آیا تصویر ذهنی ارائه شده از کسب و کار شما نیاز به یک باز طراحی مجدد دارد؟

باز طراحی مجددهر چند ممکن است شما در عمل متوجه این موضوع نباشید، اما بسیاری از مردم کسب و کار شما را بر اساس تصویر کلی، عمومی و ظاهری آن مورد قضاوت قرار می دهند. یک تصاویر ناهنجار و یا قدیمِی و از تاریخ گذشته موجب می شود تا مردم در رابطه با محصولات و خدمات شما هم چنین تصوری را داشته باشد. ایجاد تغییرات ساده در این تصویر ارائه شده موجب بهبود بسیار زیادی در وضعیت سودآوری کسب و کار شما می شود.

1- ابتدا بررسی کنید و ببینید که چه هدفی از ایجاد یک تغییر و باز طراحی از این تصویر دنبال می کنید؟ این اهداف می تواند شامل مواردی از قبیل جذب گروهی از مشتریان بخصوص، بدرقه کردن یک رقیب یا حتی کسب قدرت برای افزایش قیمت های شما باشد.

2- ضعف ها و قوت های تصویر موجود از برند خود را مورد ارزیابی قرار دهید. به موقعیت مکانی، امکانات بازاریابی و تبلیغاتی، بسته بندی، علائم تجاری و تبلیغاتی، خودروها و روابط خود با مشتریان توجه کنید. برای اطلاع از طرز فکر کارکنان و مشتریان خود در رابطه با کسب و کار خودتان با آنها صحبت کنید.

3- به نام انتخاب شده برای کسب و کار خود توجه کنید. آیا تصور درست و صحیحی را منتقل می کند؟ اگر به نظر خیلی قدیمی می آید یا دیگر بازتاب دهنده موارد ارائه شده از طرف کسب و کار شما نیست، سعی کنید نکات مثبت و منفی تغییر نام کسب و کار خودتان را مورد بررسی قرار دهید.

4- توجه کنید و ببینید اقلام چاپی و تحریری شما چگونه به نظر می رسد؟ آیا طراحی آنها حرفه ای و مطابق شرایط روز است؟ آیا سبک نگارش آنها می تواند بهتر از این باشد؟ هر آنچه که به دست مشتریان می دهید – از بروشور و تراکت گرفته تا کارت ویزیت – همه و همه بازتاب دهنده وضعیت کسب و کار شما می باشد.

5- به لوگو خود توجه کنید. بر روی اقلام چاپی و تحریری، علائم تجاری و تبلیغاتی، بسته بندی یا خودرو های شما این لوگو چگونه به نظر می رسد؟ آیا تغییر دادن لوگو موجب افزایش توان شما می شود؟

6- به وبسایت خود توجه کنید. از آنجا که روز به روز تعداد افراد بیشتری اقدام به استفاده از اینترنت جهت یافتن عرضه کننده گان می کنند، داشتن یک وبسایت موثر امری بسیار حیاتی به نظر می رسد. اگر پیش از این وبسایتی را طراحی کرده و برای کسب و کار خود مورد استفاده قرار می دهید، شاید زمان آن رسیده باشد که ظاهر و محتوای آن را بروز رسانی کنید. اگر از پس هزینه های آن بر می آیید، از خدمات و مشاوره یک طراح حرفه ای وبسایت بهره ببرید.

7- بر موقعیت مکانی کسب و کار تمرکز کنید. بازسازی و مثلا رنگ آمیزی مجدد آن می تواند تاثیر ذهنی بسیار مناسبی بر بازدید کننده گان از شما داشته باشد. این کار همچنین می تواند موجب خوشحالی و بهره وری بیشتر در کارکنان شما هم بشود.

8- اگر برای نوع کسب و کار شما مناسب است، سعی کنید قدری ظاهر تمامی نمایندگان شرکت خود را تغییر داده و به نوعی آنها را آراسته تر نمائید. البته توجه داشته باشید که این موضوع در رابطه با برخی از کارکنان به ملاحظه و سلیقه بسیار بیشتری نیاز دارد.

9- اینکه شما و کارکنان شما با مشتریان و بازدید کنندگان چگونه برخورد کرده و با آنها تعامل می کنید بخش مهمی از تصویر ذهنی شما را تشکیل می دهد. شاید زمان آن رسیده باشد که نگاهی جامع و نقادانه بر شکایات و پرسش های دریافت شده و چگونگی برخورد کردن با آنها داشته باشید. شاید کارکنان شما در این رابطه نیاز به یک دوره آموزشی مجدد داشته باشند.

10- به طریقه برقراری ارتباطات کسب و کار خود توجه کنید. توجه کنید که حتما تمامی افراد و کارکنان شما از چگونگی پاسخ دادن مناسب، تا حد امکان دوستانه و تماس های تلفنی وارد شده از خارج سازمان و ارجاع دادن آنها به بخش مورد نظر بخوبی اطلاع داشته باشند. شاید هم لازم باشد آموزش به آنها در پاسخگویی مکتوب به نامه ها، ایمیل ها و موارد اینچنینی به مشتریان و عرضه کننده گان در نظر بگیرید

این مورد را ارزیابی کنید
(19 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.



لطفا پازل زیر را جهت تشخیص اسپم ، تکمیل نمایید

ورود کاربران

سخن روز

هرگاه در بازی شطرنج در حای باختن هستم, به طور پیوسته از جای خود بلند شده و سعی می‌کنم صفحه را از پشت سر رقیبم نگاه کنم, آن گاه به حرکت‌های احمقانه‌ای که انجام داده‌ام پی می‌برم

resources

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA

عضویت در خبرنامه