تعریف برند و ریشه لغوی برند

1) واژه برند برگرفته از کلمه نروژي برندر، به­ معناي سوزاندن و داغ کردن است که توسط وايکينگ­ها به­ فرهنگ لغت انگليسي راه يافته و در نهايت در زبان روزانه مرسوم گشته است.

2) واژه برند يك كلمه انگليسي قديمي به معني هيزم است و به علامت‌گذاري حيوانات توسط مالكان برای شناسايي آن‌ها اتلاق مي‌گرديد. در غرب وحشي نيز گاوچرانان و گله‌داران براي جلوگيري از سرقت احشام، آن‌ها را بوسيله داغ‌هاي مشخص علامت‌گذاري مي‌نمودند. در حدود قرن دهم علايم بازرگاني به صورت طرح‌هاي ساده‌اي متشكل از خطوط براي اثبات مالكيت كالاهايي كه به دليل صدمه يا غرق شدن كشتي، سرقت و يا هر دليل ديگر ناپديد مي‌شدند، مورد استفاده قرار مي‌گرفت. برند در حوزه بازاریابی انبوه، در قرن نوزدهم و همزمان با ظهور کالاهای بسته‌بندی شده مطرح گردید.

3) علامت­ گذاري حيوانات به­ منظور شناسايي و جلوگيري از سرقت آن­ها به­ زمان­هاي بسيار دور برمي­گردد. در نقاشي­ هاي ديواري مصر پيش از تاريخ و همچنين در نقاشي­ هاي غارهاي اروپايي عصر برنز، علامت مالکيت داغ شده روي گله گوسفند يافت شده است.

4) برند یک نام و یا سمبل متمایزی است که تولیدکنندگان و عرضه کنندگان برای شناسایی کالاها یا خدمات خود و تمایز آن از محصولات رقیبان به کار می برند.

5) برند یک نام، واژه، سمبل، طرح یا ترکیبی از آن‌ها است که با هدف شناساندن محصولات و یا خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان به مشتریان و همچنین تمایز محصولات از سایر رقبا استفاده می­شود. یک برند، به یک محصول یا خدمت ابعادی را اضافه می‌کند تا آن محصول یا خدمت از سایرین متمایز گردد. این تمایزها می‌تواند کارکردی منطقی، ملموس و یا حتی غیرملموس داشته باشد.

6) برند، نام و نشانی شاخص است که توانایی تفکیک و تمایز بین فروشندگان و کالاها و رقبای آن‌ها را داراست و البته حامی مشتری و تولیدکننده در برابر رقبایشان است.

7) يك برند خوب، يك محصول، خدمت، فرد يا مكان قابل شناسايي است كه خريداران و يا كاربران به دلیل منحصر به فرد بودن آن و یا اضافه شدن ارزش‌هايي به آن كه با نيازهاي آنان ارتباط نزديك دارد، مناسب بودن آن‌را درك نموده‌اند.

این مورد را ارزیابی کنید
(28 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.



لطفا پازل زیر را جهت تشخیص اسپم ، تکمیل نمایید

رسانه

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

زندگی ارزشمندتر از آن است که تنها به امید فرارسیدن دوران بازنشستگی کار کنیم.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA