۷ هشدار حیاتی در تبلیغات

در این سال‌ها به دلیل برخی مشکلات اقتصادی، اهالی کسب و کار از درآمد و سود خود ناراضی هستند که باوجود صرف هزینه برای تبلیغات و بازاریابی نتیجه دلخواهشان را نمی‌گیرند. در اینجا به ۷ مورد اشاره می‌کنم که شرط لازم برای هرگونه عملیات تبلیغاتی است و در صورت رعایت نکردن آن احتمال موفقیت در تبلیغات بسیار کم می‌شود؛

درک درست از تبلیغات


متأسفانه نه‌تنها اهالی کسب وکار بلکه بسیاری از فعالان تبلیغاتی درک درستی نسبت به تبلیغات ندارند. در یک‌کلام، تبلیغات فقط برای سودآوری است و نه چیز دیگری. سنجش خلاقیت در تبلیغات با میزان سودآوری است و نه شرکت در مسابقات گرافیکی. یک پیام تبلیغاتی باید بسیار ساده و ترغیب‌کننده به مخاطبان منتقل شود و وظیفه گرافیک در تبلیغات، ساده کردن انتقال پیام تبلیغی است.

هدف‌گذاری در تبلیغات


نقطه شروع هر فرایند تبلیغاتی، تخصیص منابع مالی نیست بلکه درک درست از خواسته‌ها و اهداف است. هدفتان از اجرای تبلیغات می‌تواند معرفی محصولتان و یا ترغیب افراد به خرید باشد و یا اینکه از این مراحل گذر کرده‌اید و باید به فکر یادآوری محصولات و خدماتتان باشید که طبیعتاً نوع اجرا کردن هرکدام متفاوت است و روی کلیه فرایند تبلیغاتی تأثیر زیادی می‌گذارد و همه موارد بعد از تعیین هدف، معنای واقعی پیدا می‌کند. تعیین هدف باعث می‌شود که شاخص‌های اثربخشی تبلیغاتتان را تعیین کنید، از هزینه‌ای اضافی که صرف آزمون‌وخطا می‌شود جلوگیری کنید و …

بودجه‌بندی در تبلیغات


بودجه بر انتخاب و تنوع رسانه‌های تبلیغاتی‌تان بسیار تأثیرگذار است و تمامی شرکت‌های موفق در دنیا به این موضوع توجه ویژه‌ای دارند و به‌صورت سالانه و ماهانه بودجه مشخصی را به این امر اختصاص می‌دهند.

از صرف هزینه در تبلیغات نترسید، اگر شما یک‌میلیون تومان هزینه مالی تبلیغاتی در نظر بگیرید و در آخر سه میلیون تومان برداشت کنید، شما آن را به چشم هزینه می‌بینید یا سرمایه‌گذاری؟!

روش‌های مختلفی برای اختصاص بودجه به عملیات تبلیغاتی وجود دارد برای مثال روش درصدی از فروش؛ در این روش همان‌گونه که از نامش پیداست بودجه تبلیغاتی درصدی از فروش است و یا روش دیگری که رایج بوده بودجه‌بندی بر اساس هدف تعیین‌شده است؛ اینکه برای رسیدن به هدف، به چند نفر مصرف‌کننده باید دست‌یافت؟ هرکدام چند بار باید در معرض آگهی قرار بگیرند؟ به چه مقدار هزینه نیاز است؟ و …

انتخاب مخاطب هدف


تحقیقات در مورد شناسایی بازار هدف در انتخاب رسانه و پیام تبلیغاتی بسیار تأثیرگذار است. برای مثال مخاطبین شما در چه رده سنی‌ای هستند، ترس‌ها و آرزوهای آن‌ها برای انتخاب محصول و خدمات شما چیست، سبک زندگی و عادات رفتاری آن‌ها چگونه است، قدرت مالی آن‌ها چقدر است و …

 


انتخاب رسانه


بعدازاینکه مخاطب محصول و خدماتتان را شناختید باید تشخیص دهید که او در مقابل کدام رسانه‌ها قرار می‌گیرد و کدام‌یک از این رسانه‌ها تأثیرگذاری بیشتری بر مخاطب شما دارد. با استفاده از بودجه و هدفی که برای تبلیغات در نظر گرفته‌اید انتخاب رسانه راحت‌تر صورت می‌گیرد اما باید به این نکته توجه کنید که تکرار تبلیغات بسیار مهم است و با بودجه خود رسانه‌ای را انتخاب کنید که بتوانید تکرار مناسبی در تبلیغاتتان داشته باشید. تبلیغات روندی پویاست و مطمئن باشید در صورت تکرار نکردن، تمامی سرمایه‌گذاری که در این بخش کرده‌اید تبدیل به هزینه‌های اضافی کسب و کارتان می‌شود.

خلق پیام در تبلیغات


بر مزایا و منافعی که مشتری با خرید محصولات و خدمات شما به دست می‌آورد تأکید کنید. او را وسوسه به خرید کنید. بسیاری از تصمیمات خرید با احساس گرفته می‌شود و با منطق توجیه می‌شود. ترس مخاطب خود را با دادن ضمانت از بین ببرید و فقط بر سودآوری مخاطب خود تمرکز کنید تا از رقبای خود پیشی بگیرید.

ارزیابی و اصلاح تبلیغات


حتی بهترین بنگاه‌های تبلیغاتی دنیا که مطمئن به عملکرد خود هستند در ارزیابی تبلیغ خود کوتاهی نمی‌کنند. اگر همه روند را درست انجام داده باشید بازهم احتمال شکست در مراحل ابتدایی برنامه تبلیغاتی وجود دارد. شما باید دائماً نتایج تبلیغات خود را ارزیابی کنید و در صورت لزوم تغییراتی در آن بدهید تا به اهداف خود برسید. یک تغییر کوچک در رسانه و پیام می‌تواند منجر به تغییرات زیادی در نتیجه شود.

موارد یاد شده عواملی هستند که در برنامه ریزی و مدیریت تاثیر زیادی دارند و کل برنامه بازاریابی و تبلیغات را تحت شعاع قرار می دهد و عواملی همچون پیشبرد فروش که در مقاله قبلی صحبت کردیم به عنوان شتاب دهنده در تبلیغات می باشد که باعث می شود برنامه شما تاثیر بیشتر و سریعتری بر مخاطبان شما بگذارد.

این مورد را ارزیابی کنید
(19 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.



لطفا پازل زیر را جهت تشخیص اسپم ، تکمیل نمایید

محتوای بیشتر در این بخش:

رسانه

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

نقش مدیر این است که به درون فرد نفوذ کند و هوشمندی بی‌همتای او را کشف کند و به عملکرد تبدیل نماید.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA