هشت ایده برای محصول دیجیتالی قابل فروش

فروش یک محصول فیزیکی به‌صورت آنلاین در فضای تجارت الکترونیک با داشتن روش‌های خاص خودش، به نسبت ساده است. اما اگر یک کسب‌وکار اینترنتی خدماتی دارید، که در آن بجای ارائه محصولات ملموس، محصول دیجیتالی به مشتری ارائه می کنید، تکلیف شما چیست؟

نکته خوب و جالب اینکه حتی اگر شما یک طراح، مشاور مثلا بازاریابی، مربی باشید یا در هر حوزه دیگری فعالیت داشته باشید، می‌توانید به‌صورت آنلاین اقدام به فروش برخی محصولات مشخص بکنید. برای این کار به تنها چیزی که نیاز دارید قدری خلاقیت و ارائه دادن خدمات خود در یک مجموعه قابل توصیف و قابل قیمت‌گذاری است.

در ادامه با هشت ایده برای محصول دیجیتالی قابل فروش آشنا می‌شویم که به‌راحتی می‌توانید اقدام به فروش آن‌ها کنید، حتی اگر هیچ محصول فیزیکی در مجموعه محصولات شما وجود نداشته باشد:

۱- بُن (رسید دریافت کالا) یا کارت هدیه


از این طریق می‌توانید اقدام فروش بُن یا رسیدهایی برای دریافت خدمات خود مثل خدمات مشاوره یا خدمات آموزشی بکنید و خودتان و مشتری خود را از فروش فیزیکی و در محل خدمات خودتان راحت کنید، پول را به‌صورت فیزیکی انتقال ندهید و همچنین رسید یا … هم به‌صورت فیزیکی ردوبدل نکنید. به این صورت که پس از خرید یک رسید الکترونیکی برای مشتری شما به‌صورت پیام کوتاه ارسال شود.

حتی کسب‌وکارهایی مثل رستوران‌ها هم می‌توانند از طریق اقدام به فروش یک منو خود برای یک مناسبت خاص با تخفیف ویژه نمایند. برای فروش بُن یا رسید پلاگین هایی هم مثلاً برای سیستم انتشار محتوا وردپرس طراحی‌شده است.

۲- فایل ویدئو


اگر مهارتی دارید که قابل نشان داده شدن است، احتمال تمایل افرادی برای یادگیری آن بسیار زیاد است و این‌گونه بازاری برای شما شکل می‌گیرد. یکی از کاربردهای سیستم‌های اشتراک‌گذاری ویدئو همین است که ویدئو را از یکی مهارت‌های خود تهیه می‌کنید و پس از اشتراک‌گذاری می‌توانید برای فروش آن اقدام به تبلیغات بکنید.

می‌توانید برای این کار اشتراک در نظر بگیرید و اشتراک ماهانه بفروشید، یا یک مدل پرداخت به ازای مشاهده هر ویدئو برای خودتان معرفی کنید و در برابر دریافت پرداخت امکان مشاهده آنلاین و در لحظه فراهم بیاورید.

۳- قالب و تم


در دنیای کنونی تقاضای بسیار زیادی برای خرید قالب یا تم وب‌سایت‌هایی که بر روی سیستم‌های مدیریت محتوا ماند وردپرس ایجادشده‌اند، وجود دارد. اما برای این کار لزوماً نباید یک طراح سایت یا کد نویس باشید تا قادر به فروش قالب در این فضا شوید. یک مشاور مدیریت به‌عنوان‌مثال می‌تواند قالب‌های از قبل آماده‌شده مرتبط با کسب‌وکار را بفروش برساند. نمونه‌هایی از این موارد شامل قالب‌ها رزومه فردی یا شرکتی، قالب پروفایل سازمانی یا شرکتی، مجموعه و چک‌لیست برنامه‌ریزی برگزاری رویداد و . . . است.

۴- خدمات آموزشی


شما می‌توانید تخصص خود را به‌صورت مجموعه‌های آموزشی به فروش برسانید. زیرساخت‌های آموزشی مختلفی وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید مثلاً اقدام به فروش تخصص خود به‌صورت یک مجموعه آموزشی و ارائه آن به‌صورت مرحله‌به‌مرحله و با استفاده از یک آزمون کنید. نمونه‌های غیر ایرانی و انگلیسی‌زبان این موارد مانند Udemy و … امروزه خیلی پرکاربرد و شناخته‌شده هستند.

 


۵- محصولات دیجیتال


محصولات دیجیتال هم یکی دیگر از روش‌های فروش دانسته‌ها و دانش شما یا مهارت شما است. محصولات دیجیتال می‌تواند شامل هر چیزی از کتاب الکترونیک تا طراحی‌های شما باشد. به‌طورکلی هر فایل دیجیتالی در صورت طراحی مناسب و داشتن ظاهر مناسب و جذاب قابل‌ارائه به این صورت است. غیر از کتاب الکترونیک می‌توانید به این موارد هم‌فکر کنید:

عکس، فونت، الگو، کلیپ هنری و یا دستور تهیه مواد غذایی و . . .

۶- جلسات آموزشی


اگر در حوزه آموزشی فعالیت دارید، توجه داشته باشید که از طریق ارائه خدمات آموزشی خود به‌صورت آنلاین در قالب‌های ۱۵ دقیقه‌ای، ۳۰ دقیقه‌ای یا ۶۰ دقیقه‌ای امکان به دست آوردن دانش پذیران بیشتری را به دست می‌آورید. یک برنامه زمانی برای ثبت‌نام یا رزرو کردن از قبل بر روی سایت قرار دهید که همراه با یک سبد خرید باشد.

سپس می‌توانید محصولات آموزشی خود را از طریق اسکایپ یا خدمات گوگل به‌صورت آنلاین و در لحظه برای مخاطبین ارائه کنید.

۷- گزارش تحقیق


اگر کسب‌وکار شما در ارتباط با جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی‌شده یا انجام تحقیق در صنعتی خاص است، می‌توانید با فروش گزارش‌های حاصل از این تحقیقات به‌صورت آنلاین کسب درآمد داشته باشید. توجه داشته باشید که این گزارش‌ها برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی که نیاز به اخذ تصمیم‌هایی در آن حوزه خاص دارند بسیار باارزش هستند، فقط باید از تیم بازاریابی قوی در اختیار داشته باشید.

۸- فروش محصولات از طریق هماهنگی‌های رابطه‌ای (بازاریابی رابطه‌ای)


نکته آخر اینکه برای این کار اصلاً نیازی به داشتن ده محصول دیجیتالی که کسب‌وکارهای خدمت محور می‌توانند بفروشند چه به‌صورت فیزیکی یا غیر فیزیکی ندارید. می‌توانید به‌صورت دیجیتال اقدام به فروش محصولات یا خدمات دیگر مجموعه‌ها از طریق سیستم بازاریابی رابطه‌ای و تبلیغات رابطه‌ای بکنید که در آن سیستم به ازای هر فروش موفق و دریافت وجه کمیسیونی از طرف ارائه‌دهنده محصول دیجیتالی مورد نظر به شما می‌رسد.

بهترین نمونه حال حاضر از این روش فروش، فروش رابطه‌ای کتاب‌های الکترونیک یا فایل‌های موسیقی موجود بر روی سایت آمازون از طریق سایت خودتان است.

به نظر شما چه ایده های دیگری برای محصول دیجیتالی قابل فروش وجود دارد؟

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.



لطفا پازل زیر را جهت تشخیص اسپم ، تکمیل نمایید

رسانه

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

حداکثر شادی و خشنودی انسان‌ها زمانی به دست می‌آید که در شغل هم‌راستا با شخصیت (هوشمندی) خود, به کار گمارده شوند.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA