شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی یکی از مهمترین کانال های ارتباطی میان کسب‌و‌کارها با مشتریان و مخاطبان‌شان است. حضور در شبکه های اجتماعی برای بهره مندی از فضاهایی که باید البته دانش و آگاهی کامل از آنها داشت بر هیچ کس پوشیده نیست، اینکه بدانیم از بازاریابی و تبلیغات در هرکدام از این فضاها به دنبال چه هدفی هستیم بسیار پراهمیت است و البته در مورد بعضی نام های تجاری هم فضای فعالیت های برندینگ نیز کاملاً در سوشیال مدیاها وجود دارد. ظرفیت سنجی، استمرار ارتباط با مخاطب، تعاملی بودن و جذاب بودن صفحات اجتماعی به همراه بروز رسانی صحیح می تواند به راحتی بخش های زیادی از برنامه بازاریابی، فروش و برندینگ سازمان های موفق را پیش ببرد.

اطلاع از روند تغییرات و پیشرفت شبکه‌های اجتماعی و کسب اطلاع از آمار و اطلاعات این رسانه‌ها به کسب‌و‌کار‌ها کمک خواهد کرد تا برنامه‌ریزی درست‌تری برای بازاریابی و برندینگ در این رسانه‌ها داشته باشند.

در اینجا مروری داریم به برخی از مهمترین آمار مربوط به شبکه‌های اجتماعی که در سال ۲۰۱۴ کسب شده است:

بیش‌از ۹۷ درصد جست‌وجوهای کاربران شبکه‌های اجتماعی Social Network به کسب‌وکارها و فروشگاه‌های اینترنتی مربوط است.

جنسیت ۶۸ درصد از اعضای شبکه اجتماعی گوگل پلاس Google+ مرد بوده و در مقابل ۸۰ درصد از کاربران شبکه اجتماعی پینترست Pinterest خانم هستند.

نزدیک به ۸۰ درصد مدیران و صاحبان کالا باور دارند که شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در مارکتینگ و برندینگ آنها دارند.

نزدیک به ۷ درصد مردم آمریکا نام فیس‌بوک Facebook و ۴۱ درصد آنها نام لینکدین LinkedIn را نشنیده‌اند.

۸۲ درصد کاربران اینترنتی در آمریکا حداقل در یکی از شبکه‌های اجتماعی عضو هستند، این درصد در سال ۲۰۱۲ برابر ۶۷ درصد و در سال ۲۰۰۵ برابر ۸ درصد بوده است.

۷۱ درصد کاربرانی که در شبکه اجتماعی از یک برند پاسخ دریافت کرده‌اند، آن را به دیگران توصیه کرده‌اند.

روزانه کل اعضای شبکه اجتماعی فیسبوک به اندازه ۵۰۰ سال ویدیو تماشا می‌کنند.

۶۰ درصد کاربران لینکدین LinkedIn روزانه روی یک آگاهی تبلیغاتی کلیک می‌کنند.

۷۰ درصد برندها در گوگل پلاس Google+ صفحه ساخته‌اند، این درصد برای سال ۲۰۱۲ عدد ۴ درصد بوده است.

۶۹ درصد برندها در شبکه اجتماعی پینترست Pinterest حضور دارند، در سال ۲۰۱۲ این عدد ۱۰ درصد بوده است.

۹۳ درصد تحقیقات اینترنتی از موتورهای جستجو شروع می‌شوند.

۶۸ درصد مشتریان قبل از خرید یک محصول، آن را در شبکه‌های اجتماعی جستجو و نظرات دیگران را بررسی می‌کنند.

۸۶ درصد شرکت‌ها از شبکه اجتماعی به‌عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده می‌کنند.

بیش‌ از ۴۲ درصد کاربران لینکدین به‌صورت مرتب مشخصات خود را به‌روز می‌کنند.

۷۰ میلیون عکس یا ویدیو به صورت روزانه در اینستاگرام آپلود می‌شود.

زن‌ها بیشتر از مردها صفحات برندها را در شبکه‌های اجتماعی نگاه می‌کنند.

این مورد را ارزیابی کنید
(37 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.



لطفا پازل زیر را جهت تشخیص اسپم ، تکمیل نمایید

رسانه

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

حداکثر شادی و خشنودی انسان‌ها زمانی به دست می‌آید که در شغل هم‌راستا با شخصیت (هوشمندی) خود, به کار گمارده شوند.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA