با مشتری مخالفت کنید اما...

مخالفت کردن تنها به شکل «نه» گفتن بروز پیدا نمی کند. مخالفت کردن با مشتری امری طبیعی است و نمی توان از بروز آن جلوگیری کرد اما نحوه بیان مخالفت با مشتری اهمیت بسیار زیادی دارد.

برای آن که فروشی صورت گیرد، مهمترین و بنیادی ترین قانون این است که بین فروشنده و خریدار موافقت شکل گیرد. این بدان معنا نیست که فروشنده باید مشتری را گمراه کند و نظر واقعی اش را برای جلوگیری از ایجاد مخالفت به زبان نیاورد. بیان مخالفت به شکلی که مشتری را رنجیده خاطر نکند و احساس مسئولیت فروشنده را نسبت به او نشان دهد به هنرمندی فروشنده نیاز دارد.

جذب مشتریان در زمان رکود اقتصادی

پرسش

 

صاحب کسب‌و‌کاری هستم که تا چند ماه پیش فروش خوبی داشته اما رکود اقتصادی بر رفتار مشتریانم تاثیر گذاشته و فروشم کاهش پیدا کرده است. لطفا مرا راهنمایی کنید که چگونه می‌توانم در دوران رکود مشتریانم را حفظ و مشتریان بیشتری جذب کنم؟

وقتی که محصولات خوبتان فروش نمی رود

یافتن افرادی که محصول شما را خریداری کنند، بخش مهمی از کل فرآیند فروش است. آیا محصولی خوب دارید، اما مشتریان مناسب ندارید که آن را خریداری کنند؟ آیا از روش دسترسی به مشتریان خود اطمینان ندارید یا پیام فروش‎تان گیج‎کننده است؟ از این ۱۴ نکته فروش برای دستیابی به مشتری مناسبی که محصول‎تان را خریداری خواهد کرد، استفاده کنید.

چگونه در فروش فوق‌ ستاره شویم؟

خیلی از فروشنده‌ها به دنبال ستاره‌ شدن در کسب و کار خود هستند و تلاش می‌کنند خصوصیات فروشندگان حرفه‌ای را بشناسند و در خود ایجاد نمایند. در این مقاله می‌خواهیم خصوصیات موفق‌ترین فروشندگان را به شما معرفی کنیم:

مفهوم جدید خدمت به مشتری

خدمت به دو معنا به کار می رود: توصیف محصول است هنگامی که محصول چیزی از قبیل مشاوره، طراحی، خشکشویی، نگهداری از باغ خدمات مالی و نظایر آن باشد؛ و نیز کمکی است که ارائه می شود تا دست به دست شدن محصول برای واسطه سود آور باشد و مصرف کننده نیز حداکثر رضایت خاطر را بدست آورد.

نکاتی درباره فروش حرفه‌ایامروزه فروش خیلی مشکل شده‌است، مشتری‌ها خیلی بد قانع می‌شوند، احساس می‌کنیم که آن‌ها همواره تخفیف می‌خواهند. تمام افرادی که در کار فروش هستند مشاهده می‌کنند که این روزها فروختن کالا یا خدماتشان مشکل‌تر شده‌است. چرا؟ به خاطر اینکه ما داریم اصول اولیه‌مان را فراموش می‌کنیم. چه زمانی ما می‌توانیم حقمان را بگیریم و بگو‌ییم که کالای ما چقدر ارزش دارد.

اتلاف

پرسش

 

تولید‌کننده لوازم و تجهیزات کشاورزی هستم. به تازگی نرخ کیفیت محصولات تولید شده ما کاهش پیدا کرده و محصولات معیوب بسیار زیادی در انبارها ذخیره شده است؛ از نظر شما برای عدم بروز این اتلاف باید چه اقداماتی را انجام داد؟

۱۲ درس مهم در خرده فروشی

بیشتر خرده فروشان را می توان به دو دسته تقسیم كرد: آنهایی كه در برابر تغییرات مقاومت می كنند و آنها كه تغییرات را می پذیرند. برترین خرده فروشان در دسته دوم جای دارند. آنها نه تنها تغییرات را می پذیرند، بلكه برای روبرو شدن و پاسخ دادن به تغییرات كاملاً آماده هستند. اگر شما ۱۲ مورد كــــــاربردی كسب و كار خرده فروشی را به كار ببرید، كارهایتان را ساده تر، سودتان را چند برابر و احتمال موفقیت خود را افزون تر خواهید كرد. این درسها براساس سالها تحقیق و تجربه عملی صدها خرده فروش كوچك و متوسط در تمامی نقاط جهان است كه به درجات بالایی از موفقیت بی سابقه رسیده اند.

10 رنگی که باعث افزایش فروش‌ می شود

بازاریابان و طراحان گرافیک از مدت‌ها پیش می‌دانستند که برخی رنگ‌ها تمایل به تحریک برخی حواس در مشتریان داشته و از این طریق نقش عمده‌ای در موفقیت کمپین‌های بازاریابی بازی می‌کنند.

در ادامه به معرفی فهرستی شامل 10 رنگ مختلف می‌پردازیم که موجب افزایش فروش شده و به احساسی که آن را تحریک می‌کند هم اشاره می‌کنیم:

مشکل فروش

پرسش

 

تولید‌کننده لوازم هنری و نقاشی هستم که به تازگی با مشکلات فروش همراه شده و با اینکه محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه می‌کنیم، اما وضعیت نامناسب بازار در چند ماه گذشته باعث کاهش فروش شرکت ما شده است. از نظر شما در خصوص بازاریابی و کسب سهم بیشتر بازار چه تصمیماتی را می‌توان اتخاذ کرد و چه برنامه‌ریزی‌هایی را باید در این خصوص لحاظ کرد؟

صفحه4 از6

ورود کاربران

سخن روز

نقش مدیر این است که به درون فرد نفوذ کند و هوشمندی بی‌همتای او را کشف کند و به عملکرد تبدیل نماید.

marketing

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA

عضویت در خبرنامه

Go to top