بهینه کردن سبد کالایی شرکتهای پخش

بهینه کردن سبد کالایی شرکتهای پخشاساسا هدف هر مجموعه بازرگانی، فعالیت در جهت کسب سود با مناسب ترین حجم فعالیت و سرمایه گذاری است که شرکتهای پخش نیز از این قاعده مستثنی نیستند. پس رعایت پاره ای نکات در تکمیل سبد کالایی شرکت ضروری است که به برخی از آنها اشاره می شود.

 

۱۴ استراتژی ثابت شده برای افزایش فروش محصولات‎تان

یافتن افرادی که محصول شما را خریداری کنند، بخش مهمی از کل فرآیند فروش است. آیا محصولی خوب دارید، اما مشتریان مناسب ندارید که آن را خریداری کنند؟
آیا از روش دسترسی به مشتریان خود اطمینان ندارید یا پیام فروش‎تان گیج‎کننده است؟
از این ۱۴ نکته فروش برای دستیابی به مشتری مناسبی که محصول‎تان را خریداری خواهد کرد، استفاده کنید.

چگونه بفهمید که فروشنده مناسبی را استخدام کرده اید؟

در فیلم باشگاه مشت زنی، تایلر بردن که نقش آن را برد پیت بازی می کرد، با تکنیک های منحصر به فردی کاندیداهایش را مورد بررسی قرار می داد، به آنها می گفت که بروند. اگر کاندیداها پافشاری می کردند و می خواستند برگردند، در آن صورت آنها را به کار می گرفت.

گرچه تقلید کردن از این رویکرد را توصیه نمی کنم، اما کمی خرد و دانایی در آن وجود دارد. هنگامی که به دنبال استخدام یک فروشنده هستید، آنچه که در ابتدا به دنبال آن هستید، ثبات و عزم اراده است. سنجیدن چنین کیفیت هایی کار سختی است و با نگاه کردن به سابقه کاری و مصاحبه کردن، به دست نمی آید.

سرپرست فروش کیست؟ چه وظیفه ای دارد؟

کار سوپروایزر یا سرپرست فروش، برقراری تعادل و هماهنگی بین دستورات و وظایف مدیریت فروش (شامل برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری، و نظارت و کنترل) و عملکرد نیروهای فروش است.
بخش نظارتی سرپرست بر کار نیروهای فروش، از مدیر فروش بیشتر است و مدیر فروش، نقش برنامه ریزی و سازماندهی را بر عهده دارد و به نوعی بُعد مدیریتی کارش افزایش می یابد، اما سرپرست باید روی مسیربندی متمرکز شود و بر کار فروشندگان نظارت داشته باشد و تعدد فروش روزانه محصول را کنترل کند. در رده های واحد فروش، سرپرست فروش نسبت به مدیریت فروش به مهارت های فنی بیشتری نیاز دارد، چرا که با رده های عملیاتی و نیروهای فنی در ارتباط است.

مشتریان خود را در لیست انتظار قرار دهید

براساس تجربه در علم اقتصاد ثابت شده است که مشتریان هنگامی اقدام به خرید می کنند که به محصول یا خدماتی نیاز داشته باشند. همچنین اگر در این میان شما نتوانید به تقاضای مشتریان به طور صحیح پاسخ داده و نیازهای آنان را به اندازه کافی تأمین کنید، آنان منتظر شما نخواهند ماند و به سراغ رقبای تان خواهند رفت.

این اصل در 99 درصد موارد درست است. در واقع این شما هستید که به عنوان تولید کننده باید منتظر مشتریان باشید نه آنها منتظر شما. با این حال در بعضی موارد برندهایی که محصولات و خدمات را با کیفیت بسیار بالا ارائه می دهند، لیست انتظار بلندی از مشتریان خود دارند.

تکنیک دود و آینه: چگونه بدون فروش بفروشید

ما می‌توانیم از دست فروشندگان خلاص شویم؟ مشتریان به طور فزاینده‌ای خبره شده‎اند و دیگر نمی‌خواهند که چیزی به آن‎ها فروخته شود. با دسترسی آسان به خیل اطلاعات نامحدود در مورد محصولات و خدمات در اینترنت، دیگر وجود فروشنده چه لزومی دارد (به خصوص آن‎هایی که نمی‌شود از دست‎شان خلاص شد و به مشتری اجازه فکرکردن نمی‌دهند)؟ خوشبختانه نیازی نیست که اوضاع برای شما و مشتری این‎گونه پیش برود. راه سومی هم هست. دستان‎تان را روی هم بگذارید و به فروش مشاوره‌ای بپردازید.
فروش مشاوره‌ای روشی‎ست که در آن فروشنده مانند یک مشاور عمل و توصیه‌های مفیدی به مشتریان می‌کند و مانند یک فروشنده فقط به فکر کمیسیون خود نیست. نتیجه فروش مشاوره‌ای این است که شما می‌توانید محصولات و خدمات‎تان را از طریق نیروی فروش ترویج کنید و مشتری در واقع چشم انتظار تجربه استفاده از آن خواهد بود.
اما چطور می‌توان به شکل مشاوره‌ای و کارآمد به فروش پرداخت؟

مشتریان را در دام خود گرفتار کنید

بسیاری مواقع محصولاتی که شما به بازار معرفی و عرضه می کنید، شباهت زیادی به سایر محصولات مشابه دارد.
در این گونه مواقع شما نیاز به ارائه چیزی فراتر از رقبای خود به منظور کسب سهم بیشتر از بازار فروش دارید. منظور از این جمله یک نوع تله گذاری برای ترغیب مشتریان به محصولات خود و در نهایت به دست آوردن آنهاست. در واقع بعضی اوقات مردم نیاز به یک تلنگر برای توجه به محصولات شما دارند.

یک روز فروشنده موفق

شغل فروشندگی به قدری اهمیت دارد که آن را به تمام کننده تیم (فوروارد) تشبیه کرده اند. در مقاله « یک روز فروشنده موفق » از لحظه ای که فروشنده چشم باز می کند تا پایان فعالیت روزانه و آخرین لحظات بیداری مورد بررسی قرار گرفته و سعـــی شده است تکنیک های فروشندگی حرفه ای و ویژگی های فروشندگان موفق در قالب اعمال و کردار روزانه او مورد توجه قرار گیرند.
بــرای مثال، می توان به مواردی از جمله برنامه ریزی، تاثیر تیپ ظاهری، سعه صدر، آراستگی و زیبایی محل کار، آداب گفت وگو با مشتری، چگونگی تحت تاثیر قراردادن مشتری، عکس العمل مناسب در مقابل بدگوئیهای رقبا، اهمیت خاتمه فروش، مراحل فروش، اهمیت گزارش دهی به مافوق و … اشاره کرد.

با مشتری مخالفت کنید اما...

مخالفت کردن تنها به شکل «نه» گفتن بروز پیدا نمی کند. مخالفت کردن با مشتری امری طبیعی است و نمی توان از بروز آن جلوگیری کرد اما نحوه بیان مخالفت با مشتری اهمیت بسیار زیادی دارد.

برای آن که فروشی صورت گیرد، مهمترین و بنیادی ترین قانون این است که بین فروشنده و خریدار موافقت شکل گیرد. این بدان معنا نیست که فروشنده باید مشتری را گمراه کند و نظر واقعی اش را برای جلوگیری از ایجاد مخالفت به زبان نیاورد. بیان مخالفت به شکلی که مشتری را رنجیده خاطر نکند و احساس مسئولیت فروشنده را نسبت به او نشان دهد به هنرمندی فروشنده نیاز دارد.

جذب مشتریان در زمان رکود اقتصادی

پرسش

 

صاحب کسب‌و‌کاری هستم که تا چند ماه پیش فروش خوبی داشته اما رکود اقتصادی بر رفتار مشتریانم تاثیر گذاشته و فروشم کاهش پیدا کرده است. لطفا مرا راهنمایی کنید که چگونه می‌توانم در دوران رکود مشتریانم را حفظ و مشتریان بیشتری جذب کنم؟

صفحه4 از7

ورود کاربران

سخن روز

هرگاه در بازی شطرنج در حای باختن هستم, به طور پیوسته از جای خود بلند شده و سعی می‌کنم صفحه را از پشت سر رقیبم نگاه کنم, آن گاه به حرکت‌های احمقانه‌ای که انجام داده‌ام پی می‌برم

resources

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA

عضویت در خبرنامه

Go to top
×

فروشگاه ساز