طرح و برنامه تبلیغات

طرح و برنامه تبلیغات (Advertising Plan)یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب و کار، تبلیغات است. موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از سازمانها و شرکتها نیز در گرو فعالیتهای تبلیغاتی آنها است. بطور ساده تبلیغ، راهی برای رساندن پیام به مخاطبان مورد نظر تعریف شده است. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه باید تبلیغ کنیم تا به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنیم؟

برای اینکه تبلیغ از کارایی و اثربخشی لازم برخوردار باشد لازم است که فعالیتهای تبلیغاتی بر اساس یک برنامه تبلیغاتی مناسب انجام پذیرند. برنامه تبلیغات به ما کمک می‌کند تا با پیمودن مسیری درست به نتیجه قابل قبول دست یابیم. در این شماره مراحل نوشتن یک برنامه تبلیغاتی به طور اجمالی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حقوق گمشده مصرف‌ کننده در بازار داغ تبلیغات

کارشناسان ارتباطات بارها نسبت به عدم کفایت قانونی قوانین موجود در کشور در مورد تبلیغات در ابعاد مختلف از جمله عدم حفظ و حمایت از حقوق مصرف‌کننده در تبلیغات کالاهای گوناگون در دسته‌های مختلف اعم از پزشکی، خوراکی، بهداشتی و تجاری اظهار نارضایتی کرده‌اند و شاید بخشی از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان در تبلیغات تجاری کالاها و خدمات به ضعف‌های قانونی موجود در این حوزه بازگردد، چه اینکه هر یک از دسته کالاهای مورد اشاره نیازمند انبوهی از قوانین بازدارنده به منظور جلوگیری از اغواگری، تبلیغات دروغین و هر نوع اقدامی در راستای زیان به مصرف‌کننده یا تضییع حقوق است.

 چگونه بدون پیام صدای‌ مان را به مشتری برسانیمخیلی برایمان پیش آمده در مورد چیزی از صفت خاصی استفاده کنیم، بدون آنکه اطلاع زیادی در خصوص علل استفاده از آن صفت داشته باشیم. مثلا شاید ما ریشه بسیاری از ضرب‌المثل‌ها را ندانیم و هیچ تمایلی هم نداشته باشیم بدانیم چرا و چگونه این ضرب‌المثل برای نخستین بار مورد استفاده قرار گرفته است اما با این حال از آن استفاده می‌کنیم و هر وقت نیاز پیدا کنیم آن را به‌کار می‌بریم.

تبلیغات ویدئویی

در مورد اهمیت ساخت ویدئو بسیار شنیده اید، ویدئو پر تاثیرترین رسانه است و این جمله معروف که یک تصویر برابر با هزار کلمه است را همه بلدیم. ولی چرا کسب و کارهای ایرانی این ابزار بسیار مهم را نادیده می گیرند؟ برای تهیه ویدئو به امکانات چندان حرفه ای نیاز ندارید، امروزه اکثر گوشی های همراه دوربین های با کیفیت بالا دارند که برای تهیه ویدئوهای سریع بسیار مناسب است، برای تهیه ویدئوهای با کیفیت تر هم یک دوربین حدود 1 میلیون تومانی کفایت می کند. این هزینه بسیار کم در مقابل میزان ترافیکی که یک ویدئو می تواند در وب سایت یا شبکه های اجتماعی شرکت شما ایجاد کند کاملا به صرفه است و توجیه اقتصادی دارد.

تبلیغات کلیکی

در مقایسه با تبلیغات سنتی که مانند یک قمار بی تاثیر است، راه بهتری برای بدست آوردن ترافیک هدفمند، غیر از تبلیغات در موتورهای جستجو بر اساس عملکرد کلید واژه های مورد استفاده، وجود ندارد. اگر به خوبی با چگونگی و روش کار تبلیغات کلیکی آشنا نیستید، می توان گفت آنها لینک هایی هستند که به ازاء پرداخت هزینه در زمانی که جستجویی مرتبط با آن‌ها را در موتورهای جستجو یاهو، گوگل یا مواردی از این دست انجام می دهید، به شما نشان داده می شوند.

اثربخشی تبلیغات

تبلیغات فعالیت و حرفه‌ای است که به تولید اطلاعات برای ترویج فروش محصولات و خدمات تجاری به کار می‌رود و استفاده از دانش و فناوری‌های روز تبلیغات می‌تواند مسیر موفقیت را برای یک شرکت ترسیم کند. چگونه می‌توانید تبلیغات خود را بین انبوه تبلیغات کنونی برجسته کنید؟
اثربخشی تبلیغات تنها زمانی قابل قبولی خواهد داشت که از حمایت‌های مالی و مدیریتی کافی برخوردار باشد. چیزی که شما می‌گویید و این‌که چگونه می‌گویید، متن و تصاویر استفاده شده در موفقیت تبلیغات شما حیاتی است. هیچ فرمول جادویی در این زمینه وجود ندارد، اما برخی روش‌ها موجود است که به شما در این راه کمک خواهد کرد.

زبان بدن در تبلیغات

آیا در حوزه تبلیغات اشارات غیر کلامی هم وجود دارد؟ بله در حوزه تبلیغات و بازاریابی اشارات غیر کلامی و استفاده از زبان بدن به کرات دیده می شود. اجازه دهید به برخی از کاربرد های اشارات غیر کلامی در تبلیغات اشاره کنیم و ببینیم چگونه می توانیم از زبان بدن برای افزایش درآمد، تاثیر گذاری و … استفاده کنیم؟

بازاریابی، تبلیغات و برندینگ

بازاریابی، تبلیغات و برندینگ – – تفاوت این سه در چیست؟ در این مطلب سعی کرده ام با توضیحات اندک در کنار یک تصویر مناسب معنا و تفاوت این سه را به شما نشان دهم.
واژگان “بازاریابی” و “تبلیغات” اغلب به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند – یا اینکه تفاوت موجود بین آنها حداقل می باشد. در عین حالیکه شما اغلب ممکن است بصورت روزانه به تفاوت های موجود بین آنها توجهی نداشته باشید، اما در زمانی که کسب و کار شما به یکی از این خدمات نیاز پیدا می کند، دانستن تفاوت و تمایز قائل شدن بین آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. به منظور تعیین اینکه که کدام یک از این خدمات به شما بیشتر در دست یافتن به اهداف خودتان کمک می کند، در این مطلب راهنمای کوتاه و خلاصه ای از تفاوت این سه حوزه در کنار یکدیگر برای شما ارائه کرده ام:

اصول تبلیغات اینترنتی

تبلیغات یکی از قدرتمند ترین ابزارهای ترفیع در فروش است و تبلیغات اینترنتی به دلیل ارزان بودن و دسترسی 24 ساعته و قابلیت رهگیری هوشمندانه، بیش ار پیش مورد توجه قرار گرفته است. یکی از آیتم های مهم در تبلیغات پیام و یا متن تبلیغ است. در واقع متن تبلیغاتی در اینترنت باید بسیار هوشمندانه طراحی شود. در صورتی که متن شما بازدیدکننده را ترغیب به خرید نکند فروش خوبی نخواهید داشت. متاسفانه بسیاری از فروشگاه های اینترنتی به جای اینکه منفعت مشتری از خرید محصول را بیان کنند فقط به معرفی امکانات محصول خودشان می پردازند. تصور بسیاری از صاحبان فروشگاه اینترنتی این است که محصول ما فوق العاده است و در اینترنت فروش خوبی خواهد داشت.

تبلیغات Pop-Up

تبلیغات Pop-Up، در بهترین حالت تبلیغاتی آزاردهنده است و در بدترین حالت سیستم توزیع ویروس‌های خطرناکی است که مستقیما هارد کامپیوتر را نشانه می‌گیرند. در خبرهایی که از جشن سالگرد عمومی شدن اینترنت منتشر شد، Ethan Zuckerman خالق کدهای نرم افزاری پشت این نوع تبلیغ، ندامت خود را از ابداع آن اعلام کرد.

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

نقش مدیر این است که به درون فرد نفوذ کند و هوشمندی بی‌همتای او را کشف کند و به عملکرد تبدیل نماید.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA