9 نکته حیاتی که باید درباره مصرف کنندگان زن بدانیم

یکی از بزرگ‌ترین بازارهای در حال ظهور دنیا از آنچه تصورش را می‌کنید به شما نزدیک‌تر است. زنان قدرتمندترین مصرف‌کنندگان حال حاضر دنیا هستند و میزان تأثیر آنها بر اقتصاد هرسال در حال افزایش است. پیشی بینی شده که درآمد سالانه زنان در سال 2018 به رقم حیرت‌آور 18 هزار میلیارد دلار برسد.
با در نظر گرفتن این نکته و سؤال‌های مکرر مبنی بر “راز” نهفته در رابطه با چرایی خرید کردن و عدم خرید کردن خانم‌ها و توجه به این نکته که در حقیقت هیچ راز نهفته‌ای در این رابطه وجود ندارد، در این مطلب 10 نکته را یادآوری می‌کنم تا در زمان عرضه و فروش محصولات خود به خانم‌ها در نظر داشته باشید.

روند خرید مشتری از فروشنده

بسیاری از فروشندگان از خود می پرسند چرا بعضی مشتریان از من خرید می کنند و بعضی فقط به فروشگاه من سری می زنند و بدون خرید فروشگاه را ترک می کنند ، می خواهیم بصورت کلی و اجمالی روند خرید مشتری را بررسی کنیم :

مشتری در سه مرحله نسبت به خرید و یا عدم خرید خود قضاوت و تصمیم گیری می کند:

اینجوری مشتریان تان را می پرانید!

به احتمال بسیار زیاد برای هر یک از ما پیش آمده که وقتی برای خرید یا کسب اطلاع از مختصات یک محصول به فروشگاه یا نمایندگی فروش مراجعه می کنیم رفتاری از برخی فروشندگان دیده ایم که موجب ناراحتی و آزرده خاطری ما شده است.

آنچه در این نوشتار قصد پرداختن به آن را داریم، برخی رفتارهای ناشایستی است که بعضی از دوستان فروشنده در اثر بی توجهی و شاید بی اطلاعی مرتکب می شوند و رنجش خاطر مشتریان یا مراجعین را فراهم می سازند.

بهینه کردن سبد کالایی شرکتهای پخش

بهینه کردن سبد کالایی شرکتهای پخشاساسا هدف هر مجموعه بازرگانی، فعالیت در جهت کسب سود با مناسب ترین حجم فعالیت و سرمایه گذاری است که شرکتهای پخش نیز از این قاعده مستثنی نیستند. پس رعایت پاره ای نکات در تکمیل سبد کالایی شرکت ضروری است که به برخی از آنها اشاره می شود.

 

۱۴ استراتژی ثابت شده برای افزایش فروش محصولات‎تان

یافتن افرادی که محصول شما را خریداری کنند، بخش مهمی از کل فرآیند فروش است. آیا محصولی خوب دارید، اما مشتریان مناسب ندارید که آن را خریداری کنند؟
آیا از روش دسترسی به مشتریان خود اطمینان ندارید یا پیام فروش‎تان گیج‎کننده است؟
از این ۱۴ نکته فروش برای دستیابی به مشتری مناسبی که محصول‎تان را خریداری خواهد کرد، استفاده کنید.

چگونه بفهمید که فروشنده مناسبی را استخدام کرده اید؟

در فیلم باشگاه مشت زنی، تایلر بردن که نقش آن را برد پیت بازی می کرد، با تکنیک های منحصر به فردی کاندیداهایش را مورد بررسی قرار می داد، به آنها می گفت که بروند. اگر کاندیداها پافشاری می کردند و می خواستند برگردند، در آن صورت آنها را به کار می گرفت.

گرچه تقلید کردن از این رویکرد را توصیه نمی کنم، اما کمی خرد و دانایی در آن وجود دارد. هنگامی که به دنبال استخدام یک فروشنده هستید، آنچه که در ابتدا به دنبال آن هستید، ثبات و عزم اراده است. سنجیدن چنین کیفیت هایی کار سختی است و با نگاه کردن به سابقه کاری و مصاحبه کردن، به دست نمی آید.

سرپرست فروش کیست؟ چه وظیفه ای دارد؟

کار سوپروایزر یا سرپرست فروش، برقراری تعادل و هماهنگی بین دستورات و وظایف مدیریت فروش (شامل برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری، و نظارت و کنترل) و عملکرد نیروهای فروش است.
بخش نظارتی سرپرست بر کار نیروهای فروش، از مدیر فروش بیشتر است و مدیر فروش، نقش برنامه ریزی و سازماندهی را بر عهده دارد و به نوعی بُعد مدیریتی کارش افزایش می یابد، اما سرپرست باید روی مسیربندی متمرکز شود و بر کار فروشندگان نظارت داشته باشد و تعدد فروش روزانه محصول را کنترل کند. در رده های واحد فروش، سرپرست فروش نسبت به مدیریت فروش به مهارت های فنی بیشتری نیاز دارد، چرا که با رده های عملیاتی و نیروهای فنی در ارتباط است.

مشتریان خود را در لیست انتظار قرار دهید

براساس تجربه در علم اقتصاد ثابت شده است که مشتریان هنگامی اقدام به خرید می کنند که به محصول یا خدماتی نیاز داشته باشند. همچنین اگر در این میان شما نتوانید به تقاضای مشتریان به طور صحیح پاسخ داده و نیازهای آنان را به اندازه کافی تأمین کنید، آنان منتظر شما نخواهند ماند و به سراغ رقبای تان خواهند رفت.

این اصل در 99 درصد موارد درست است. در واقع این شما هستید که به عنوان تولید کننده باید منتظر مشتریان باشید نه آنها منتظر شما. با این حال در بعضی موارد برندهایی که محصولات و خدمات را با کیفیت بسیار بالا ارائه می دهند، لیست انتظار بلندی از مشتریان خود دارند.

تکنیک دود و آینه: چگونه بدون فروش بفروشید

ما می‌توانیم از دست فروشندگان خلاص شویم؟ مشتریان به طور فزاینده‌ای خبره شده‎اند و دیگر نمی‌خواهند که چیزی به آن‎ها فروخته شود. با دسترسی آسان به خیل اطلاعات نامحدود در مورد محصولات و خدمات در اینترنت، دیگر وجود فروشنده چه لزومی دارد (به خصوص آن‎هایی که نمی‌شود از دست‎شان خلاص شد و به مشتری اجازه فکرکردن نمی‌دهند)؟ خوشبختانه نیازی نیست که اوضاع برای شما و مشتری این‎گونه پیش برود. راه سومی هم هست. دستان‎تان را روی هم بگذارید و به فروش مشاوره‌ای بپردازید.
فروش مشاوره‌ای روشی‎ست که در آن فروشنده مانند یک مشاور عمل و توصیه‌های مفیدی به مشتریان می‌کند و مانند یک فروشنده فقط به فکر کمیسیون خود نیست. نتیجه فروش مشاوره‌ای این است که شما می‌توانید محصولات و خدمات‎تان را از طریق نیروی فروش ترویج کنید و مشتری در واقع چشم انتظار تجربه استفاده از آن خواهد بود.
اما چطور می‌توان به شکل مشاوره‌ای و کارآمد به فروش پرداخت؟

مشتریان را در دام خود گرفتار کنید

بسیاری مواقع محصولاتی که شما به بازار معرفی و عرضه می کنید، شباهت زیادی به سایر محصولات مشابه دارد.
در این گونه مواقع شما نیاز به ارائه چیزی فراتر از رقبای خود به منظور کسب سهم بیشتر از بازار فروش دارید. منظور از این جمله یک نوع تله گذاری برای ترغیب مشتریان به محصولات خود و در نهایت به دست آوردن آنهاست. در واقع بعضی اوقات مردم نیاز به یک تلنگر برای توجه به محصولات شما دارند.

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

نقش مدیر این است که به درون فرد نفوذ کند و هوشمندی بی‌همتای او را کشف کند و به عملکرد تبدیل نماید.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA