این 4 عامل را نداشته باشید، برند ندارید

به کنفوسیوس گفتند: ای حکیم بزرگ چنین شنیده ایم که شما قرار است به صدارت عظمای عمارت «لو» برسید، اولین کاری که به عنوان یک فرد خردمند انجام می دهید، چه خواهد بود؟ او گفت: اولین کاری که می کنم این است که به تدقیق واژه ها می پردازیم تا مشخص شود من چه می گویم و طرف مقابل به من چه می گوید. این تدقیق واژه ها بسیار مهم است. پرسش اصلی در یادداشت های من این است که برندسازی در کسب و کارهای کوچک و متوسط چگونه باید باشد؟ در حالی که کوچک و متوسط بودن صنایع و سازمان ها مشخص است؛ وقتی از برند سازی سخن می گوییم، هر کسی از ظن خود یار ما می شود و برداشت های متفاوتی می کند.

مشتریان اغلب به آرم شرکت‌ها توجه زیادی نشان می‌دهند

مشتریان اغلب به آرم شرکت‌ها توجه زیادی نشان می‌دهند، زیرا این علامت‌ها بر "ارزش" محصولات و خدمات می‌افزایند. گاه این "ارزش" به مهم‌ترین عامل تحریک کننده‌ مشتریان برای خرید و استفاده ‌از محصولات و خدمات ، تبدیل می‌شود.
این جا است که علامت تجاری و یا آرم معنایی گنگ می‌یابد. قبل از هر چیز این "ارزش" دقیقا به چه معنا است؟
ارتباط نوع محصول و نام شرکت و ارزش مطروحه نیز بسیار با اهمیت است. حرفه‌ای‌های بازاریابی، همه‌ این موارد را تبلیغات می‌نامند.مشتریان عاشق تبلیغات هستند، بنابراین آرم ها را نیز دوست دارند. خبرگان در امر بازاریابی، انتخاب یک آرم یکدست و کامل را کلید همه مشکلات بازاریابی می‌دانند.

برندی که تغییر جنسیت داد!

گسترش دایره جنسیتی مخاطبان و تولید محصولات مراقبت از پوست برای مردان، در کنار فعالیت‌های قابل‌توجه در فضای مجازی مانند راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی قابل اجرا در گوشی‌های هوشمند، یافتن همکاران مجازی در سراسر جهان، تهیه یک وب‌سایت بین‌المللی و... از جمله اقدامات مهم و چشمگیر برند نیوِآ در راستای اهداف بازاریابی و فروش است که توانسته نام این برند را کماکان در ردیف مهم‌ترین برندهای بهداشتی جهان قرار دهد.

در این مطلب تلاش می‌شود تا با تمرکز بر فعالیت‌های بازاریابی برند نیوآ در فضای مجازی و دنیای دیجیتال، برخی از مهم‌ترین راهکارهای تبلیغاتی این برند معرفی شود.

مدیریت برند

مدیریت برند موفق آسان تر از آن چیزی است که نشان می دهد اما مدیران اغلب دچار ۸ اشتباه رایج می‌شوند و به سرعت ارزش برند و کسب وکار خود را نابود می‌کنند. در ادامه با این اشتباهات خطرناک آشنا می شویم.

۱. عدم تعهد مدیر

7 ويژگی برتر برندهای موفق، این‌ها هستند

جري‌مک‌لافين معتقد است برند يا نمانام ادراک ذهني آدم‌ها از شما، يک محصول، يک خدمت، يک سازمان، يک انگيزه و هدف، يا يک ايده است. با توجه به حجم رقابتي که اين روزها بيش‌تر صنايع با آن روبرو هستند، شايد چيزي مهم‌تر از اين نباشد که از رقابت بيرون برويد و با برندسازي راهبردي يک شخصيت بي‌همتا و يک گزاره‌ي ارزشي را خلق کنيد.

هيچ‌کس ترديد ندارد که عرضه‌ي کالاها و ارائه‌ي خدمات کيفي از اهميت برخوردار است، ولي برندسازي موثر غالبا مهم‌ترين کاري است که لازم است کسب و کارها براي رسيدن به رشد و شکوفايي انجام دهند.اجازه دهيد ويژگي‌هاي مشترک برندهاي موفق و کامياب را بررسي کنيم تا بر آن اساس شما نيز بتوانيد برند خودتان را بسازيد.

با پاسخ به این ۶ سوال بهترین داستان را برای برند خود بنویسید

وقتی که شخص جدیدی را می‌بینید و می‌خواهید با هم آشنا شوید چه می‌کنید؟ معمولا از آن‌ها سوالاتی می‌پرسید تا آن‌ها را بیشتر بشناسید و از داستان زندگی‌شان باخبر شوید: اهل کجایید؟ مشغول به انجام چه کاری هستید؟ آیا فرزندی دارید؟ آیا اغلب به اینجا می‌آیید؟ سؤال کردن از یک غریبه مودبانه‌ترین راه برای گذراندن زمان با اوست – این‌کار هسته‌ی ایجاد ارتباط است.
داستان‌ها زندگی را جذاب می‌کنند و به مردم روشی برای برقراری ارتباط ارائه می‌کنند. از طرفی داستان‌سرایی یک فرصت بزرگ برای شهرت برندها به‌شمار می‌رود.

نماد خود را شکل دهید

مشتریان معمولاً جذب محصولات نمی شوند، بلکه این برندها هستند که آنان را به خود جلب می سازند. این امر فرصت بسیار خوبی برای شما فراهم می آورد تا به تقویت برند خود در مقایسه با رقبای خود بپردازید. اما نکته اصلی اینجاست که برای بنا ساختن یک برند موفق از کجا باید شروع کرد؟
به منظور تقویت برند خود یا ایجاد یک برند قوی، بهترین کار استفاده از تجربیات سایر برندهای موفق است. تجربه برندهای موفق در این زمینه بیانگر این امر است که مشتریان پیش از خرید یک محصول به برند تولید کننده آن توجه کرده و در واقع براساس برندها دست به انتخاب محصولات خواهند زد.

بررسی مفاهیم برند

همه آنچه در ذهن مدیران سازمان، کارکنان، شرکا و درنهایت مشتریان شکل می گیرد، در تعامل با یکدیگر تشکیل دهنده برند سازمان بوده و در ذهن و ضمیر مشتریان جای می گیرد. علامت تجاری یك نام، لغت، علامت، نشانه، طرح یا نشان تجاری است كه برای شناسایی یك محصول یا خدمات یك تولیدکننده یا گروهی از تولیدکنندگان به كار می رود و در جهت متمایز كردن آنها از رقبای شان است.
یك علامت تجاری دارای اجزای كاربردی و احساسی است كه رابطه ای را بین مشتری و آن محصول یا خدمت برقرار می کند. به گفته کوین كلر، برندهای قوی و موفق دارای دو وجه شاخص انسانی هستند: قلب و عقل. برندهای قوی و موفق قادرند قلب و عقل مردم یا مصرف كنندگان را تحت تاثیر خود قرار دهند.

ویژگی‌هایی که یک برند برای موفق شدن باید داشته باشد

همه‌ی صاحبان کسب و کار اهمیت ارائه محصول یا خدمات با کیفیت را می‌دانند، اما در حال حاضر با زیاد شدن رقابت بین کسب و کارها، کیفیت بالای محصولات و خدمات برای موفق شدن کافی نیست. داشتن یک هویت منحصر به فرد در بازار پر رقابت امروزی، برای استقامت کردن و تسلیم نشدن بسیار ضروری است و یک برند سازی کارآمد و مؤثر، کلیدی برای رسیدن به این موقعیت است. خب، برای بندسازی باید بدانیم چه چیزی یک برند را بسیار جذاب و به‌یادماندنی می‌کند و برندی دیگر را ساده و معمولی و فراموش‌شدنی؟ در ادامه، ۵ ویژگی یک برند موفق که کسب و کار شما را از نابود شدن حفظ می‌کند آمده است:

درس‌های برندسازی که می‌توان از شرکت مایکروسافت آموخت

برندسازی یا برندینگ ابزاری برای نشان دادن محصولات و خدمات یک شرکت به مشتریان و تلاش برای متمایز بودن با رقبا است. امروزه رسانه‌های دیجیتال بیشترین سهم برای برندسازی را ایفا می‌کنند. هر چقدر تعداد و محتوای پیام‌هایی که در این رسانه‌ها منتشر می‌شوند مطلوب‌تر باشد، نام تجاری قوی‌تر دیده خواهد شد. برای همین است که شرکت‌ها به دنبال برندسازی و توسعه‌ی ارزش برند خود هستند.
در حال حاضر تعداد اندکی از شرکت ها هستند که به اهمیت این موضوع پی برده‌اند و با شیوه‌ی درست از وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی برای برندسازی کمک می‌گیرند. در این مطلب۱۰ نکته‌ی مهم برندسازی از شرکت‌های بزرگی همچون مایکروسافت برای‌تان آورده‌ایم که از طریق آنها می‌توانید استراتژی‌های رسانه‌ی دیجیتال خود را بهبود دهید.

صفحه1 از4

ورود کاربران

سخن روز

صدای کردار, از صدای گفتار بلندتر است.

marketing

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA

عضویت در خبرنامه

Go to top