فروشگاه اینترنتی

سؤالی که در ذهنِ بسیاری از شما مطرح میشود این است که مگر کسب و کار اینترنتی چه مزایایی بر کسب و کار سنتی و عادی دارد که آنقدر توصیه اش میکنید؟! در ادامه به برخی از این مزایا اشاره میکنم:


1. عدم محدودیت مکانی و جغرافیایی: فروشگاه های سنتی و کسب و کارهای عادی، به فضایی فیزیکی و محدود احتیاج دارند که تشکیلات و محصولات و لوازم کار خود را در آن بگنجانند. برای مثال، یک فروشگاه سنتی و عادی، به فضایی احتیاج دارد تا برای مثال، مواد غذایی خود را در آن جای دهد که این بدون شک مستلزم اِعمالَ محدودیت های مکانی است. در حالی که یک فروشگاه اینترنتی ، بدون محدودیت مکانی، میتواند به سفارشات خود ترتیب اثر دهد و کالاها را به تمام نقاط کشور و (در صورت وجود کارتهای اعتباری بین المللی) به تمام نقاط دنیا ارسال کند.

استراتژی قیمت گذاری برای افزایش فروش:

اگر می‌خواهید در یک فضای بازار رقابتی موفق باشید، استفاده از استراتژی‌های قیمت‌گذاری هوشمند هنگام فروش کالاهایتان- چه محصول باشد، چه خدمات یا اشتراک‌پذیری– ضروری است.

در اینجا، برخی مطالعات جالب در مورد اقتصاد رفتاری را مرور می‌کنیم. این مطالعات تصویر واضحی از نحوه قیمت‌گذاری درست و بدون حدس و گمان ارائه می‌کنند.

15جمله شگفت‌ انگیز یک نابغه فروش

بسیاری اوقات در گفت‌وگو با مشتری‌ها، پرسش‌ها و صحبت‌هایی پیش کشیده می‌شود که فروشندگان معمولی، پاسخ‌هایی کلیشه‌ای و اغلب نچسب به آنها می‌دهند. امافروشنده نابغه چگونه به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهند؟ پانزده جملۀ شگفت‌انگیز آنها را در ادامه می‌خوانید.

۱. فروشندگان معمولی می‌گویند: «نمی دانم».
فروشندگان نابغه می‌گویند: «متشکرم، پرسش خوبی است. اجازه بدهید پاسخ آن را برای شما پیدا کنم.»

۲. فروشندگان معمولی می‌گویند: «جنس فروخته‌شده پس گرفته نمی شود.»
فروشندگان نابغه می‌گویند: «اجازه بدهید ببینیم اگر مطابق میل شما نیست، چطور می‌توانیم رضایت شما را جلب کنیم.»

فروش موفق

فروش به زبان ساده، مبادلهء‌اطلاعات بین فروشنده و خریدار است. یک فروشندهء خلاق و ماهر کسی است که به بهترین نحو بتواند اطلاعات مربوط به نیاز مشتری را کسب کرده و سپس اطلاعات مربوط به محصول خود را در اختیار وی قرار دهد.به بیان دیگر فروشنده نخست نیازهای خریدار را شناسایی و تجزیه و تحلیل می‌کند، سپس خصوصیات و مزایای استفاده از محصول را به خریدار اعلام کرده، به سوال‌ها و انتقادهای وی پاسخ می‌‌دهد و در نهایت قرارداد فروش را منعقد می‌کند.

مشتری بالقوه

یکی از ارزشمند ترین دارایی هایی هر سازمانی مشتریان فعلی آن می باشند.هر چقدر تعداد این مشتری ها بیشتر باشد و حجم خرید و وفاداری بالاتری داشته باشند آن بنگاه اقتصادی موفق تر خواهد بود.برای موفقیت در فروش باید در درجه اول بر روی حفظ مشتری های فعلی ارزشمند متمرکز شد و در مرحله دوم به دنبال جذب مشتری جدید بود.
ما در بازار نیرو های فرسایشی داریم. هر ساله بخشی از مشتریان خود را به علت این نیرو های فرسایشی (که بعضا خارج از کنترل از هستند ) از دست می روند. مشتریان شغل خود را عوض می کنند ،تغییر مکان می دهند ،به سراغ رقبا می روند و …

موانع بر سر راه موفقیت فروش

در کار هر فروشی دو مانع وجود دارد.
این دو مانع ذهنی هستند.
اینها عبارتند از ترس از شکست ، ترس از رد شدن و مورد بی اعتنایی قرار گرفتن.
ترس از شکست خوردن مهم ترین تک دلیل شکست خوردن در زندگی بالغانه است. این خود شکست نیست، بلکه ترس از شکست است مجسم کردن شکست است، پیش بینی کردن شکست است که سبب می شود نتوانید در سطح مطلوبی ظاهر شوید.ترس از شکست هراسی مربوط به عمق ذهن نیمه هشیار شماست همه ما این را در اوایل زندگی در خود ایجاد می کنیم انتقادات مخرب پدر ومادر یا هر دوی آنها در زمانی که کودک هستیم یکی از دلایل این موقعیت است. اگر وقتی کودک بودید پدر و مادرتان مرتب از شما انتقاد می کردند ،در دوران بلوغ نگران شکست خوردن خواهید بود و دست کم تا زمانی که نیاموزید با این موقعیت برخورد کنید وضع به همین شکل باقی می ماند.

روانشناسی فروشاصل 1 : دو دلیل اصلی خرید یا عدم خرید میل به سود بردن و ترس از ضرر کردن است.
اصل 2 : مردم احساسی تصمیم می گیرند و بعد با منطق این تصمیم را توجیه می کنند.
اصل 3 : برای مشتری مهم نیست که کالای شما چیست و چه گونه است برای او مهم این است که کالای شما چه کاری برای او انجام می دهد.

مشتری مداری

مشتری از دیدگاه ماهاتما گاندی:
مشتری مهمترین ناظر بر فعالیتهای ماست
او به ما وابسته نیست ، ما به او وابسته هستیم
مشتری در کار ما یک هدف زود گذر نیست ، بلکه مشتری هدف و غایت همه اقدامات ماست.
او یک فرد خارجی در سازمان ما محسوب نمی شود ، بلکه مشتری جزئی از سازمان ماست.
ما با خدمتی که به مشتری ارائه می نماییم به او لطف نمی کنیم ، بلکه او از این طریق فرصتی برای ادامه کار به ما می دهد و در حق ما لطف می کند.

روش های ترغیب مشتری به خرید

فروشنده حرفه ای چگونه در ذهن مشتری نفوذ و او را به خرید ترغیب کنیم؟
نکته ی مهمی که در همین ابتدای بحث باید به آن اشاره کنیم، این است که اگر بتوانید فروش و در واقع خرید را در ذهن مشتری خاطره انگیز و به یاد ماندنی کنید، میتوانید موفقیت فروش تان را به میزان چشمگیری تضمین کنید. بنابراین نوع برخورد و رفتار شما با مشتری ها و فنون و روشهایی که برای شروع و پایان مذاکره بکار میبرید در فرآیند فروش اهمیت و تأثیر حیرت انگیزی دارد. آنچه در ادامه خواهید خواند 5 نکته ی کلیدی و منحصر به فرد برای ماندگاری و پایدارتر کردن تأثیر مذاکره بر ذهن مشتری است و به واسطه ی عمل به این نکات است که میتوانید فروش خودرا به یاد ماندنی و موفقیت آن را تضمین کنید.

صفحه6 از6

ورود کاربران

سخن روز

نقش مدیر این است که به درون فرد نفوذ کند و هوشمندی بی‌همتای او را کشف کند و به عملکرد تبدیل نماید.

marketing

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA

عضویت در خبرنامه

Go to top