6 تکنیک روانشناسی برای مذاکرات فروش شما در سال 1396

مذاکرات خود را با جملات پر انرژی شروع کنید
همیشه سعی کنید مذاکرات خود را با جملات پرانرژی و خبرهای خوب شروع کنید. یک مطالعه نشان می دهد که چگونه این شیوه برخورد میزان درآمد پیشخدمت ها(انعام) را در هتل ها افزایش می دهد. نتایج شگفت انگیز است، پیش خدمت های که در هنگام ورود یک میهمان با یک جمله پر انرژی و لبخند به ایشان خیرمقدم می گویند، 27 درصد بیش از سایر پیش خدمت ها انعام می گیرند!

چگونه این ایده به شما کمک می کند؟ هیچ وقت مذاکرات فروش خود را با جملاتی که بار منفی دارد آغاز نکنید، ترافیک، آلودگی آب و هوا، سیاست و ....
همیشه سعی کنید مذاکرات خود را خبرهای خوب آغاز کنید، یک خاطره بامزه، خبر بردن یک تیم، یک خبر جدید خوب و ...

از رقبایتان بد نگویید!

 

بدترین خوتخریبی در مذاکرات فروش بد صحبت کردن در مورد رقبا ست!
با توجه به اصل ویژگی خود انتقالی (spontaneous trait transference) در روانشناسی مطالعات نشان می دهد وقتی شما یک چیز بد در مورد رقیب خود می گوید مخاطب شما آن مورد بد را در مورد شما هم احساس می کند.
اگر شما در مورد کیفیت بد وغیرقابل اعتماد بودن رقیب خود صحبت می کنید، مخاطب شما همین حس را در محصول شما خواهد کرد
بهترین شیوه توصیه به مشتری برای دیدن محصول رقیب است

استفاده از صفت های جذاب و واقعای برای مخاطب آن


وقتی شما به یک شخص صفتی را (مانند خیلی باهوش، دوست داشتنی و ...) منتسب می کنید، واقعا آن شخص با آن صفت ها زندگی می کند
وقتی شما در یک مذاکره با مشتری بالقوه خود هستید سعی کنید صفت مرتبطی ( نه غیر واقعی) را به وی بدهید، مثلا می توانید بگویید شما یکی از بهترین مشتری های ما خواهید بود، یا ما خوشحال خواهیم شد که با شما معامله کنیم
در آن صورت آن شخص سعی خواهد کرد یکی از بهترین مشتریان شما شود

 


طراحی دقیق رونده مذاکرات و اجرا در زمان آنها


در مذاکرات خود با مشتریان بالقوه برنامه دقیقی تنظیم و برنامه تنظیم شده را در زمان های دقیق انجام دهید، این منظم و دقیق بودن به مشتریان شما حس خوب را خواهد داد، حس اینکه از شخصی محصول و یا خدمات می گیرد که به برنامه و نقشه های خود پایبند است.

با قدرت و عشق صحبت کنید


جوری صحبت کنید که مشتری بالقوه شما حس خوب شما را نسبت به محصول بگیرد.
این عشق و حس شما روی محصول، محصول تان را می تواند برای خریدار متفاوت کند.
در این شیوه شما از یک فروشنده معمولی به یک مشاوره خوب تبدیل می شوید

بگذارید مشتری بالقوه شما حرف بزند و نیازهای او را کشف کنید


ممکن است از 10 ویژگی محصول شما 1 ویژگی به درد مشتری شما بخورد، صحبت کردن در مورد 9 ویژگی دیگر برای مشتری بالقوه شما خسته کننده خواهد بود
بگذارید مشتری بالقوه شما حرف بزند و مسیر صحبت خود را براساس نیازها مشتری تان پیش ببرید و به ایشان نشان دهید که چگونه محصول شما به خوبی نیازهای او را مرتفع خواهد کرد.

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.



لطفا پازل زیر را جهت تشخیص اسپم ، تکمیل نمایید

رسانه

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

نقش مدیر این است که به درون فرد نفوذ کند و هوشمندی بی‌همتای او را کشف کند و به عملکرد تبدیل نماید.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA