دلایل موفقیت برندهای برتر

برند به معنای اصالت یک کسب و کار است . اصالت هر ساختاری وابسته به نگرشی است که دیگران نسبت به آن دارد و مدیران استراتژیک هر برندی مسئول مدیریت نگرش عموم مردم در مورد آن برند هستند لذا پیدا کردن پارامتر حیاتی برای هر برندی که بتواند از طریق آن در ذهن مخاطبین جایگاه یابد یکی از مراحل اولیه تدوین استراتژی برند است که اهمیت آن برابر با شیشه عمر برند است.

در ادامه ابزارهایی که به عنوان فاکتورهای حیاتی برندهای برتر هستند معرفی می گردد :

شخصیت سازی آمازون

فروشگاه اینترنتی آمازون که از شیر مرغ تا جان آدمی‌زاد را به صورت آنلاین و با قیمت های مناسب می فروشد، یکی از قابل اطمینان ترین برندهای مطرح دنیا است. مشتری ها به این فروشگاه آنلاین اطمینان کامل دارند. دلیل این خوش‌نامی و اطمینان کامل مشتری ها به این سایت این است که محصولات متنوع، خرید راحت و تجربه ای عالی برای خرید آنلاین را در اختیار کاربر قرار می دهد.این سایت با داشتن میلیون ها محصول، هر روز هفته به طور ۲۴ ساعته کار می کند. همه محصولات – به ویژه در حوزه فناوری – مقاله های بررسی محصول یا اطلاعات دقیق و کامل دارند و کاربر می تواند پیش از خرید، همه اطلاعات لازم را کسب کند.قیمت محصولات این سایت پایین و حمل خریدهای زیاد، رایگان هستند. خرید فقط با چند کلیک انجام و محصول خیلی سریع به مشتری تحویل داده می شود. با اینکه این سایت بزرگ و محصولات اصولا باید غیر شخصی باشد اما آمازون در اقدامی جالب، با توجه به خریدهای پیشین مشتری ها، پیشنهادهای ویژه ای برای آنها دارد تا بتوانند خریدهای بهتری داشته باشند. کاربران همچنین می توانند از طریق پروفایل، بررسی ها، رتبه دادن به محصولات و ایجاد لیست ارتباط شخصی با برندها داشته باشند. یا نظرات و تحلیل های شخصی خود را بنویسند.

فروش هیجانی کوکاکولا

احساس خنکی زیر تیغ آفتاب، حس تازگی و طراوت، مزه عالی زندگی معیارهای بزرگ ترین و مشهورترین کمپانی تولید نوشیدنی در دنیا هستند. این شعارها باعث شده اند این برند از همان روزهای نخست، مشتری های زیادی داشته باشد. شعار اصلی کوکاکولا طرح این سوال بوده است که : «چگونه می توان باعث ارتقا، توسعه و ایجاد رضایت شد؟» کوکاکولا، از طریق سایت های اجتماعی همچون فیس بوک این پیغام را با مشتری های کنونی خود در میان می گذارد و ارتباط مستقیم با آنها دارد. این مساله به ساخت و تولید مزه های ترکیبی جدید و مورد علاقه مردم منجر می شود.با صرف نظر از شکست محصول New Coke خود در دهه هشتاد میلادی، این کمپانی همیشه موفق بوده و مشتری های بی‌شماری در جهان داشته است. از نظر مدیران آن نیز تنها دلیل موفقیت آنها رضایت مشتری ها و لذت بردن آنها از نوشیدنی های این کمپانی است.

ثبات در عملکرد فورد

در این زمانه که «تغییر کردن» لازمه پیشرفت به نظر می رسد، کمپانی فورد همچنان بر سیاست های پیشین خود متکی است و همان روش قبلی را ادامه می دهد. از نام کوتاه و یک بخشی شرکت گرفته است تا لوگوی نمادین و تاکیدی که هنری فورد پدر آن را انتخاب کرده بود، هنوز هم فورد همان است که بود و در طول این همه سال تغییری نکرده است.تقریبا بیشتر دوستداران خودرو داستان فورد را می دانند و آن را تحسین می کنند. فورد، به عنوان یکی از سه کمپانی مهم حاضر در شهر دیترویت، محصولات قابل تحسینی تولید و عرضه می کند.فورد همیشه به نظرات، انتقادات و پیشنهادات مشتری های خود توجه می کند و بر اساس نیاز آنها رفتار می کند. این شرکت تعامل پایداری با مشتری ها دارد. فورد همیشه برای استحکام، دوام و قابل اعتماد بودن مشهور بوده و همیشه هم پاسخگوی سیاست های خود بوده است. فورد هیچ گاه از دولت کمک مالی نگرفته است و به همین دلیل خیلی راحت می تواند مستقل عمل کند.

توان عملیاتی نایک

در وب سایت این کمپانی در مورد چشم انداز و هدف شرکت نوشته شده است: «خلاقیت و نوآوری برای همه ورزشکاران سراسر دنیا» و اضافه کرده است: «اگر بدن دارید، پس ورزشکار هستیداین کمپانی تولید کننده پوشاک ورزشی که تحت مشاوره های سودآور یکی از بزرگ ترین بازاریاب های دنیا، کوین لین کلر قرار دارد، برای بیشتر ورزشکاران جاذبه ویژه ای دارد. نایک همیشه متکی بر نیاز مشتری ها بوده است. این کمپانی همیشه از همه می خواهد ایده های خود را عملی کنند و در زندگی مسیر موفقیت را پیش بگیرند. توسعه محصولات و معرفی فناوری های ورزشی همچون Nike Air و پارچه های Dri-Fitیکی از بزرگ ترین دستاوردها و نقاط قوت این شرکت است.وقتی شما خلاق و نوآور باشید، مشتری بیشتر از همیشه به شما اعتماد می کند زیرا تصور می کند شما بهتر از همه می دانید چه کار می کنید. نایک اعتماد مشتری های جهانی را جلب کرده است زیرا همیشه بر اساس نیاز آنها محصولات جدید خود را تولید و عرضه می کند.

سیاست مبتنی بر روابط و crm استارباکس

استارباکس در واقع بزرگ ترین کافی‌شاپ زنجیره‌ای جهان است. شعبه اصلی این کافی شاپ در شهر سیاتل آمریکا واقع شده است. این شرکت حدود ۲۰ هزار شعبه در سرتاسر جهان دارد. استارباکس، چند سالی دچار بحران مالی شد اما توانست دوباره به هویت اصلی خود بازگردد و به عنوان یکی از برندهای موفق دنیا با فعالیت خود ادامه دهد.یکی از سیاست های این شرکت این است که مردم همیشه با هم در ارتباط باشند. این مساله را نیز با ارایه وای‌فای به مشتری ها و میزهای بزرگ که برای گردهمایی گروهی مردم است، ثابت کرده است. فروشگاه های این کمپانی به گونه ای طراحی شده اند که مردم تعامل راحتی با یکدیگر داشته باشند. همه هدف این کافی شاپ ها ارتباط، کشف، الهام و خلاقیت است. از دیگر سیاست ها استارباکس، ثابت بودن قیمت‌ها در فروشگاه‌های سراسر دنیا است. مالکان اصلی این برند اعتقاد دارند با آگاهی از سیاست ها و استراتژی های رقبای خود می توانند در این بازار رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشند.

این مورد را ارزیابی کنید
(20 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.



لطفا پازل زیر را جهت تشخیص اسپم ، تکمیل نمایید

ورود کاربران

سخن روز

هرگاه در بازی شطرنج در حای باختن هستم, به طور پیوسته از جای خود بلند شده و سعی می‌کنم صفحه را از پشت سر رقیبم نگاه کنم, آن گاه به حرکت‌های احمقانه‌ای که انجام داده‌ام پی می‌برم

resources

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA

عضویت در خبرنامه

Go to top
×

فروشگاه ساز