۸ روش برای تشخیص رزومه خوب در کمتر از ۳۰ ثانیه

امروزه مدیران منابع انسانی بیشتر از هر زمان دیگری، درگیر انتخاب بهترین رزومه‌ها برای مصاحبه و استخدام در شرکت خود هستند. تشخیص رزومه خوب از میان ده‌ها رزومه‌ی دریافتی، چطور ممکن است؟ متخصصان استخدام در کشورهای توسعه‌یافته، بررسی رزومه‌ها را تبدیل به یک علم کرده‌اند. دپارتمان‌های منابع انسانی در این کشورها برای استخدام بهترین گزینه‌ها می‌دانند که پیدا کردن بهترین رزومه برای مصاحبه می‌تواند مانند پیدا کردن سوزنی در انبار کاه باشد!

در ادامه ۸ روش برای تشخیص رزومه خوب در ۳۰ ثانیه را به شما نشان می‌دهیم:

۱. بررسی ساختار رزومه

سهولت در خوانایی بسیار مهم است. اگر یک رزومه از نظر ظاهری غیر حرفه‌ای نوشته شده باشد –یا شبیه یک رمان به نظر برسد!– از آن به راحتی رد شوید. ما به کارجویانی که به دنبال تهیه یک رزومه خوب هستند توصیه می‌کنیم بولت‌پوینت (نقطه سرخط: •) بهترین دوست رزومه شماست؛ کارجویان با استفاده از آن راحت‌تر می‌توانند مهارت‌ها و تجربیات خود را بیان کنند و سریع‌تر به مصاحبه برسند. همچنین استفاده از کمی رنگ در رزومه آن را زیبا‌تر می‌سازد. البته استفاده بیش از حد از رنگ‌های مختلف آن را غیر حرفه‌ای نشان می‌دهد. استفاده از رنگ برای متمایز ساختن عناصر مهم مانند تاریخ یا عنوان شغلی در رزومه است.

۲. غلط املایی در رزومه

اگر به دنبال استخدام برای یک موقعیت در سطح بالا هستید و کاندیدای شما می‌گوید که مدرک کارشناسی ارشد دارد، این شخص باید با نحوه نگارش به خوبی آشنا باشد. غلط املایی به سرعت نشان می‌دهد که این شخص توجه کافی به جزئیات ندارد. برای این موقعیت شغلی تنها رزومه‌هایی را که با نگارش و نقطه‌گذاری عالی هستند، نگه دارید.

۳. کلمات کلیدی مرتبط با موقعیت شغلی

به دنبال کلمات کلیدی بگردید که با توصیف شغل مورد نظر شما در ارتباط است. کلمات کلیدی بیشتر در رزومه، نشان‌دهنده‌ی توجه بیشتر شخص برای تطبیق مهارت‌های خود با آنچه شما در واقعیت به دنبالش هستید، است. کلمات کلیدی شاخص خوبی برای شناخت افراد حرفه‌ای است که می‌خواهند در کمترین زمان، فرصت شغلی را از آن خود سازند –یا به سادگی می‌توان گفت که این اشخاص کاندیدای مناسبی برای شما هستند.

 


۴. تجربه‌های کاری مرتبط با موقعیت شغلی

حداقل ۸۰ درصد از تجربه کاندیدا باید مرتبط با موقعیت شغلی شما باشد. این درصد با توجه به سن و سابقه شخص در نظر گرفته می‌شود: اشخاص تازه فارغ‌التحصیل شده تنها ممکن است تجربه فروش در یک فروشگاه یا یک دوره کارآموزی را داشته باشند، که ممکن است برای شما مناسب باشد. اما قطعا برای مشاغلی مثل حسابداری، برنامه‌نویسی و غیره، داشتن تجربه کافی مرتبط بسیار ضروری است.

۵. سایز فونت رزومه

اندازه فونت بسیار مهم است. اگر شما برای تشخیص رزومه خوب نیاز دارید تا چشمان خود را روی متن متمرکز سازید، متقاضی نیاز به یادگیری مهارت‌هایی در خصوص خلاصه‌نویسی رزومه دارد، و یا تنها به خودش فکر کرده است! ما به کارجویان توصیه می‌کنیم که (تنها) یک صفحه رزومه داشته باشند، اما همان یک صفحه تاثیر‌گذار باشد. همچنین، یک نسخه از رزومه خود با جزئیات بیشتر را به مصاحبه ببرند.

۶. نامه یا پیام پیوست رزومه (Cover Letters)

اگر چه این واقعیت وجود دارد که مدیران حرفه‌ای منابع انسانی کمتر پیام‌های پیوست درخواست همکاری را می‌خوانند، با این حال پیام پیوستی که به صورت حرفه‌ای نوشته شده باشد، می‌تواند باعث شود شما آن رزومه را نگه دارید. هرچند بیشتر اوقات رزومه باید خودش گویای همه چیز باشد.

۷. آدرس ایمیل حرفه‌ای

یکی از اولین چیزهایی که باید برای تشخیص رزومه خوب و استخدام بررسی شود این است که شخص متقاضی یک ایمیل حرفه‌ای برای خودش دارد یا خیر. زمانی که آدرس ایمیلی شبیه این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید را می‌بینیم، متوجه می‌شویم که باید متقاضیانی را بررسی کنیم که آدرس ایمیل بهتری دارند!

۸. دریافت رزومه از همکاران

آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای تشخیص رزومه خوب، همکاری با یک شخص حرفه‌ای از یک آژانس کاریابی است که تجربه بررسی انبوهی از رزومه‌ها را داشته است و می‌تواند به شما رزومه‌هایی را معرفی کند که واقعاً خوب هستند. اگر چه این مورد ممکن است مانند تقلب به حساب بیاید، اما این همان کاری است که آژانس‌های کاریابی انجام می‌دهند! شرکت‌ها و متخصصان کاریابی، تمامی متقاضیان را قبل از معرفی به شرکت‌ها ارزیابی اولیه می‌کنند و شما می‌توانید با استفاده از این فرصت، خود را از دیدن و بررسی رزومه‌هایی که واقعاً ضعیف هستند نجات دهید.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.



لطفا پازل زیر را جهت تشخیص اسپم ، تکمیل نمایید

رسانه

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

در طوی تاریخ بیش‌تر کامیابی در دست‌یابی به منابع طبیعی مانند زمین, طلا و نفت بوده است, اما اکنون ناگهان ورق برگشته و دانش به جای آن نشسته است.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA