رضایت مشتری چه تعریفی دارد؟

تا کنون به این موضوع اندیشیده‌اید که رضایت مشتری چه تعریفی دارد؟ چگونه اندازه گیری می‌شود؟ چگونه این رضایت تامین می‌شود؟ و صدها پرسش دیگر که بایستی سازمانها و شرکتهای ارائه دهنده محصولات و خدمات از خود بپرسند ودر پی یافتن پاسخی مناسب برای آن باشند.

کاری کنید مشتریانتان درست جلوی پایتان سبز شوند

داستان جالبی سالها پیش درمورد فیزیوتراپی شنیدم که با فروشگاه تشک‌های طبی محل ارتباط برقرار کرده بود و آن فروشگاه هر هفته لیست همه کسانی که از او تشک خریداری کرده بودند را به فیزیوتراپ میداد – یعنی لیستی از کسانی که احتمالاً از کمردرد رنج می‌بردند و همین باعث شده بود به سراغ خرید یک تشک طبی بروند. با این روش فیزیوتراپ می‌توانست به آنها دسترسی داشته باشد تا بتوانند بیمار او شوند.
ولی یک هفته که لیست را از فروشگاه گرفته و با مشتری‌ها تماس گرفت، حدود سه چهارم یا ۷۵ درصد برای درمان پیش او آمدند؛ تقریباً سه برابر میزانی که او همیشه از این لیست‌ها مشتری جذب می‌کرد.

روش های جذب مشتری و حفظ مشتریان دائمی

خیلی مهم است که خودتان و محصولتان را طوری معرفی کنید که نه تنها بتوانید جمعیتی که می‌خواهید را به سمت خودتان بکشانید، بلکه تشویقشان کنید که دوباره به سمتتان برگشته و مشتری دائمتان شوند.
در زیر به روشهایی برای جذب مشتری و نگه داشتن آنها اشاره می‌کنیم:

هفت نکته قابل ملاحظه در بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای کوچک

کسب و کارهای کوچک به لحاظ تاریخی به سختی خودشان را با استراتژی بازاریابی محتوا که توسط بازاریابان طراحی می شود تطبیق می دهند. استفاده از تکنیک هایی چون سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) در سال های اخیر برای کسب و کارهای کوچک از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است. محتوا مورد نیاز جهت تولید ممکن است توسط پرسنل شرکت و یا آژانس های تولید محتوا انجام می گیرد.

در ادامه به ۷ نکته قابل ملاحظه جهت استفاده از بازاریابی محتوا اشاره می کنیم.

تیپ شخصیتی مناسب برای مدیر بازاریابی

در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی می باشد. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان کافی است. البته هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.
به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می شوند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل معرفی می شوند، عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند.

ضرورت خدمات به مشتریان

بقاء در گردونه رقابت پر تلاطم امروزین، سازمان ها را ناگزیر از پذیرش تغییرکرده است. در سراسر دنیا، سازمان ها و بنگاه های تجاری تلاش می­کنند تا از طریق نیل به مزایای منحصر به فرد، نسبت به سایر رقبا به موقعیتی ممتاز دست یابند. از سوی دیگر، مشتریان و مصرف کنندگان همواره در جستجوی عرضـه کنندگـانی هستند کـه کـالا یا خدمـاتی به مراتب بهتر ارائه می­کنند.

بازاریابی محصول خاص

پرسش

 

مدیر یک شرکت تولیدکننده روغن موتور هستم. در این حوزه رقبای خارجی و داخلی مختلفی فعالیت می‌کنند و گاهی فروش و ارائه محصول با مشکلاتی همراه می‌شود. در این باره راهنمایی بفرمایید که برای بازاریابی این محصول از چه شیوه‌های بازاریابی می‌توانم استفاده کنم؟

باشگاه مشتریان

پرسش

 

مدیر یک فروشگاه عینک در کرمانشاه هستم که به تازگی فعالیت‌های خود را آغاز کرده و قاب‌های عینک متنوعی را به مشتریان عرضه می‌کنیم. با توجه به شروع این کسب‌و‌کار، قصد راه‌اندازی باشگاه مشتریان را داریم. از نظر شما برای راه‌اندازی باشگاه مشتریان و ایجاد ارتباطات مناسب با آنها، چه برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی را باید در نظر گرفت؟

استراتژی های قیمت گذاری و مدیریت بر قیمت

تمامی سازمانها و شرکتها، برای کالاها و خدماتی که عرضه می‌دارند قیمتی تعیین می‌کنند. این قیمت ممکن است در قالب مفاهیم گوناگون مانند شهریه، آبونمان، حق العمل، اجراه بها و ... عنوان می‌شود.
در بین اجزای آمیزه بازاریابی، قیمت تنها عاملی است که موجب ایجاد درآمد می‌شود. همچنین قیمت انعطاف‌‌پذیرترین عامل آمیزه بازاریابی شناخته می‌شود چراکه می‌توان به سرعت آنرا تغییر داد.
اگرچه رقابت بر سر قیمت یکی از مسئله‌های عمده‌ای است که شرکتها با آن روبه‌رو می‌شوند، اما بسیاری ار شرکتها نمی‌توانند این مسئله را به شیوه‌ای عالی حل کنند.

جذب مشتری در ۴۶ ثانیهتجارت الکترونیک (e-commerce) سالانه بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار گردش مالی تجارت جهانی را در اختیار دارد. این نوع خاص از تجارت که از اوایل دهه ۹۰ میلادی آغاز شد ، به دلیل سهولت در بکارگیری آن و داشتن مولفه هایی مانند سرعت ، دقت و امنیت ، از مشتری مداری بسیاری برخوردار شد که در اینترنت ،نمونه‌های زیادی از آن را می توان مشاهده کرد.
سایت هایی مانند ebay.com یا amazon.com یا بخش خرید و فروش گوگل froogle.com به عنوان برترین های تجارت الکترونیک در وب شناخته می شوند.
در این نوشتار قصد داریم تا راهکارهای مهم در کسب موفقیت در تجارت الکترونیک را برای خوانندگان محترم ، تشریح کنیم. این ۱۲ نکته می تواند راهگشای خیلی از موفقیتهای بزرگ ، در فرمت های ساده باشد.

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

نقش مدیر این است که به درون فرد نفوذ کند و هوشمندی بی‌همتای او را کشف کند و به عملکرد تبدیل نماید.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA