۱۰ مهارت لازم برای یک مذاکره موفق

مهارت مذاکره معمولاً یکی از شرایط و توانایی‌هایی است که برای افراد جویای کار، امتیاز محسوب می‌شود. اما باید بدانید که توانایی مذاکره کردن نیاز به مجموعه‌ای از مهارت‌های میان‌فردی و ارتباطی دارد که برای گرفتن نتیجه موردنظر، در کنار هم استفاده شوند. موقعیت مذاکره زمانی اتفاق می‌افتد که دو طرف بر سر یک راه‌حل برای مشکل و یا هدف یک پروژه یا قرارداد توافق ندارند. مذاکره موفق مستلزم این است که دو طرف نشسته، صحبت کرده و به توافقی برسند که برای هر دو طرف موردقبول باشد.

چگونگی ارتباط چشمی موثر در حین حرف زدن با دیگران

ارتباط چشمی، ارتباط اجتماعی لازم را برای فردی که به او گوش می دهید یا با او حرف می زنید فراهم میکند. ارتباط چشمی طولانی باعث می شود دیگران تصور کنند فردی متجاوز هستید؛ ارتباط چشمی کوتاه هم باعث می شود دیگران تصور کنند علاقه ای به صحبت های آنان ندارید. از اینرو ارتباط چشمی در برقراری ارتباط با دیگران مهارت بسیار زیادی را طلب می کند.

بهترین سخنرانی را با این تکنیک ها تجربه کنید

چه در حضور يك نفر و چه در حضور يك جمعيت پنجاه نفره، مي‌توان بر ترس و خجالت ناشي از سخنراني غلبه كرد.

سخنراني مهارتي است كه همه مي‌توانند با تمرين، آن را بياموزند. با استفاده از ابزار ارتباطي زير، ياد بگيريد كه چطور با اعتماد به نفس صحبت كنيد و اجرايي جالب توجه داشته باشيد.

۱۰ راهکار برای مذاکرات و معاملات تجاری

در اینجا برای شما چند راهکار در معامله را ذکر می کنیم. به این نکته ها خوب دقت کنید و آن ها را در مغزتان حک کنید.
۱) هیچگاه اولین پیشنهاد را شما ندهید
بسیار ساده است، اینطور نیست؟ تا آنجا که می توانید، در هر موقعیتی هم که برای معامله قرار دارید، اولین پیشنهاد را شما ندهید. ببینید که طرف مقابلتان اهل کجاست و با این کار تا حدودی می توانید بفهمید که مایل است چقدر جنس را معامله کند. اگر طرف شما با یک پیشنهاد بزرگ جلو آمد، نشان می دهد که ممکن است معامله انجام نشود و آنها راهشان را بکشند و بروند چون سنگ بزرگ همیشه نشانه نزدن است. با رعایت این نکته می توانید از قصد و نیت طرفتان باخبر شوید.

بدترین رفتار ممکن در یک جلسه

بدترین رفتار ممکن در یک جلسهبه عقیده بسیاری از کارشناسان، جلسات اداری در اکثر موارد "وقت تلف کردن" بوده و تنها در صورتی که چای و شیرینی در میان باشد، قابل تحمل هستند. همه ما - کارمندان - هنگامی که یک نفر در جلسه شروع به سخنرانی درباره موضوعی کاملا بی ربط میکند، معذب شده، با حمله یکی از اعضا به یک عضو کمروی جلسه برایش دلسوزی کرده و در تعجب مانده ایم که بعضیها چگونه با ردیف کردن کلمات نامفهوم و غریب جمله هایی طولانی میسازند و زمان را با سخنان بیهوده خود هدر میدهند.

10 روش برگزیده از پیتر دراکر برای تکنیک های مذاکره

پیتر دراکر اندیشمند و صاحبنظر بزرگ آمریکایی در عرصه مدیریت معتقد است ، هنر متقاعد کردن راز موفقیت انسانها و یا شرکتهای تجاری موفق است.امروزه بسیاری از شرکتها جهت برنده شدن در مناقصات و مزایده ها در عرصه تجارت ، از متخصصین زبده در امر مذاکرات تجاری بهره می گیرند.در اینجا برای شما چند راهکار در مذاکرات تجاری را ذکر می کنیم.که حاصل تجربیات این مشاوران حرفه ای می باشد :

چگونه به یک خواننده حرفه ای زبان بدن شویم

حداقل 15 دقیقه در روز زبان بدن سایر افراد را بررسی کنید. یکی از محل های مناسب برای تمرین، جاهایی است که افراد با یکدیگر تعامل دارند.

به عنوان مثال، اگر اهل سفر زیاد با هواپیما هستید یا کارتان به گونه ای است که با هواپیما زیاد سفر می کنید فرودگاه مکان خوبی برای مشاهده طیف کاملی از حرکات افراد است زیرا افراد به طور کاملاً آزاد، شوق، خشم، غم، خوشحالی، عدم صبوری و بسیاری دیگر از عواطف و احساسات خود را نشان می دهند.
مکان های اجتماعی، ملاقات های تجاری و مهمانی ها نیز مثال های خوب دیگری هستند. وقتی شما در زمینه هنر خواندن زبان بدن تسلط پیدا کنید، می توانید به یک مهمانی رفته، تمام عصر را در گوشه ای بشینید و صرفاً از تماشا و تحلیل زبان بدن دیگران لذت ببرید.

مذاکره موفق با مشتری را یاد بگیریم

هدف مذاکره درگیرکردن طرفین مذاکره کننده با بخشی از منافع موجود در مذاکره نیست، بلکه هدف مذاکره درگیرکردن طرفین مذاکره با حداکثر منافع مشروع موجود در مذاکره است.

به عبارت دیگر، هدف مذاکره سازش یا حد وسط چیزی را گرفتن نیست. هدف مذاکره بازی کردن با تمامی شرایط موجود در موضوع مذاکره است که هر کدام از طرفین به رغم تفاوت در نوع نگاهشان به موضوع، بتوانند از حداکثر منافع بالقوه بهره برداری کنند. برای رسیدن به این منافع باید نیاز طرف را درک کرد، نه خواسته وی را.

5 دقیقه اولِ ملاقات با مشتری

5 دقیقه اول در هر جلسه فروشی مانند فونداسیون ساختمان است که اگر درست بنا شود همه چیز تا انتها خوب پیش خواهد رفت و اگر کج نهاده شود پیشرفت کردن غیرممکن خواهدبود. معمولا فروشنده با تماس قبلی قرار ملاقاتی را با مشتری بالقوه خود ترتیب می دهد. در این قرار ملاقات، 5 دقیقه اول نقش بسیار مهمی را در موفقیت یا عدم موفقیت فروشنده ایفا می کند و به همین دلیل باید به دقت برای آن برنامه ریزی کرد. در این مقاله به آنچه باید توسط فروشنده در 5 دقیقه اول ملاقاتش با مشتری انجام شود، اشاره شده است.

چگونه کارت ویزیت خود را ارایه دهیم؟

انگلستان نخستین کشوری بود که کاربری این کارت‌ها را تغییر داد و شروع به استفاده از آن‌ها برای معرفی خدمات تجاری و بازرگانی کرد که یک فرد می‌توانست ارایه کند. نحوه ارایه کارت ویزیت می‌تواند نوع شخصیت و رفتار ما را معلوم سازد. کارت ویزیت کارت شناسایی ما محسوب می‌شود و هرگونه طراحی بد و نامناسب می‌تواند به برند ما صدمه بزند. برای طراحی کارت ویزیت می‌توانید با موسسه‌های گرافیکی مشورت کنید؛ اما ما در این‌جا به نحوه ارایه کارت ویزیت به مشتری و … می‌پردازیم.

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

نقش مدیر این است که به درون فرد نفوذ کند و هوشمندی بی‌همتای او را کشف کند و به عملکرد تبدیل نماید.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA