اصول تبلیغات اینترنتی

تبلیغات یکی از قدرتمند ترین ابزارهای ترفیع در فروش است و تبلیغات اینترنتی به دلیل ارزان بودن و دسترسی 24 ساعته و قابلیت رهگیری هوشمندانه، بیش ار پیش مورد توجه قرار گرفته است. یکی از آیتم های مهم در تبلیغات پیام و یا متن تبلیغ است. در واقع متن تبلیغاتی در اینترنت باید بسیار هوشمندانه طراحی شود. در صورتی که متن شما بازدیدکننده را ترغیب به خرید نکند فروش خوبی نخواهید داشت. متاسفانه بسیاری از فروشگاه های اینترنتی به جای اینکه منفعت مشتری از خرید محصول را بیان کنند فقط به معرفی امکانات محصول خودشان می پردازند. تصور بسیاری از صاحبان فروشگاه اینترنتی این است که محصول ما فوق العاده است و در اینترنت فروش خوبی خواهد داشت.

آنها تبلیغات گسترده ای را هم انجام می دهند، ولی نتیجه مطلوبی نمی گیرند. با مطالعه متن صفحه فروش آن ها می بینیم که فقط به امکانات محصول خودشان پرداخته اند. در صورتی که این امکانات برای مشتری اهمیت زیادی ندارد. همیشه مشتری می خواهد بداند که خرید محصول چه منفعتی برای او دارد. نوشتن تبلیغ در وب، تکنیک های زیادی دارد که در این مقاله به هشت مرحله مهم تبلیغ نویسی می پردازم.

مرحله اول: تحقیق درباره خدمات و محصولات رقیبان
به نظر من مهم ترین مرحله تبلیغ نویسی این بخش است. اگر این بخش را به خوبی انجام ندهید هرگز نمی توانید تبلیغ خوبی بنویسید. مهم ترین نیاز تبلیغ خوب آگاهی از خدمات و محصولات رقیبان است. در این مرحله باید درباره قیمت، امکانات، خدمات و از همه مهم تر تبلیغات رقیبان خودتان تحقیق کنید. روی یک کاغذ نتیجه تمام تحقیقات خودتان را بنویسید. اگر بیش از یک رقیب دارید، چند ستون بسازید و در هر ستون مزایا و معایب هر یک را بنویسید. اگر این مرحله را به این ترتیب، به خوبی انجام دهید؛ تبلیغ بی نظیری خواهید نوشت و فروش شما افزایش خواهد یافت. شاید این مرحله چند روز وقت شما را بگیرد. اشکالی ندارد، فروش زیاد بعد از نوشتن تبلیغ حرفه ای ارزش این همه وقت و انرژی را دارد. تا زمانی که تحقیقات خودتان را کامل نکرده اید به مرحله بعدی نروید. اگر در آینده تحقیقات جدیدتری انجام دادید این بخش را تکمیل کنید.

مرحله دوم: نوشتن امکانات محصول
خودتان به خوبی امکانات محصول خود را می دانید. پس تمامی آنها را لیست کنید. امکانات محصول شما می تواند تعداد دیسک، زمان، زبان و غیره (در مورد محصولات آموزشی) باشد. اگر محصول شما موبایل است؛ امکانات آن سیستم عامل، اندازه، وزن، باتری، امکانات اتصال به اینترنت و غیره می باشد. تمامی این موارد، امکانات و ویژگی های محصول شما هستند. مشتری با دیدن این امکانات ترغیب به خرید نمی شود. تمامی امکانات محصول خودتان را بنویسید. نوشتن تمامی امکانات محصول لازم است، زیرا در مرحله بعد تمامی این امکانات را به مزیت تبدیل می کنیم. یعنی همان چیزی که مخاطب بابت شنیدن آن از سایت خرید می کند.

مرحله سوم: نوشتن مزایای محصول و تبدیل امکانات به مزیت!
این مرحله و نوشتن آن در تبلیغ می تواند باعث افزایش فروش شما شود. مزیت محصول عامل مهم خرید است. نوشتن این مرحله بسیار آسان است. کافی است امکانات محصول خود را به مزیت تبدیل کنید. مثلاً آموزش طراحی سایت به تنهایی فرد را ترغیب به خرید نمی کند، ولی اگر بنویسیم؛ پس از مشاهده آموزش طراحی سایت می توانید در کمتر از 3 ساعت سایت دلخواه خود را پیاده سازی کنید تبلیغ شما فرق خواهد کرد. ما به عنوان تولید کننده می دانیم که محصول آموزشی طراحی سایت ما عالی است. ولی اگر در متن فقط بنویسیم آموزش طراحی سایت، آیا فردی از ما خرید می کند؟ ولی اگر این حقیقت را بنویسیم که در کمتر از 3 ساعت می توانید سایت دلخواه خود را پیاده سازی کنید؛ مزیت مهم این محصول را به مشتری خود می گوئیم. مشتری به این دلیل از ما خرید می کند، زیرا می خواهد در کمتر از 3 ساعت سایت دلخواه خودش را بسازد. پس سعی کنید در این مرحله تمامی مزیت های محصول خود را بنویسید. مشتری وقتی محصولی را می خرد می خواهد بداند که با خرید آن چه سودی می برد.

مرحله چهارم: مشتری با خرید محصول شما چه احساسی می کند؟
در این مرحله با خودتان بگویید اگر مشتری از محصول من استفاده کند چه احساسی خواهد داشت. این احساس را به صورت متن در آورید. بسیاری از خریدهای ما احساسی است و با منطق خود، آن را توجیه می کنیم. این احساسات می تواند، امنیت، سلامتی، راحتی و غیره باشد. برای مثال فردی که محصول طراحی سایت را می خرد احساس وی این است که خود می تواند سایت دلخواهش را بسازد و دیگر وابسته به هیچ یکی از شرکت های طراحی سایت نیست. در متن تبلیغ باید این احساس را به کاربر منتقل کنیم. در این شرایط کاربر آماده خرید از سایت می شود.

مرحله پنجم: مخاطبین شما چه افرادی هستند؟
در این مرحله باید با خودتان بگویید که مخاطبین اصلی شما چه کسانی هستند. اگر این طور فکر می کنید که همه افراد کره زمین مخاطب شما هستند این اشتباه است. این مخاطبین را بر اساس جنسیت، در آمد، سن، موقعیت جغرافیائی و تحصیلات انتخاب کنید. اگر این بخش را نیز به خوبی انجام ندهید نمی توانید تبلیغ هدفمندی بنویسید. برای مثال افرادی به وب سایت نیاز دارند که یا می خواهند تجارتی را آغاز کنند و یا در زمینه ای خاص مقالات و اخبار بنویسند. بنابراین در متن تبلیغاتی خود باید این افراد را هدف قرار دهید. مثلاً این محصول برای افرادی است که می خواهند وب سایت تجاری طراحی کنند.

مرحله ششم: مشکلات آنها چیست؟
این نکته کلیدی افزایش فروش شماست. شما باید دقیقاً مشکلات آن ها را بررسی کنید و براساس مزایای محصول خودتان مشکلات و نیازهای آنان را برطرف کنید. در این بخش باید مشکلات آنها را بنویسید. مثلاً مشکلات می تواند این باشد که کاربر در صورتی که محصول شما را نداشته باید وقت و هزینه و سلامتی خود را هزینه کند، ولی با خرید محصول شما، این مشکلات بر طرف می شود. برای نوشتن این بخش باید خوب فکر کنید. شما طراح محصول هستید و برای ایده ای که داشتید محصولی را تولید کرده اید. با نوشتن مشکلات و در مرحله بعد برطرف کردن مشکلات توسط محصول خود می توانید انقلابی در فروش خود ایجاد کنید.

مرحله هفتم: پیشنهاد فروش منحصر به فرد
این مرحله در فروش وب سایت تاثیر گذار است. در زمانی که می خواهید پیشنهاد فروش خودتان را طراحی کنید به این نکته توجه داشته باشید که کاربر پس از شنیدن آن نتواند پیشنهاد شما را رد کند. چرا مشتریان از رقیبتان خرید کنند، آنها مستقیماً از شما خرید خواهند کرد. این پیشنهاد می تواند ارسال رایگان، ارائه یک هدیه در کنار محصول و گارانتی باشد.

مرحله هشتم: گارانتی
اگر خوب فکر کنید می توانید یک نوع گارانتی به مشتری خودتان پیشنهاد دهید، البته در صورتی که رقیبان شما محصولات خودشان را گارانتی نکنند. گارانتی کردن محصول شما می تواند یک امتیاز ویژه باشد. در صورتی که محصول خودتان را گارانتی کنید مشتری با ریسک کمتری خرید می کند و اگر از محصول شما راضی باشد هیچ وقت محصول را بر نمی گرداند. در این مرحله باید یک گارانتی برای محصول خودتان طراحی کنید. این گارانتی می تواند تعویض یک ماهه محصول در صورت خرابی، پشتیبانی یک ساله و بازگشت وجه در صورت عدم رضایت مشتری باشد.

این مورد را ارزیابی کنید
(32 رای‌ها)
برای ارسال نظر وارد سایت شوید

ورود کاربران

سخن روز

نقش مدیر این است که به درون فرد نفوذ کند و هوشمندی بی‌همتای او را کشف کند و به عملکرد تبدیل نماید.

marketing

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA

عضویت در خبرنامه

Go to top