نماد خود را شکل دهید

مشتریان معمولاً جذب محصولات نمی شوند، بلکه این برندها هستند که آنان را به خود جلب می سازند. این امر فرصت بسیار خوبی برای شما فراهم می آورد تا به تقویت برند خود در مقایسه با رقبای خود بپردازید. اما نکته اصلی اینجاست که برای بنا ساختن یک برند موفق از کجا باید شروع کرد؟
به منظور تقویت برند خود یا ایجاد یک برند قوی، بهترین کار استفاده از تجربیات سایر برندهای موفق است. تجربه برندهای موفق در این زمینه بیانگر این امر است که مشتریان پیش از خرید یک محصول به برند تولید کننده آن توجه کرده و در واقع براساس برندها دست به انتخاب محصولات خواهند زد.

بررسی مفاهیم برند

همه آنچه در ذهن مدیران سازمان، کارکنان، شرکا و درنهایت مشتریان شکل می گیرد، در تعامل با یکدیگر تشکیل دهنده برند سازمان بوده و در ذهن و ضمیر مشتریان جای می گیرد. علامت تجاری یك نام، لغت، علامت، نشانه، طرح یا نشان تجاری است كه برای شناسایی یك محصول یا خدمات یك تولیدکننده یا گروهی از تولیدکنندگان به كار می رود و در جهت متمایز كردن آنها از رقبای شان است.
یك علامت تجاری دارای اجزای كاربردی و احساسی است كه رابطه ای را بین مشتری و آن محصول یا خدمت برقرار می کند. به گفته کوین كلر، برندهای قوی و موفق دارای دو وجه شاخص انسانی هستند: قلب و عقل. برندهای قوی و موفق قادرند قلب و عقل مردم یا مصرف كنندگان را تحت تاثیر خود قرار دهند.

ویژگی‌هایی که یک برند برای موفق شدن باید داشته باشد

همه‌ی صاحبان کسب و کار اهمیت ارائه محصول یا خدمات با کیفیت را می‌دانند، اما در حال حاضر با زیاد شدن رقابت بین کسب و کارها، کیفیت بالای محصولات و خدمات برای موفق شدن کافی نیست. داشتن یک هویت منحصر به فرد در بازار پر رقابت امروزی، برای استقامت کردن و تسلیم نشدن بسیار ضروری است و یک برند سازی کارآمد و مؤثر، کلیدی برای رسیدن به این موقعیت است. خب، برای بندسازی باید بدانیم چه چیزی یک برند را بسیار جذاب و به‌یادماندنی می‌کند و برندی دیگر را ساده و معمولی و فراموش‌شدنی؟ در ادامه، ۵ ویژگی یک برند موفق که کسب و کار شما را از نابود شدن حفظ می‌کند آمده است:

درس‌های برندسازی که می‌توان از شرکت مایکروسافت آموخت

برندسازی یا برندینگ ابزاری برای نشان دادن محصولات و خدمات یک شرکت به مشتریان و تلاش برای متمایز بودن با رقبا است. امروزه رسانه‌های دیجیتال بیشترین سهم برای برندسازی را ایفا می‌کنند. هر چقدر تعداد و محتوای پیام‌هایی که در این رسانه‌ها منتشر می‌شوند مطلوب‌تر باشد، نام تجاری قوی‌تر دیده خواهد شد. برای همین است که شرکت‌ها به دنبال برندسازی و توسعه‌ی ارزش برند خود هستند.
در حال حاضر تعداد اندکی از شرکت ها هستند که به اهمیت این موضوع پی برده‌اند و با شیوه‌ی درست از وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی برای برندسازی کمک می‌گیرند. در این مطلب۱۰ نکته‌ی مهم برندسازی از شرکت‌های بزرگی همچون مایکروسافت برای‌تان آورده‌ایم که از طریق آنها می‌توانید استراتژی‌های رسانه‌ی دیجیتال خود را بهبود دهید.

ارزشی که مشتری به شما می‌دهد

مفهوم ارزش پیشنهادی نشان می‌دهد که چرا باید در طراحی استارت‌آپ و محصولتان جایگاه ویژه‌ای به مشتریانتان بدهید. دلیل ترجیح یک محصول به سایر محصولات از سوی مشتری بیانگر ارزش پیشنهادی آن برند برای آن مشتری است... در این مطلب قصد دارم توضیحاتی پیرامون ارزش پیشنهادی و ایده‌هایی در مورد طراحی یک ارزش پیشنهادی مناسب بدهم.

برندسازی شخصی

مقدمه
در هر محیط اجتماعی از جمله در دنیای کسب‌وکار بسیاری از افراد با یک “لقب” یا یک “ویژگی” مشخص و خاص خودشان شناخته می‌شوند. مثلا: خانم (الف) همیشه نظرات کارشناسی خوبی در مورد این موضوع دارد، آقای (ب) می‌داند چطور باید این مشکل فنی را حل کنی و مانند آن‌. این ویژگی مشخص در واقع همان برند شخصی افراد است. یک استارت‌آپ در آغاز راه خود برندی ندارد و برند آن در واقع همان برند شخصی بنیان‌گذاران آن است. در عین حال رشد استارت‌آپ با داشتن برند شخصی قابل اعتماد و شناخته شده بنیان‌گذار آن سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

هفت نکته مهم در برندسازی شخصی

بشر از ابتدای خلقت خود کوشیده تا نام و نشانی به یادگار از خود بر جای ‌گذارد، و به قول امروزی‌ها صاحب برند شخصی خود باشد. واقعیت آن است که، برند شخصی منحصر به افراد خاص و چهره‌ها نمی‌شود و هر فرد دارای نام، نشان و ویژگی‌های ظاهری و خصوصیات دیگر نظیر مهارتها و داشته‌های حرفه‌ای ، مختصات شغلی، سبک تعامل ، ویژگی‌های شخصیتی ، علایق ، فعالیتها ، دوستان ، و خانواده‌ای است که در مجموع، برند شخصی او را شکل می‌دهند. برند شخصی ما، چیزی جز ادراک ذهنی دیگران از ویژگی‌ها، تجربیات و شایستگی‌های‌مان نیست.
برندهای شخصی، عموما با دو عامل تخصص و ویژگی‌های رفتاری شکل می‌گیرند. نام و نشان ما می‌بایست تبلوری از ارزشهای منحصر بفردمان باشد. این چیزی است که بنیان برندهای شخصی را تقویت می‌کند و بر اثربخشی آن می‌افزاید. بنابراین نسخه‌ای دست اول از خود باشیم و فروتنی پیشه کنیم و صادقانه تلاش کنیم تا نقاط قوت و ضعف خود را بشناسیم. به قول شاعر، "افتادگی آموز اگر طالب فیضی . هرگز نخورد آب زمینی که بلند است". لذا تواضع بن‌مایه اصلی شکل‌گیری برندهای اثربخش و الهام‌بخش است. از طرفی منزلت، احترام، محبوبیت ‌و شان اجتماعی افراد، وابستگی تنگاتنگی با برند شخصی آنها دارد.

برندینگ چیست

بزرگان این حوزه برند را این چنین تعریف می کنند:
• “برند مجموعه‌ای از انتظارات، خاطرات، داستان‌ها و ارتباطاتی است که در کنار هم جمع شده‌اند و سبب می‌گردند تا مصرف‌کننده محصول یا خدمتی را بر دیگر محصولات و خدمات مشابه ترجیح دهد و آن را برگزیند.” – Seth Godin

 

• “برند یک اسم، اصطلاح، طرح، نماد یا هر خصوصیتی است که محصول یا خدمات یک فروشنده را به گونه‌ای معرفی می‌کند که آن را از فروشندگان مشابه متمایز می سازد. علامت تجاری Trademark نماد قانونی ساختن برند است. برند ممکن است یک ویژگی، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها یا همه‌ی ویژگی‌های آن فروشنده را مشخص سازد. اگر برند به صورت یک عنوان برای شرکت یا کارخانه‌ای استفاده شود در اصطلاح به آن نام تجاری Trade Name می‌گویند.” – American Marketing Association

 7 اشتباه برندسازی در کسب و کارکسب و کارهای کوچک این بخش را دشوارترین مسیر دستیابی به برندهای خود می‌دانند، بخشی که شاید تا پنج سال مستلزم توجه به تحقیقات است.

برندینگ (نام تجاری) یکی از مهمترین دغدغه‌های کارآفرینان است.کسب و کارهای کوچک این بخش را دشوارترین مسیر دستیابی به برندهای خود می‌دانند، بخشی که شاید تا پنج سال مستلزم توجه به تحقیقات است.
از این رو، به منظور کمک به حل این مشکل به برخی اشتباهات مهم می‌پردازیم که کسب و کارهای کوچک تمایل به انجام آن دارند و بنابراین با احتراز از آنها می‌توانید کارآفرینی خود را در چندین سال اول سرپا نگه دارید.

برندینگ عاطفی

پرسش

 

کسب وکاری را در حوزه تولید نوشیدنی و آبمیوه مدیریت می‌کنم. با اینکه قدمت کسب و کارم در این حوزه زیاد است و مشتریان بسیاری از محصولاتم استفاده می‌کنند، ولی هیچ‌گاه ارتباطی با آنها نداشته‌ام و همیشه سعی کرده‌ام غیرمستقیم و با ارائه محصولات باکیفیت‌تر نظر آنها را جلب می‌کنم. اما با تغییرات رویکردهای نوین بازاریابی، مشاورانم پیشنهاد ایجاد ارتباط صمیمی‌تر را با مشتریان داده‌اند.

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

تمایز یک محصوی باید در راستای ذهنیت مصرف‌کننده صورت گیرد, نه مخالف آن.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA