با این شش قدم ساده فروش خود را انجام دهید

وقت خود را با تلاش برای فروش به افرادی که علاقه‌مند نیستند، بودجه‌ی کافی ندارند یا مسئول خرید نیستند، یا هر کس دیگری که قرار نیست به شما جواب مثبت بدهد، هدر ندهید. وقتی مشتریان مناسب را پیدا می‌کنید، با شش قدم ساده زیر فروش خود را انجام دهید.

ارتباط مؤثری برای فروش بیشتر ایجاد کنید

همه کارهای ما نوعی ارتباط است و همه سعی داریم تا به طریقی در دیگران نفوذ کنیم . تحقیقات نشان داده 70 تا 75٪ وقت انسانه صرف برقراری ارتباط می شود. بهتر و بیشتر حرف زدن ، ملاک ارتباط مؤثر نیست بلکه توجه به حرکات ،استفاده از حرکات و گوش دادن فعال ، باعث ایجاد ارتباط مؤثر می گردد.

۱۰ استراتژی مهم در مدیریت بخش فروش

بخش فروش یکی از مهمترین بخشهای بنگاه و سازمان می باشد و مدیریت این بش نیز مهمتر.
بخش فروش درواقع گلوگاه استراتژیکی بنگاه است.که باید با یک سری استراتژیهای راهبردی ،این بخش را تقویت کرد اصولی را در این مقاله که با استفاده از روش تحقیق پیمایشی و یا زمینه یابی صورت گرفته برایتان بیان می کنیم که با نصب اصولی این راهبردها بتوان این گلوگاه استرتژیکی را تقویت نمود.
در این مقاله که چکیده ای از تحقیق و پرس و جو از چندین بنگاه موفق بوده است توانستیم ۱۰ مورد از مهمترین استراتژیهایی که باعث شده این بنگاه ها در قسمت مدیریت بخش فروش موفق عمل کنند را برایتان آورده ایم که با تمرین و ممارست قادرخواهید بود به راحتی این قسمت مهم را درشرکت یا بنگاه تقویت نمائید.

فرضیات مطرح در کسب و کارمهمترین فرضیاتی که معمولا در هر کسب و کار مطرح است به شرح زیر است:
1- فرضیات فروش:

فرضیات فروش حساس ترین فرضیات هر پیش بینی هستند چون میزان فروش است که حجم کارها را تعیین می کند .فرضیات فروش باید برمبنای اطلاعات بازار و راهبردهای بازاریابی و موقعیت یابی باشند .بسیاری از محصولات مشخصات فصلی دارند :یعنی در فصل های مختلف قیمت یا تقاضای متفاوتی دارند که باید در پیش بینی ها در نظر گرفته شوند.اگر کسب و کار،چند خط تولید مختلف داشته باشد ،برای هر خط تولید باید پیش بینی مجزایی تهیه کرد.اگر محصولی برای چند بازار متفاوت تولید می شود ،باید برای هر بخش بازار پیش بینی مجزایی تهیه شود.در بعضی موارد ،ممکن است لازم باشد چند حالت مختلف یا اصطلاحا چند سناریوی مختلف برای پیش بینی ها تهیه شود.

تفاوت بازاریابی و فروش در چیست

در آگهی های جذب کارشناس یا کارمند یا مدیر فروش، اغلب دیده می‌شود که واژه ی «بازاریاب» به اشتباه بجای واژه ی «فروش» بکار می‌رود. واقعیت این است که بازاریاب ها( Marketers ) فروشنده نیستند! بازاریاب ها افرادی هستند متخصص و تحصیلکرده در حوزه های بازاریابی و بازرگانی و آگاه به امور مدیریتی، سازمانی، روانشناسی، فنون مذاکره و ارتباطات و … . توجه داشته باشید که یافتن افرادی که واقعاً در این زمینه حرفه ای و کارشناس باشند به سادگی امکان پذیر نیست!

مسئولیت هایتان به عنوان یک مدیر فروش چیست؟

مدیریت تیمی یکی از نقش های اصلی مدیران فروش است. مجریان فروش در عمل نیروهای پیش ران برای یک شرکت به حساب می آیند. اما مدیران فروش در حکم فرماندهان جنگی هستند که استراتژی مناسبی را تعیین می کنند و بر اساس آن مجریان فروش موفق به انجام وظایف خود می شوند. اگر به این موضوع به عنوان یک بازی شطرنج نگاه کنیم، مدیر فروش در حکم شطرنج بازی است که باید از برنده شدن خودش به طور 100% اطمینان داشته باشد. برنامه ریزی و اجرای فروش در حقیقت مسئولیت شغلی اصلی برای یک مدیر فروش در نظر گرفته می شود و مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم ویژگی هایی است که کیفیت کار چنین فردی را تعیین می کند:

قاتلین بی رحم فروش

فروشندگی حرفه ای است پیچیده و قابل تامل. موفقیت در این حرفه در گروی برخورداری از مهارت فنی و تخصصی و مهارت برقراری ارتباط و تعامل با دیگران می باشد. برخلاف تفکرات رایج، فروشندگی، مجبور ساختن مشتری به خرید نیست. فروشنده حلقه ارتباطی زنجیره سازمان با مشتری است. فروشنده کسی است که نیاز مشتری را درک نموده، به منظور انتخاب صحیح، مشتری را صادقانه راهنمایی نماید و سرانجام قادر باشد توافق و اعتماد مشتری را برای خرید، جلب نماید.

5 راهکار برای دوره های اُفت فروش

اگر کسب و کار کوچک شما حتی برای چند هفته نتواند درآمدی تولید کند، چه کار می‌کنید؟ پاسخ دادن به این سوال برای بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک سخت است به ویژه اگر در صنایعی کار کنند که فروش آنها در فصول مشخصی از سال دچار کاهش‌های شدید می‌شود. با ما همراه باشید. ۵ راهکار عالی را یاد بگیرید. هر کسب و کار از نظر عملکرد فروش ماه‌های خوب و ماه‌های بد دارد. اما برخی از کسب و کارها در صنایعی مانند خوراکی و خدمات گردشگری باید به ماه‌های خوب‌شان متکی باشند تا بتوانند در بقیه‌ی ماه‌های سال به فعالیت خود ادامه دهند.

5 اشتباه بزرگ فروشنده، که مشتری را فراری می‌دهد

حتما دید‌ه‌اید که وقتی وارد فروشگاهی می‌شوید، فروشنده‌ای سمج سراغتان می‌آید و سعی می‌کند به شما کمک کند. شاید قصد فروشنده واقعا کمک باشد ولی اغلب خریداران دوست ندارند خود را تحت فشار احساس کنند.

۱. کمک آزاردهنده

حتما دید‌ه‌اید که وقتی وارد فروشگاهی می‌شوید، فروشنده‌ای سمج سراغتان می‌آید و سعی می‌کند به شما کمک کند. شاید قصد فروشنده واقعا کمک باشد ولی اغلب خریداران دوست ندارند خود را تحت فشار احساس کنند.

فروشگاه اینترنتی

سؤالی که در ذهنِ بسیاری از شما مطرح میشود این است که مگر کسب و کار اینترنتی چه مزایایی بر کسب و کار سنتی و عادی دارد که آنقدر توصیه اش میکنید؟! در ادامه به برخی از این مزایا اشاره میکنم:


1. عدم محدودیت مکانی و جغرافیایی: فروشگاه های سنتی و کسب و کارهای عادی، به فضایی فیزیکی و محدود احتیاج دارند که تشکیلات و محصولات و لوازم کار خود را در آن بگنجانند. برای مثال، یک فروشگاه سنتی و عادی، به فضایی احتیاج دارد تا برای مثال، مواد غذایی خود را در آن جای دهد که این بدون شک مستلزم اِعمالَ محدودیت های مکانی است. در حالی که یک فروشگاه اینترنتی ، بدون محدودیت مکانی، میتواند به سفارشات خود ترتیب اثر دهد و کالاها را به تمام نقاط کشور و (در صورت وجود کارتهای اعتباری بین المللی) به تمام نقاط دنیا ارسال کند.

صفحه6 از7

ورود کاربران

سخن روز

کسی را سرزنش نکنید, به جای بحث دربارهء این‌که چه کسی باعث وقفه در پیشرفت است, در مورد این‌که چه چیز مانع پیشرفت است بحث کنید.

resources

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA

عضویت در خبرنامه