5 مرحله تا تبلیغات کلیکی موثر

در مقایسه با تبلیغات سنتی که مانند یک قمار بی تاثیر است، راه بهتری برای بدست آوردن ترافیک هدفمند، غیر از تبلیغات در موتورهای جستجو بر اساس عملکرد کلید واژه های مورد استفاده، وجود ندارد. اگر به خوبی با چگونگی و روش کار تبلیغات کلیکی آشنا نیستید، می توان گفت آنها لینک هایی هستند که به ازاء پرداخت هزینه در زمانی که جستجویی مرتبط با آن‌ها را در موتورهای جستجو یاهو، گوگل یا مواردی از این دست انجام می دهید، به شما نشان داده می شوند.

این نوع تبلیغات در عین حالی که نسبت به تبلیغات بنری یا آفلاین هدفمندتر هستند، اما هزینه زیادی را هم طلب می کنند. روش اصلی موفقیت در آنها عدم توجه و تفکر استراتژیک در مورد نقطه نهایی که از این طریق بازدید کننده را به آن هدایت می کنید است.
هدف تبلیغات کلیکی قرار گرفتن در برابر جستجو کنندگانی است که در حال جستجوی محصول یا خدمت عرضه شده از طرف شما می باشند. لازمه این کار جستجوی دقیق کلمات کلیدی، ارائه پیشنهاد بصورت استراتژیک، و متن جذاب برای تبلیغات به منظور دریافت کلیک از طرف مخاطب می باشد.
مشکل اصلی در اینجا است که تعداد استفاده کنندگان از این روش تا حدودی زیاد است.
آنها اغلب دچار این خطا می شوند که این حجم از ترافیک هدفمند را به صفحه اصلی وبلاگ یا وبسایت خود هدایت می کنند و حتی بدتر از آن اینکه هیچ تلاشی برای برقراری ارتباط با آن دسته از بازدید کنندگانی که خریدی انجام ندادند نمی کنند تا به ازاء هر یک دلار هزینه شده نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری را برای خود افزایش دهند.
بنابراین اگر مشغول فروش محصولات یا خدماتی هستید، ایجاد فروش و همزمان ایجاد و توسعه یک باشگاه از مشتریان و مراجعین شما ایده خوبی است. اینها روشهایی برای ارتقاء نرخ تبدیل شما از طریق هر کمپین کلیکی و در عین حال افزایش تعداد مشترکین خودتان می باشد.

1- اولین کار ایجاد یک صفحه خاص و ویژه برای هدایت این ترافیک به آن صفحه بنام صفحه فرود است. حتی به تعداد کلمات کلیدی که در تبلیغات خود استفاده کرده اید، می توانید تعداد صفحات فرودی را ایجاد کنید، بصورتی که هر یک برای یک گروه از جستجو گران خاص مناسب باشد.

2- زمانی که از جستجو گران نام می برم، به معنای اخص کلمه منظور من جستجو گران است. در این بین برنامه های تبلیغاتی متنی موجود بر روی سایت های انتشار محتوا را نباید در برنامه تبلیغاتی خود مشارکت دهید. چرا که هر چند این شکل از تبلیغات تعداد بالایی از ترافیک را به سایت شما سرازیر می کنند، اما افرادی که از این طریق وارد سایت می شوند، لزوما در جستجوی محصول شما نبوده و ممکن است تنها برای جذابیت محصول یا متن تبلیغاتی استفاده شده مجاب به کلیک کردن بر آن شده باشند. شما در تبلیغات خود در سایت گوگل و یاهو می توانید درخواست حذف این نوع از ترافیک را داشته باشید.

3- صفحه فرود محصولات یا خدمات شما را نمی فروشند. بلکه این همانند یک کلید عمل کرده و از آن طریق باید خدمات یا کیفیتی را بصورت رایگان عرضه کنید که از آن جمله می توان به یک دوره آموزشی کوتاه مدت، کتاب الکترونیک، سمینار از راه دور یا دیگر موارد مرتبط با محصول نهایی که در حال فروش آن هستید اشاره کرد. با آموزش دادن بازدید کنندگان در مورد محصول یا خدمت خودتان، آنها را در حقیقت درگیر نوعی پیچیده از فرایند فروش ساخته و البته رابطه ای بلند و دو جانبه را با وی ایجاد کرده اید.

 


4- هر چیزی که بصورت رایگان به بازدید کننده خود ارائه می دهید، باید از بستر خبرخوان یا ایمیل به دست وی برسد، تا در عین حال روش و کانال ارتباطی مناسب فراهم و حفظ شود.

5- باید همواره بصورت روشن به مخاطبین خود یادآوری کنید که علاوه بر منابع رایگانی که در اختیار وی می گذارید آنها مشترک خبرنامه هفتگی شما یا اعلان بروز رسانی وبلاگ یا سایت شما هم می شوند. حتما توجه داشته باشید که این موضوع را در زمان ارائه پیشنهاد رایگان خود بصورت جذاب و قابل توجه ارائه دهید.

تا حالا قدری از کار انجام شده است. مطمئنا تا همین جای کار تعدادی فروش داشته اید. اما سود اصلی شما از این به بعد و از طرف کسانی است که از طریق جستجو و با هدایت موتورهای جستجو وارد سایت شما می شوند و همواره می توانند از محتوای مناسب تولید شده توسط شما بهره مند شوند.
این روش به هیچ وجه، تکنیک نو و جدیدی به حساب نمی آید. اما این موضوع که تعداد بسیار زیادی از مردم و صاحبان سایت از آن بی بهره بوده و همواره تعداد زیادی از بازدید کنندگان را به صفحه اصلی سایت خود که بصورت متمرکز برای ایجاد ارتباط دنباله دار طراحی نشده و ارزشی واقعی به بازدید کننده ارائه نمی دهد، جای تعجب بسیار زیادی دارد.
شما هرگز قبل از یک دیدار اولیه به کسی پیشنهاد ازدواج نمی دهید. به همین روی هم نباید از کسانی که در اولین برخورد وارد سایت شما شده اند انتظار خریدن محصولات و خدمات خودتان را داشته باشید.


البته که در هر یک از روشهای بالا نکاتی قابل تعدیل یا اضافه شدن می باشد، و من هم در آینده نکات و روشهایی را آموزش می دهم که حتی برای کسانی که سالیان متمادی در حال استفاده از این روش هستند مفید باشد و به افزایش نرخ تبدیل آنها منجر شود. هر چند که پیشنهاد واژه در تبلیغات گوگل خود فرایندی است که استفاده مطلوب از آن نیاز به تسلط و تجربه بسیار زیادی دارد.

این مورد را ارزیابی کنید
(46 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.



لطفا پازل زیر را جهت تشخیص اسپم ، تکمیل نمایید

ورود کاربران

سخن روز

هرگاه در بازی شطرنج در حای باختن هستم, به طور پیوسته از جای خود بلند شده و سعی می‌کنم صفحه را از پشت سر رقیبم نگاه کنم, آن گاه به حرکت‌های احمقانه‌ای که انجام داده‌ام پی می‌برم

resources

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA

عضویت در خبرنامه