیاد است. این ده نکته می‌تواند به شما کمک کند حرفه‌ای‌تر به نظر برسید و در بازاریابی تلفنی موفق‌تر عمل کنید.

با این راهکارهای ارتباط با مشتری ، وفاداری مشتریان خود را بالا ببرید

ما در عصری زندگی می‌کنیم که رشد استارتاپ‌ها در آن فوق‌العاده سریع شده است، همین مسئله باعث شده تا دیگر نتوانیم از روش‌های ارتباط با مشتری ۱۰ سال قبل برای جذب و حفظ مشتریان استفاده کنیم. هر چند جذب مشتری بیشتر برای کسب و کارها مفید است اما برندها هرگز نباید این نکته را فراموش کنند که حفظ مشتری‌های وفادار از اصول اساسی برای هر کسب و کاری است، زیرا جذب مشتری ۷ برابر هزینه‌ی بیشتری نسبت به حفظ آن‌ها دارد.

10 روش ساده و ارزان بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

به عنوان یک کسب و کار کوچک، ممکن است تصور کنید که غیرممکن باشد که پیام تان را به گوش مردم برسانید. اما نگران نباشید برای اینکار به هیچ تمهید و ترفندی عجیب و غریبی احتیاج ندارید. کافی است تکنیک های زیر را که از کارآفرینان برتر الهام گرفته شده دنبال کنید و در این صورت خواهید دید که کار شما به سرانجام رسیده و کسب و کارتان به رونق خواهد افتاد:

شگردهای بازاریابی برای پدرها

روز پدر طبیعی است كه بازاریابان به پدر‌ها توجه كنند. حراج بزرگ خودرو، كراوات، شلوار، نمایشگر‌های 55 اینچی، دستگاه‌های كباب‌پز، سوسیس و چمن زن دور از انتظار نیست. اما در حالی كه موارد فوق همچنان خواسته‌ها و نیاز‌های پدران مدرن به شمار می‌روند، تمام داستان در این نكات خلاصه نمی‌شود. پدر امروزی فقط مرد حیاط، گاراژ و غار تنهایی خود نیست.

او در آشپزخانه، اتاق رختشویی و اتاق بچه نیز فعالیت می‌كند. پدران مدرن با گذراندن وقت بیشتری با بچه‌های خود تعریف جدیدی را از این نقش ارائه می‌دهند. آنها سهم بزرگ‌تری از خرید خانه و صرف مبالغ بالا را بر عهده می‌گیرند. با توجه به تحقیق مؤسسه«American Time Use»، به ازای هر یك ساعت زمان مادرها برای خرید خواربار، پدرها 54 دقیقه زمان را به انجام این كار اختصاص می‌دهند.

توسعه محصول

پرسش

 

تولیدکننده لوازم جانبی تلفن در تهران هستم که در یک سال گذشته سرمایه‌گذاری زیادی را در حوزه توسعه محصول و بازار خود انجام داده‌ام اما با این حال با سودآوری مناسبی همراه نبوده‌ایم و به خوبی نتوانسته‌ایم بازار مناسبی را برای خود کسب کنیم. با توجه به این شرایط از نظر شما شرکت ما دچار چه اشتباهاتی شده و چگونه می‌توان از این اشتباهات پرهیز کرد؟

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

نقش مدیر این است که به درون فرد نفوذ کند و هوشمندی بی‌همتای او را کشف کند و به عملکرد تبدیل نماید.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA