انواع کانال‌های بازاریابی

کانال‌های بازاریابی راه‌هایی هستند که کالاها و خدمات برای مصرف‌کنندگان از طریق آن‌ها قابل دسترس هستند. مسیریابی محصولات از تولید به مصرف‌کننده مهم است، زیرا یک بازاریاب باید تصمیم بگیرد که مسیر یا کانال محصول کدام باشد.

 

 

ساعت شنی بازاریابی

قیف بازاریابی و قیف فروش مفاهیمی هستند که معمولا به آن‌ها اشاره می‌شود. ساعت شنی بازاریابی مدل مناسب‌تری است که در واقع شبیه به مفهوم قیف است اما نیمه‌ی پائین آن گسترش یافته است، دراین مدل، خرید نقطه‌ی مرکزی است و پیشرفت مشتری از طریق مراحل اضافی‌تر از قیف فروش ایجاد می‌شود.

 

محیط بازاریابی تلفنی

بکار گیری بازاریابی تلفنی امروزه به دلایل مزایایی که دارد روز به روز در حال گسترش است.با استفاده از اصول و روش های ساده می توان موفقیت در بازاریابی تلفنی را به طور چشم گیری افزایش داد.از جمله این اصول محیط بازاریابی تلفنی است.در این مقاله به این موضوع می پردازیم:

ویژگی های محیط بازاریابی تلفنی :

۱) محیط بازاریابی تلفنی باید مرتب و منظم باشد.

بازاریابی محتوا

( بازاریابی از طریق ارائه مطالب قوی و جذاب درباره محصولات. مترجم )
آیا هنوز به این افسانه اعتقاد دارید؟
احتمالاً تاکنون تصور شما بر این بوده است که فعالیت هایتان در جهت ارائه محتوای قوی به بازار بسیار موفقیت آمیز بوده اند. با توجه به تحقیقات CIM که در سال 2014 صورت گرفتند، 32% از بازاریابان محتوا نیز چنین تصوری را نسبت به فعالیت های خود دارند. اما به این مطلب فکر کنید که تا چه حد با نتایج بهتری روبرو خواهند شد اگر یک قدم به عقب بردارند و از خود بپرسند:

آمیخته بازاریابی

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix )

ابزار اصلی بازاریابی که خلاصه فعالیت فروشنده است را در این موارد که اصطلاحا "4 Ps " نامیده می شود ، می توان گنجاند:

باشگاه مشتریان

چه چیزی با ارزش‌تر از وفاداری پایدار است؟ اگرچه برنامه‌های وفاداری در بسیاری از سازمان‌ها از چپ و راست طراحی و پیاده سازی می‌شوند، از طرف دیگر هم به نظر می‌رسد که تعداد بسیار زیادی از آنها بدون اینکه به هدف خود برسند از دور خارج می‌شوند. امروزه مشخص شده است که ارزش یک مشتری قدیمی‌بسیار بیشتر از یک مشتری جدید است، ولی مشکل این برنامه‌های وفاداری چیست که نمی‌توانند کار خود را به خوبی انجام دهند؟

مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری-Customer Relation Management از اوایل دهه ۹۰ میلادی مطرح و تعاریف زیادی از آن ارائه شده است. می توان گفت مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی اصلی کسب و کاراست که عملکردها و فرایندهای داخلی و شبکه های خارجی را به منظور خلق و انتقال ارزش به مشتریان هدف یکپارچه مینماید. این فرایند بر پایه کیفیت بالای داده های مرتبط با مشتری استوار است و توسط فناوری اطلاعات به انجام میرسد.
مدیریت ارتباط با مشتری سه نوع دارد که عبارتند از استراتژیک، عملیاتی وتحلیلی.

بازاریابی تعاملی چیست؟

بازاریابی تعاملی یک فرآیند بازاریابی یک به یک است که در مقابل اقدامات فردی مشتریان واکنش نشان می‌دهد و این توانایی به معنی بازاریابی مبتنی بر تریگر است که بسیار موثرتر از بازاریابی مستقیم و طبیعی است. بازاریابی تعاملی به طور معمول 2 تا 12 بار موثرتر از بازاریابی مستقیم سنتی است.

 

کسب‌ و کارهای بزرگ

Ari Weinzweig مدیر عامل و موسس شرکت zingerman است. در سال 1982 کارشان را با یک شرکت کوچک مواد غذایی آغاز کردند و اکنون کسب‌وکار بزرگی دارند. در ادامه جزئیات دوازده قانونی که او و شرکایش در کسب‌وکار‌شان استفاده می‌کنند بیان می‌شود.
1) الهام بخش باشید، چشم‌انداز استراتژیک داشته باشید.
چشم‌انداز سیاست کلی یک شرکت و بیان صریحی از آینده‌ای است که شرکت شما باید به سمت آن حرکت کند. برای موثر واقع شدن چشم‌انداز نیاز دارید که الهام بخش باشید به مردم بفهمانید که این چشم‌انداز انجام خواهد شد و همچنین نیاز به یک صدای استراتژیک دارید یعنی در حالی که اهداف جاه‌طلبانه و بلند پروازانه هستند به آن‌ها بفهمانید که واقع بینانه هستند.

بازاریابی چیست؟

بسیاری از مردم در مورد اصطلاح بازاریابی اشتباه کرده، آن را معادل فروش و یا تبلیغات تجاری که باعث افزایش فروش می شود، می دانند.شاید برای بعضی عجیب باشد اگر به این واقعیت وقوف یابند که فروش بخش کوچکی از عملیات بازاریابی است. چنانچه کل بازاریابی را به کوه یخی تشبیه کنیم ، فروش بخش کوچک بالایی آن است و حدود 90 درصد مابقی در زیر آب مخفی است.فروش فقط جزیی از عملیات بازاریابی است و مهمترین آن نیست.

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

نقش مدیر این است که به درون فرد نفوذ کند و هوشمندی بی‌همتای او را کشف کند و به عملکرد تبدیل نماید.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA