چه کنیم اگر مذاکره برنده/ برنده با شکست مواجه شود؟

در صورتی که فضای مذاکره با تنش و درگیری مواجه شد یا به هر دلیل، احساس کردید که روند مذاکره برنده/ برنده، با شکست مواجه شده است، سعی کنید به سمت آخرین موضع مورد توافق طرفین حرکت کنید. به این منظور، می‌توانید وضعیت موجود را به‌طور خلاصه بیان کنید.«خلاصه کردن»، ترفندی است که به دلایل زیر می‌تواند بسیار موثر باشد:

PR های عملیاتی

به منظور بهبود عملکرد واحدهای روابط عمومی در سازمانها همواره نکاتی بسیار ساد می تواند راهگشا باشد. یکی از دلایل ضعف عملکردی واحد روابط عمومی در شرکت های ایرانی عدم توجه به تخصص های این واحد است و گاهاً فرآیندهای عملیاتی روابط عمومی در سطوح بسیار پایین و غیر قابل قبول ارائه می گردد. عدم اعتقاد مدیران به PRیکی دیگر از مشکلاتی است که در سازمانها با آن روبرو می شویم. بسترسازی مناسب به جهت برداشت های درست و کارآمد می تواند یک سازمان دارای واحد روابط عمومی قوی را بسیار متمایز سازد. به همین منظور چند نکته ای که می تواند PRرا پویا تر کند عبارتند از :

تاکتیکهای مذاکره

هر مالک کسب و کار باید اصول مذاکره را بداند. در مذاکره غالبا افراد از تاکتیک هایی استفاده می کنند که اگر شما به عنوان طرف دیگر آنها را ندانید و با آنها آشنا نباشید، به راحتی در دام طرف مقابل خواهید افتاد. در ادامه این بحث ۷ تاکتیکی که بیشتر مذاکره کنندگان از آنها استفاده می کنند آورده شده است. توجه داشته باشید اینها با راهکارهای مذاکره برد-برد متفاوت اند، چرا که همیشه فضای مذاکره سالم نبوده و شما باید بدانید اگر طرف مقابل هر یک از این حیله ها را به کار برد چه عکس العملی داشته باشید.

مشتری ولی نعمت است ، لطفا داد نزنید !!!

رمز موفقیت بازاریابان بزرگ، کیفیت رفتار آنها با مشتری است. یکی از تعاریف بازاریابی می تواند «هنر جلب رضایت مشتری برای انتخاب، خرید و تکرار خرید یک کالا یا خدمت» باشد.مسئلۀ اصلی که می بایست بر روی آن تمرکز کنیم، این است: «چگونه می توانیم با مشتریان برخورد مناسبی داشته باشیم؟ به طوری که بتوانیم به نتایج مورد دلخواه دست یابیم» و اصول مشتری مداری کدام است؟ در زیر ۱۵ نکته ی مهم و در عین حال ساده را برای شما آورده ایم. توجه داشته باشید سادگی این موارد شما را گول نزند چرا که رمز موفقیت شرکتها و افراد رقیب شما در کسب توجه و اعتماد مشتری عمل به همین موارد است:

نفوذ در قلب مشتری

در ذیل 15 راه ساده براینفوذ در قلب مشتری ذکر گردیده است.


1- در سلام کردن پیشقدم باشید و جواب سلام را هم به گرمی بدهید.
آیا برای شما هم پیش آمده که به فروشگاه و یا شرکتی مراجعه کنید که در آن فرد مسئول، نه تنها به شما سلام نمی کند بلکه جواب سلام شما را هم نمی دهد ؟ تازه اگر به شما خیلی هم لطف بکند بدون اینکه به شما نگاهی بیندازد زیر لب چیزی شبیه سلام می گوید !در فرهنگ ما سلام معمولا اولین کلمه در شروع ارتباط است .در روایات دینی هم تاکید شده که جواب سلام واجب است. بنابراین تا حد ممکن شما اولین نفری باشید که سلام می کند و در پاسخ دادن به سلام هم با استفاده از لحن مناسب و حالت گشوده چهره و افزودن کلماتی مثل "خوش آمدید" و"در خدمت شما هستم" و... پذیرنده بودن خود را به مشتری القا کنید.

مدیریت شکایت مشتری

مدیران فروش و نمایندگان فروش شایسته اعتراضات مشتریان را فرصتهایی برای کسب پیشنهادات جدید می دانند و با آن برخورد شایسته می کنند
جان دی راکلفر می گوید:”من همیشه کوشیده ام هر فاجعه ای را در زندگی ام به یک فرصت بدل کنم “
فروشنده موفق می داند که در مقابل اعتراض مشتری چگونه رفتار کند. اگر شرکت شما مشتری ناراضی ندارد نشانه چیست ؟آیا نشانه خوبی است ؟خودتان راگول نزنید حتی موفق ترین شرکتها هم مشتریان ناراضی دارند.

رفتار با مشتری

در اینجا میخواهم در مورد این قانون کلی صحبت کنم که یک مشتری به عناوین و به شکل های مختلف باید حس کند برای شما مهم است و به او توجه دارید. نه تنها در زمینه ی فروش، بلکه حتی در چهارچوب خانوادگی و اجتماعی نیز ما تا زمانی که احساس کنیم مورد توجه و علاقه ی اطرافیانمان هستیم، و آنها برای ما و نیازها و خواسته هایمان ارزش قائل هستند، احساس خوب پیدا میکنیم. در حالی که، وقتی مورد بی توجهی قرار میگیریم، مثل کودکی می شویم که مورد بی مهری و بی توجهی پدر و مادر خود قرار گرفته است. مضطرب می شویم و احساس ناامنی می کنیم.

صفحه5 از5

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

تمایز یک محصوی باید در راستای ذهنیت مصرف‌کننده صورت گیرد, نه مخالف آن.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA