پنج نکته در نگارش شعار تبلیغاتی موثر۱- شعار تبلیغاتی باید وزن، قافیه و ضرب آهنگ داشته باشد.

شعار تبلیغاتی که بیش از یک کلمه تشکیل شده باشد، باید حداقل ۲ فاکتور از سه فاکتور زیر را داشته باشد. باید وزن داشته باشد، باید قافیه داشته باشد و باید ضرب آهنگ داشته باشد. شعار تبلیغاتی باید برای گوش دلنشین باشد. باید دارای وزن و صدایی روان بوده؛ تا به راحتی قابل تشخیص بوده و در ذهن بماند.

بهتر است شعار ضرب آهنگ داشته باشد. مطالعات نشان می دهد که کلماتی که با آهنگ همراه اند نسبت به کلمات بدون آهنگ بهتر به خاطر سپرده می شوند.

The quilted quicker picker upper

Bounty

۲- یکی از مزایای خود را برجسته کنید.

نکته مهم در یک شعار تبلیغاتی نشان دادن تمایز محصول یا برند خود از سایر رقباست. در عین اینکه به ماموریت شرکت خود اشاره می کنید اگر مزیتی نسبت به رقبای خود دارید و یا اگر محصول یا خدمت شما مزیت منحصر به فردی دارد؛ باید از آن استفاده کنید شعار اولین چیزی است که بر روی مشتریان بالقوه اثر می گذارد. بنابراین نقطه کلیدی خود را شناسایی کنید و از آن در شعار تبلیغاتی استفاده کنید.

Great taste, less filling

Miller lite

 

 

۳- صادق باشید

هنگامی که یک شعار تبلیغاتی می نویسید، خیلی ساده است که به جلو حرکت کنید (از خودتان زیاد تعریف کنید) اگرچه که باید شعار دقیقا منعکس کننده کسب و کار شما باشد؛ اما هرگز دروغ نگویید! به عبارت دیگر اغراق باعث عدم رقبت مشتریان بالقوه شما می شود. جملاتی چون: اولین در …. و یا بهترین …. در کسب و کار درست نمی باشد و خیلی عمومی اند و عدم جذب مشتری را به همراه خواهد داشت. به جای آن واقع بین باشید و با روش خود به بیان نقاط مثبت شرکت خود بپردازید.

It’s every where you want to be

Visa

۴- تعهدات شرکت خود را بیان کنید.

شاید شرکت شما یک محصول یا خدمت یکتا به فروش نرساند؛ با این حال شعار شما باید یک تمایز نسبت به رقبایتان داشته باشد. اغلب اوقات یک شعار تبلیغاتی برتر باید به مشتریان خود، محصول یا خدمت شرکت را توضیح دهد. شعار مناسب می تواند باعث افزایش رضایت مشتری شود، بنابراین اگر سایر شرکت ها همان محصول شما را به فروش رسانند، در صورتی که از شعاری هم راستا با فعالیت های خود انتخاب کرده باشید و به حفظ مشتریان خود اهمیت دهید دیگر نیازی به نگران بودن نیست.

We are number two, we try harder

Avis

۵- شعار تبلیغاتی باید کوتاه باشد.

شعار تبلیغاتی نباید بیش از یک جمله و در صورت ایده آل نباید بیش از ۶ تا ۸ کلمه باشد. یک شعار هر چه طولانی تر باشد، علاوه بر چند تکه شدن به خاطر سپاری آن برای مشتریان سخت تر خواهد شد مگر اینکه دارای قافیه و یا آوایی مناسب باشد. اختصار خود باعث به خاطر سپاری می شود. پس اولین نکته ای که باید در نوشتن شعار تبلیغاتی مد نظر قرار دهید اختصار است. بنابراین سعی کنید شعار خود را حداکثر در یک جمله بیان کنید.

Think different

Apple

اطلاعات تکميلي

  • نویسنده: نویسنده: Dave Smith - مترجم: حامد فردوس آرا
این مورد را ارزیابی کنید
(13 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.



لطفا پازل زیر را جهت تشخیص اسپم ، تکمیل نمایید

رسانه

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

تمایز یک محصوی باید در راستای ذهنیت مصرف‌کننده صورت گیرد, نه مخالف آن.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA