8 پیام تبلیغاتی اشتباه که مشتری را فراری می‌دهد

در دنیای تجارت این باور وجود دارد که تبلیغات نه تنها هزینه نیست، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. با این حال پیام‌های تبلیغاتی نامناسب و بی‌مفهوم می‌تواند علاوه بر خدشه‌دار کردن اعتبار یک شرکت یا گروه تاثیر معکوسی روی جذب مشتری داشته باشد. تا به حال به متن پیام‌های تبلیغاتی که در خبرنامه‌های هفتگی یا وب‌سایت‌ها وجود دارد، دقت کرده‌اید؟

مطمئنا وقتی پیامی را بارها شنیده باشید، تکراری شده و دیگر نمی‌تواند توجه شما را به خود جلب کند. در ادامه به بیان ۸ عبارت تبلیغاتی خواهیم پرداخت که بعضی از شرکت‌ها در برنامه‌ی بازاریابی خود، به اشتباه از آن‌ها استفاده می‌کنند:

تأثیرهدایای تبلیغاتی رایگان بر کسب و کار

شکی نیست که استفاده از هدایای تبلیغاتی رایگان در فرایند بازاریابی و رشد کسب‌وکار شما تأثیر بسیار زیادی دارد، در این مطلب در رابطه با چگونگی تأثیرگذاری این موضوع بر رشد بازاریابی و کسب‌وکار خودمان نکاتی می‌آموزیم.


چرا چاپ همچنان برای ما اهمیت دارد؟

همچنان که سرمایه‌گذاری بازاریابان در تبلیغات چاپی به سقوط خود ادامه می‌دهد، در این مطلب سعی داریم با اشاره به توضیح کارشناسان این حوزه اهمیت آن را به‌عنوان یک رسانه در عصر دیجیتال روشن کنیم.

سال گذشته بازهم سال سختی برای ناشران روزنامه‌ها و مجلات بود، به‌طوری‌که می‌توان گفت فقط در آمریکا و کانادا 91 روزنامه و مجله انتشار نسخه چاپی خود را متوقف کرده و بسیاری دیگر هم تعداد انتشار نسخه چاپی خودشان را به‌شدت کاهش دادند. درآمد روزنامه‌ها به‌طور متوسط چیزی حدود 49درصد نسبت به یک دهه قبل کاهش پیداکرده و این به معنای از دست رفتن 700 شغل در این مدت است.

چند نکته اساسی برای کسب‌وکارهای کوچک در بازاریابی و تبلیغات

صاحبان کسب‌وکارهای کوچک باید در مورد کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی‌شان واقع‌بینانه عمل کنند. آنها اغلب به دنبال راه‌حل‌های ارزان و کم‌هزینه هستند اما بعید است که بتوان همزمان راه‌حلی کم‌هزینه و درعین‌حال موثر پیدا کرد.

به همین دلیل است که شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار کوچک باید بودجه خودتان را برای این کار مشخص کنید. اگر مقدار کافی از پول خود را در راه مناسبی خرج کنید، قطعا نتیجه خوبی خواهید گرفت. جمع‌آوری و ارزیابی اطلاعات به‌صورت ماهانه به بررسی اثربخشی راه پیش روی‌تان کمک خواهد کرد.

چگونه تبلیغ را شروع به نوشتن کنیم؟

بسیاری از دارندگان کسب و کار با ساخت تبلیغ ناموثر، ضرر قابل‌توجهی را متحمل می‌شوند و همچنین لطمه بزرگی به شهرت خود می‌زنند. تمامی مطالب تبلیغاتی اعم از تبلیغ مجله‌ ای، بروشوری، تبلیغات ایمیلی، تبلیغات بنری و … باید به‌دقت و متناسب با بازاریابی طراحی شود.

دیوید اگیلوی، پدر علم تبلیغات، می‌گوید فاصله شما تا ثروت شاید یک تبلیغ موفق باشد. متأسفانه حتی بسیاری از تبلیغات شرکت‌های بسیار بزرگ و مهم، غیرعملی و غیر مؤثر هستند. معیار مناسب بودن یک تبلیغ معمولاً اقدام مخاطبان نسبت به آن تبلیغ است که این اقدام می‌تواند درخواست اطلاعات بیشتر، تماس با شما، سفارش کالا و … باشد

کوبرندینگپرسش

مدیر یک شرکت IT در ایران هستم که چند سالی است در بازار داخلی مشغول به فعالیت هستیم.چندی پیش از سمت یکی از اپلیکیشن‌های موجود در بازار پیشنهاد کوبرندینگی به شرکت ما شد؛ این اپلیکیشن به‌تازگی لانچ شده و قصد تولید تبلیغات تلویزیونی را دارد. از سمت آنها پیشنهاد شد که محصولاتی را به‌صورت رایگان برای آنها تولید کرده و در ازای آن در تبلیغات تلویزیونی حضور داشته باشیم. از نظر شما این کوبرندینگ تا چه اندازه می‌تواند برای ما مثمر ثمر واقع شود؟

۷ هشدار حیاتی در تبلیغات

در این سال‌ها به دلیل برخی مشکلات اقتصادی، اهالی کسب و کار از درآمد و سود خود ناراضی هستند که باوجود صرف هزینه برای تبلیغات و بازاریابی نتیجه دلخواهشان را نمی‌گیرند. در اینجا به ۷ مورد اشاره می‌کنم که شرط لازم برای هرگونه عملیات تبلیغاتی است و در صورت رعایت نکردن آن احتمال موفقیت در تبلیغات بسیار کم می‌شود؛

محتوی بی نقص یک بنرهدف را به خاطر داشته باشید

یک بنر تبلیغاتی باید یک هدف ساده داشته باشد. ما نمی گوییم نباید ذهنیت مثبت از برند خود ارائه دهید، یا نباید مشتری خود را ترغیب کنید، یا هر هدف مشترک دیگری که همه بنر های تبلیغاتی دنبال می کنند را نادیده بگیرید و بنری خلاق داشته باشید. اما به یک هدف ساده، قابل اندازه گیری و عملی اشاره می کنم. هدف تبلیغات چیست؟ می خواهید مشتریان شما چه کاری انجام دهند؟

پنج نکته در نگارش شعار تبلیغاتی موثر۱- شعار تبلیغاتی باید وزن، قافیه و ضرب آهنگ داشته باشد.

شعار تبلیغاتی که بیش از یک کلمه تشکیل شده باشد، باید حداقل ۲ فاکتور از سه فاکتور زیر را داشته باشد. باید وزن داشته باشد، باید قافیه داشته باشد و باید ضرب آهنگ داشته باشد. شعار تبلیغاتی باید برای گوش دلنشین باشد. باید دارای وزن و صدایی روان بوده؛ تا به راحتی قابل تشخیص بوده و در ذهن بماند.

چرا محصول‌تان به بسته‌بندی خوبی نیاز دارد؟

هزاران‌بار در طول زندگی‌تان این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که “یک کتاب را از روی جلدش قضاوت نکنید” و باید بدانید که در بیشتر شرایط صدق می‌کند. اگر جلد کتاب (یا بسته‌بندی) ساده و غیر‌جذاب باشد، به این معنا نیست که محتویات درونش انقلابی به پا نمی‌کند!

اما درست یا نادرست، این چیزی نیست که مصرف‌کنندگان موافق‌اش باشند.

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

مدیران پیروزمند دنیای امروز, رمز پیروزی سازمان خود را بهره‌مندی از انسان‌ها فرهیخته می‌دانند.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA