پنج خصوصیت یک فروشنده موفق

توجه به خصوصیت یک فروشنده موفق فراتر از چیزی که در کلیشه‌های استخدامی دیده می‌شود، شاید تنها چیزی باشد که سازمان شما به آن نیاز دارد.

همه به‌خوبی می‌دانیم که فروشنده بزرگ و موفق همواره شخصیتی دوست‌داشتنی، خوش‌سیما و البته برون‌گرا دارند، به‌شدت در لباس پوشیدن سخت‌گیر هستند، اغلب از رنگ‌های زرق‌وبرق دار استفاده کرده و مقاوم و پیگیر هستند، درست است؟ البته که نه . . . درواقع شاید خیلی‌ها این‌گونه فکر کنند، اما همچنان که نمی‌توان ویژگی‌های مشخص و روشنی را برای یک رهبر فوق‌العاده مشخص کرد، من هم پیشنهاد می‌کنم که دست از سر کلیشه‌های مرسوم بردارید تا موفق به جمع‌کردن یک تیم فروش بی‌عیب و نقص برای خودتان باشید.

برایان تریسی و ویژگی های فروشندگان برتر

کیفیت تفکر تعیین‌کننده کیفیت زندگی است. ۸۰ درصد موفقیت در فروش به نگرش و ۲۰ درصد به استعداد بستگی دارد. عزت‌نفس پایین دلیل اصلی شکست در فروش است. برای افزایش عزت‌نفس و غلبه بر ترس از طرد شدن، چند گام مثبت برای بهبود تصویر ذهنی‌تان از خود بردارید.
مطالب این مطلب از آموزش‌های حرفه‌ای برایان تریسی گرفته شده است و برای اولین بار تقدیم شما می‌شود.

خود را کارمندی مستقل یا رئیس شرکت فروش حرفه‌ای‌تان ببینید. فکر کنید تنها شخص مسئول در تعیین سرنوشت اقتصادیتان هستید. ابتدای هر ماه چکی به مبلغی که می‌خواهید در آن ماه کسب کنید، برای خود بنویسید. آن را به تاریخ آخر ماه صادر کنید. بقیه ماه به چگونگی کسب آن درآمد فکر کنید.

فروشندگان حرفه ای هرگز نباید چنین اشتباهاتی بکنند

آیا تا به حال از خود پرسیده اید چه چیزی باعث متمایزشدن فروشندگان حرفه ای از دیگران می شود؟

بسیار اهمیت دارد که بدانید فروشندگان حرفه ای برای کسب موفقیت باید چه کارهایی انجام دهند و از چه کارهایی بپرهیزند. گاهی اوقات فروشندگان عاداتی دارند که آنها را از موفق شدن دور می کند.

می خواهم شش رازی را با شما در میان بگذارم که فروشندگان حرفه ای باید در هنگام فروش از آنها دوری کنند.

اشتباهات احمقانه در فروش

دلتان می خواهد یک فروش را از دست بدهید؟

یک اشتباه شگفت انگیز هست که می تواند این لطف را در حق یک فروشنده بکند! متاسفانه این تنها راه از دست دادن فروش نیست. موارد زیادی هستند که باعث می شوند ارتباط ارزشمند فروشنده با مشتری به راحتی از بین برود. در ادامه به تعدادی از این موارد اشاره شده است:

هر فروشنده ای این 4P را نیاز دارد

برای افرادی که در حوزه بازاریابی و فروش فعالیت می کنند 4P بازاریابی مفهوم شناخته شده ای است. محصول (Product)، قیمت (Price)، مکان (Place) و ترویج (Promotion) چهار P معروف آمیخته بازاریابی هستند که توجه به هر یک از آنها در موفقیت اقدامات بازاریابی ضروری است. در اینجا می خواهیم شما را با 4P فروش آشنا کنیم. این 4P در قسمت ارائه فروش قرار می گیرند، یعنی زمانی که شما موفق شده اید با مشتری قرار ملاقات بگذارید و حالا روبروی او نشسته اید و می خواهید محصول یا خدمت خود را ارائه دهید.

چگونه به فروشنده مورد علاقه مدیر خود تبدیل شویم؟

برخی از ویژگی ها در فروشندگان و بازاریابان کمیاب هستند و این در حالی است که مدیران به شدت به دنبال افرادی هستند که این ویژگی ها را داشته باشند. هر شرکتی برای خود ارزش هایی دارد.

هر مدیری دارای عقاید و اعتقادات منحصر به فردی است و هر تیمی شرایط کاری خود را دارد اما با تمام این تنوع ها و تفاوت ها یکسری از ویژگی ها هستند که برای مدیران فروش جذابیت بسیار بالایی دارند و این افراد خیلی دوست دارند فروشندگانی را استخدام کنند که دارای این ویژگی ها باشند.

ویژگی های فروشندگان موفق از نظر مدیران فروش

درباره ویژگی های مورد نیاز فروشندگان برای رسیدن به موفقیت مطالب زیادی گفته و نوشته شده است. برونگرا بودن، رعایت نظم، ناامید نشدن و ... از جمله ویژگی های فروشندگان موفق هستند اما آنچه در عمل می بینیم این است که افراد زیادی وارد حرفه فروشندگی و بازاریابی می شوند و خیلی زود آن را ترک می کنند. گواه آن هم آگهی های استخدام فراوانی هستند که هر روز در روزنامه ها چاپ می شوند.

بررسی این آگهی ها نشان می دهد که برخی از شرکت ها که اتفاقا شرکت های بزرگی هم هستند به مشتری ثابت صفحه نیازمندی ها تبدیل شده اند و روزی نیست که آگهی نیازمندی آنها را نبینیم. بنابراین به قول ضرب المثل معروف «یک جای کار می لنگد» که شرکت ها پس از سال ها فعالیت هنوز در تامین نیروی فروش خود دچار مشکل هستند.

مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به اقدامات، استراتژی‌ها و تکنولوژي‌هایی گفته می‌شود که شرکت‌ها برای مدیریت و تجزیه و تحلیل تعاملات‌شان با مشتری‌ در طول چرخه‌ی حیات او و با هدف بهبود ارتباطات تجاری و افزایش فروش به کار می‌گیرند. سیستم‌های CRM با هدف گردآوردی اطلاعات در مورد مشتریان از طریق کانال‌های مختلف، یا مراکز ارتباطی مختلف مانند وب‌سایت شرکت، تلفن، ایمیل مستقیم، کانال‌های بازاریابی و رسانه‌های اجتماعی، طراحی می‌شوند. در این مقاله می‌توانید در این باره بیشتر بخوانید. همچنین سیستم‌های CRM می‌توانند به کارمندانی که ارتباط مستقیم با مشتریان دارند، اطلاعاتی درباره‌ی شخصیت، تاریخچه‌ی خرید، علائق و نگرانی‌های‌شان بدهند.

9 نکته حیاتی که باید درباره مصرف کنندگان زن بدانیم

یکی از بزرگ‌ترین بازارهای در حال ظهور دنیا از آنچه تصورش را می‌کنید به شما نزدیک‌تر است. زنان قدرتمندترین مصرف‌کنندگان حال حاضر دنیا هستند و میزان تأثیر آنها بر اقتصاد هرسال در حال افزایش است. پیشی بینی شده که درآمد سالانه زنان در سال 2018 به رقم حیرت‌آور 18 هزار میلیارد دلار برسد.
با در نظر گرفتن این نکته و سؤال‌های مکرر مبنی بر “راز” نهفته در رابطه با چرایی خرید کردن و عدم خرید کردن خانم‌ها و توجه به این نکته که در حقیقت هیچ راز نهفته‌ای در این رابطه وجود ندارد، در این مطلب 10 نکته را یادآوری می‌کنم تا در زمان عرضه و فروش محصولات خود به خانم‌ها در نظر داشته باشید.

روند خرید مشتری از فروشنده

بسیاری از فروشندگان از خود می پرسند چرا بعضی مشتریان از من خرید می کنند و بعضی فقط به فروشگاه من سری می زنند و بدون خرید فروشگاه را ترک می کنند ، می خواهیم بصورت کلی و اجمالی روند خرید مشتری را بررسی کنیم :

مشتری در سه مرحله نسبت به خرید و یا عدم خرید خود قضاوت و تصمیم گیری می کند:

صفحه3 از7

ورود کاربران

سخن روز

هرگاه در بازی شطرنج در حای باختن هستم, به طور پیوسته از جای خود بلند شده و سعی می‌کنم صفحه را از پشت سر رقیبم نگاه کنم, آن گاه به حرکت‌های احمقانه‌ای که انجام داده‌ام پی می‌برم

resources

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA

عضویت در خبرنامه