۸ نکته برای خلق یک برند عالی

هنگام خلق برندتان، لازم است که درباره‌ی همه چیز فکر کنید: از لوگوی‌تان تا رنگ طرح و عبارت تبلیغاتی. همچنین باید یک برند به‌یا‌دماندنی، پیامی قدرتمند، سیستم پشتیبانی، و همه‌ی ملزومات قانونی بودن را مثل گرفتن علامت تجاری داشته باشید.

اما، این تنها آغاز فرآیند برندسازی شما است. برای این‌که در تکمیل فرآیند خلق برندی پرابهت‌ کمک‌تان کنیم، نگاهی به این ۸ نکته بیندازید:

کراوات فروشی که مالک برند شد...

رالف لورن در نیویورک متولد شد. والدین او مهاجرانی از شهر پینسک بلاروس‌ بودند. پدر او نقاش ساختمان بود. رالف از همان سنین نوجوانی بعد از مدرسه کار می‌کرد تا بتواند برای خود لباس بخرد.
رالف لورن در نیویورک متولد شد. والدین او مهاجرانی از شهر پینسک بلاروس‌ بودند. پدر او نقاش ساختمان بود. رالف از همان سنین نوجوانی بعد از مدرسه کار می‌کرد تا بتواند برای خود لباس بخرد. رالف به مدرسه آکادمی‌ سالانتر و سپس به آکادمی ‌مارشا استرن تالمودیکال (ام‌تی‌ای) و پس از آن به دبیرستان دو ویت کلینتون رفت و در سال 1957 فارغ‌التحصیل شد. او در ‌ام‌تی‌ای به دوستان همکلاسی خود کراوات می‌فروخت. برادر رالف در سن 16‌سالگی او، نام خانوادگی‌شان را به لورن تغییر داد، چون نام آنها، لیفشیتز، در زبان انگلیسی با معنی بدی تلفظ می‌شد و همکلاسی‌ها آنها را مسخره می‌کردند.

برند یا نام تجاری چیست؟

برند یا نام تجاری‏ : یک نام ، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخص‌کننده خدمات یا محصولی خاص باشد که به وسیله آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می‌گردد.
عنوان قانونی برند، نشان تجاری است.
برند به طور کلی مجموعه ای از برداشت های ذهنی، احساسی، منطقی و برتری هایی است که مشتری نسبت به یک محصول و یا خدمات بر اساس نام برند آن در بین محصولات مشابه قائل می شود!؟!

تعریف برند و ریشه لغوی برند

1) واژه برند برگرفته از کلمه نروژي برندر، به­ معناي سوزاندن و داغ کردن است که توسط وايکينگ­ها به­ فرهنگ لغت انگليسي راه يافته و در نهايت در زبان روزانه مرسوم گشته است.

2) واژه برند يك كلمه انگليسي قديمي به معني هيزم است و به علامت‌گذاري حيوانات توسط مالكان برای شناسايي آن‌ها اتلاق مي‌گرديد. در غرب وحشي نيز گاوچرانان و گله‌داران براي جلوگيري از سرقت احشام، آن‌ها را بوسيله داغ‌هاي مشخص علامت‌گذاري مي‌نمودند. در حدود قرن دهم علايم بازرگاني به صورت طرح‌هاي ساده‌اي متشكل از خطوط براي اثبات مالكيت كالاهايي كه به دليل صدمه يا غرق شدن كشتي، سرقت و يا هر دليل ديگر ناپديد مي‌شدند، مورد استفاده قرار مي‌گرفت. برند در حوزه بازاریابی انبوه، در قرن نوزدهم و همزمان با ظهور کالاهای بسته‌بندی شده مطرح گردید.

مدیریت برند - دکتر روستا

مدیریت برند (Brand Management)، برنامه‌ی کاربردی تکنیک‌های بازاریابی یک محصول خاص، خط محصول و یا برند است. هدف از این نوع مدیریت، افزایش ارزش محصولات برای مشتریان و در نتیجه کسب حق امتیاز برای آن محصولات است. بازاریابان، به آرم تجاری به عنوان وعده‌ای می‌نگرند که درباره‌ی کیفیت مورد انتظار مشتریان از محصولات به آن‌ها داده شده است.
این امر ممکن است باعث افزایش میزان فروش شود. همچنین با مدیریت برند، تولید کنندگان می‌توانند محصولات را با قیمت بالاتری به فروش رسانند. ارزش برند با میزان سود حاصل برای تولیدکنندگان سنجیده می‌شود. این امر ناشی از ترکیبی از افزایش میزان فروش و افزایش هزینه‌هاست.
یک برند خوب باید این ویژگی ها را داشته باشد:

چرا و چگونه یک برند شویم؟

در دنیای امروز برندینگ یا همان ایجاد یک نام تجاری مهم ترین بخش تجارت است.تجارت در هر زمینه ای که باشد چه مجموعه های تولیدی و چه خدماتی در نهایت نام تجاری آن حرفه است که گویای موفقیت یا شکست آن خواهد بود. موفقیت نام تجاری برابر با موفقیت خود تجارت است.در حقیقت هدف اصلی برندینگ این است که یک کالا یا خدمات از رقبایش متمایز دیده شود.تنها زمانی یک مجموعه ارزش افزوده پیدا خواهد کرد که یک نام تجاری شود و یا اصطلاحا برند شده باشد.مطالعات و تحقیقات در طول بیست سال گذشته ثابت کرده است که نقش برندها در ارزش آفرینی، کاهش ریسک و افزایش عمر کسب و کار غیر قابل انکار است.

دلایل موفقیت برندهای برتر

برند به معنای اصالت یک کسب و کار است . اصالت هر ساختاری وابسته به نگرشی است که دیگران نسبت به آن دارد و مدیران استراتژیک هر برندی مسئول مدیریت نگرش عموم مردم در مورد آن برند هستند لذا پیدا کردن پارامتر حیاتی برای هر برندی که بتواند از طریق آن در ذهن مخاطبین جایگاه یابد یکی از مراحل اولیه تدوین استراتژی برند است که اهمیت آن برابر با شیشه عمر برند است.

شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی یکی از مهمترین کانال های ارتباطی میان کسب‌و‌کارها با مشتریان و مخاطبان‌شان است. حضور در شبکه های اجتماعی برای بهره مندی از فضاهایی که باید البته دانش و آگاهی کامل از آنها داشت بر هیچ کس پوشیده نیست، اینکه بدانیم از بازاریابی و تبلیغات در هرکدام از این فضاها به دنبال چه هدفی هستیم بسیار پراهمیت است و البته در مورد بعضی نام های تجاری هم فضای فعالیت های برندینگ نیز کاملاً در سوشیال مدیاها وجود دارد. ظرفیت سنجی، استمرار ارتباط با مخاطب، تعاملی بودن و جذاب بودن صفحات اجتماعی به همراه بروز رسانی صحیح می تواند به راحتی بخش های زیادی از برنامه بازاریابی، فروش و برندینگ سازمان های موفق را پیش ببرد.

چگونه رنگ ها بر افکار مشتریان تاثیر می گذارند

نقش رنگ چیست؟
رنگ ها معناهای خاصی دارند، اما این معناها دائمی نیست. این معانی در طول قرن ها به رنگ ها اختصاص داده شده است و ممکن است همین رنگ ها دوباره معناهای مختلفی پیدا کنند.رنگ میتواند یک ابزار ارتباط بصری مهم باشد که می تواند بر روانشناسی بیننده در سطحی نیمه هشیار تاثیر بگذارد.
رنگ یک ابزار روانشناسی کاملا قوی در طراحی لوگو است. رنگ می تواند پیام های مثبت و منفی را بفرستد، مردم را به خرید کردن ترغیب کند یا از خرید منصرف سازد و اعتماد را کم یا زیاد کند. یک انتخاب مناسب رنگی بر تقویت و یا تضعیف طراحی لوگو شما تاثیرگذار است بنابراین رنگی درست برای لوگوتان انتخاب کنید تا شما را در ایجاد مفاهیم گوناگون یاری کند، رنگ های مختلف در اجتماع های گوناگون به یک معنی نمیباشند بلکه معانی مختلفی دارند.

برند در میان کارکنان

به عنوان بازاریابان محتوا ما زمان زیادی را صرف مخاطبان بیرونی می کنیم، که البته منطقی نیز به نظر می رسد. ما سعی می کنیم مردم را وادار به خرید آنچه کنیم که در حال فروش آن هستیم. ما می خواهیم آنها ما را بشناسند، ما را دوست داشته باشند، درباره ما صحبت کنند و به این مطلب فکر کنند که آنچه که ما می فروشیم در واقع یک ایده خوب است.
در واقع ما وقت زیادی را صرف برقراری ارتباط با مخاطبان خارجی خود می کنیم و از این رو برای فکر کردن به کارمندان خود وقت کافی نخواهیم داشت.

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

نقش مدیر این است که به درون فرد نفوذ کند و هوشمندی بی‌همتای او را کشف کند و به عملکرد تبدیل نماید.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA