هفت مرحله برای راه‌اندازی یک کسب‌ و کار جدید

راه‌اندازی یک کسب‌ و کار جدید

با گذشت زمان و ظهور فناوری‌های جدید طبیعتا کسب‌وکارهای زیادی به وجود می‌آیند که شما می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید. شروع یک کسب‌وکار به هیچ وجه آسان نیست. اعتماد به نفس مهم است اما درک درست و واقع‌بینانه از این‌که چگونه می‌توان یک کسب‌وکار جدید را شروع کرد، از اهمیت فراوانی برخوردار است.
هفت گام زیر به شما در ایجاد یک کسب‌وکار موفق کمک خواهد کرد.
 

 

1) کار مورد علاقه‌ی خود و نیازهای بازار را تعیین کنید
کارآفرینی تلاش برای ایجاد آینده‌ی پرفروش است. به دقت یک شغل مشخص را انتخاب کنید، در مورد کاری که می‌خواهید به صورت حرفه‌ای انجام دهید فکر کنید. چیزی را که دوست دارید بفروشید تعیین کنید. اگر شما کاری را واقعا دوست داشته باشید راه‌های کسب درآمد از آن را پیدا خواهید کرد، اما اگر به دنبال پول باشید در نهایت خسته و ناراضی خواهید بود.

2) تعیین قیمت‌گذاری‌ها
اگر شما تازه‌ وارد هستید، از تعیین قیمت‌های خود در بازار نترسید. شما همواره می‌توانید قیمت‌های خود را در بازار افزایش دهید اما زمانی که تازه‌کار هستید باید به مشتری‌ها کمی انگیزه بدهید تا از خدمات شما استفاده کنند. سودآورترین کسب‌وکارهایی که امروزه وجود دارند(آمازون، وال‌مارت، کاستکو) همگی در عین حفظ کیفیت در قیمت‌ها نیز با هم به رقابت می‌پردازند.

3) تامین منابع مالی
تامین منابع مالی کافی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک یکی از کلیدهای اساسی موفقیت و پیشرفت در شروع کار است. برای منابع مالی خود برنامه‌ریزی کنید. کمبود بودجه و استرس به صورت قابل توجهی به کارایی لطمه خواهد زد.

4) وجه تمایز محصولات‌تان را تعیین کنید.
علاوه بر قیمت، محصولات یا خدمات شما در چه زمینه‌های دیگری از رقبا متفاوت است؟ اگر شما یاد بگیرید که چگونه بفروشید و در کاری که انجام می‌دهید تبدیل به یک متخصص شوید شما متمایز از رقبای‌تان خواهید بود. در هر کسب‌وکار اعتماد به نفس و درک مستقیم نوعی متمایز بودن است. شما باید یاد بگیرید کدام جنبه از محصول شما برای مشتری‌تان مهم‌تر است، سپس روی قیمت و کیفیت آن فکر کنید.

5) تعیین استراتژی‌های بازاریابی
داشتن یک وب‌سایت برای بازاریابی بسیار مهم است. وب سایت رسمی یکی از روش های ارزان ولی موثر است تا مشتریان جدید پیدا کنید، مشتریان قبلی را دوباره به سمت خود بکشانید، آخرین اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار دهید و تصویری حرفه ای از کسب و کار خود ارائه دهید. ppc و سئو هم از مفاهیم مهمی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید. سئو استفاده‌ی زیرکانه از کلمات کلیدی و تکنیک‌های طراحی برای قرار گرفتن یک وب‌سایت در رتبه‌های بالای موتورهای جستجو است و ppc هم در گرفتن ترافیک بسیار هدفمند و به مقدار زیاد برای وب سایت شما، می‌تواند فوق العاده عمل نماید. اگر کسب‌وکار B2B دارید استفاده از رسانه‌های اجتماعی بسیار مفید خواهد بود.

6) یاد بگیرید چگونه بفروشید.
بهترین فروشندگان از دو مهارت زیر بهتر استفاده می‌کنند:
گوش دادن، بسیاری از فروشندگان حرفه‌ای بیشتر روی چیزی که می‌خواهند بگویند تمرکز می‌کنند. در حالی که گوش دادن به سخنان مشتری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یک فروشنده‌ی حرفه‌ای باید سعی کند تا حد امکان کم حرف بزند و بیشتر گوش کند.
خوب صحبت کردن: با ستفاده از این مهارت یک فروشنده‌ی حرفه‌ای می‌تواند در مشتری انتظارات واقع‌بینانه ایجاد کند و اعتماد مشتری را جلب کند.

7) مراحل گفته شده را به ترتیب اجرا کنید.
در نهایت، مجموعه فرآیندهای سازمان‌دهی شده را در زمان خود اجرا کنید تا خدمات و یا محصول را به شیوه‌ای قابل پیش‌بینی تولید کنید.

 

اطلاعات تکميلي

  • نویسنده: مهری سیاه‌ریش
این مورد را ارزیابی کنید
(21 رای‌ها)
برای ارسال نظر وارد سایت شوید

ورود کاربران

سخن روز

صدای کردار, از صدای گفتار بلندتر است.

marketing

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA

عضویت در خبرنامه

Go to top