در برخورد با دیگران کم و گزیده سخن بگویید

پویاترین پیام رسانان کسانی هستند که زیاد حرف نمی زنند.

به جای اینکه سعی کنید با صدای بلند تر و لحن قوی تر از سایر افرادی که در اتاق هستند صحبت کنید باید بدانید که مدیران مقتدر به گونه ای سخنان خود را بیان می کنند گویی کلماتشان در و گوهر است.وبا این روش توجه فرد فرد افراد را به خود جلب می کنند.آنها فقط وقتی صحبت می کنند که چیزی برای گفتن داشته باشند .

سکوت قدرت شما را افزایش می دهد.با ساکت بودن خوب گوش دادن و بیان نظرات خود با تعداد کلمات هر چه کمتر قدرت متقاعد کننده ای پیدا می کنید و کارمندانتان در می یابند که هر کلمه ارزشمند است و در نتیجه توجهی پیوسته و دائمی به شما خواهند داشت.

برای سنجیده سخن گفتن نیاز به دانستن ارزش سکوت دارید.حرف از عمل آسان تر است.بسیاری از افراد در خلال یک گفتگو در طول لحظاتی که سکوت می کنند خود آگاهی خویش را به دست می آورند.

سکوت کردن به ویژه وقتی تاثیرگذار خواهد بود که بخواهید اعصاب آشفته خود یا دیگران را آرام کنید!سکوت به هر کسی فرصت می دهد تا نسبت به موقعیت موجود واکنش نشان دهد نه اینکه با اظهارات هیجانی آن را بر افروخته تر کند.

خطر دیگر زیاد صحبت کردن خستگی شنوندگان است . اگر بخواهید سخنان بیهوده بگویید کارمندان بیقرار ممکن است دیگر به حرف های شما توجه نکنند . ممکن است در لحظه ای که نقطه نظرات خود را بیان می کنید مشغول خیال پردازی شوند و در نتیجه بخش های مهم اطلاعاتی را که می خواهید به آنها بدهید از دست بدهند.

کم سخن گفتن

وقتی احساس می کنید باید صحبت کنید ببینید آیا می توانید کمی صبر کنید.لب هایتان را بسته نگه دارید به آرامی نفس بکشید و گوش کنید.

 


برای بهره مندی از قدرت سکوت :
قانون 80/20 را به کار بندید:

اگر در گفتگوهای دو نفره بخواهید 80 درصد از زمان را شنونده باشید و صحبت خود را به آن 20 درصد باقیمانده محدود کنید باید با پرسش از افراد آنها را به حرف زدن ترغیب کنید.

پس از اینکه یک سوال پرسیدید مکث کنید :

وقتی یک سوال را مطرح کردید مکث کنید .منتظر پاسخ باشید . اگر یک پاسخ فوری دریافت نکردید نخواهید که با عجله به پرسش خودتان پاسخ دهید یا از آن عبور کرده و به مطلب دیگری بپردازید.انتظار در سکوت به مدت پنج یا ده ثانیه ممکن است بی پایان به نظر برسد اما گاهی اوقات این تنها راه پی بردن به افکار دیگران است.

بگذارید افراد حرف بزنند:

وقتی کسی عصبانی یا پریشان است و نیاز دارد که افکارش را بیرون بریزید ساکت بمانید.گفتن:آرام باش یا نمی فهمم بیشتر اوقات منجر به بدتر شدن اوضاع خواهد شد.(فرد ممکن است در پاسخ بگویید : من آرام هستم! یا نه شما نمی فهمید ! )

این مورد را ارزیابی کنید
(24 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.



لطفا پازل زیر را جهت تشخیص اسپم ، تکمیل نمایید

رسانه

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

کسی را سرزنش نکنید, به جای بحث دربارهء این‌که چه کسی باعث وقفه در پیشرفت است, در مورد این‌که چه چیز مانع پیشرفت است بحث کنید.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA