چطور بهره وری خود را در طول روز بالا نگه داریم؟

تابحال چیزی راجع‌به روش بهره‌وری آیوی لی(Ivy Lee) شنیده‌اید؟ بیایید با هم مروری بر این روش داشته باشیم:

چیزهای معدودی وجود دارند که قادر به کنترل آنها در زندگی هستیم و متأسفانه زمان جزء آنها نیست. با این حال می‌توانیم نحوۀ استفادۀ بهره‌ورانه از آن را کنترل کنیم و قطعاً همۀ ما به چنین چیزی نیاز داریم: اغلب ما در شرایطی بوده‌ایم که آرزو می‌کردیم ای کاش «تعداد ساعات بیشتری در روز داشتیم» و می‌توانستیم کارهایمان را انجام دهیم.
با این حال، مطالعۀ اخیری که توسط دانشگاه استنفورد انجام گرفته بیان می‌دارد که اختصاص زمان بیشتر به انجام کارها به اندازه‌ای که به نظر می‌رسد مفید نیست.

چطور می توان یک فریلنسر موفق بود / میز کار خود را در عرض 30 روز ترک کنید

طبق آمار و ارقام به دست آمده از مه سال 2015، حدود 15.5میلیون نفر از شهروندان ایالات متحده آمریکا دارای شغل آزاد یا «فریلنسینگ» هستند. این رقم نسبت به مه سال 2014، یک میلیون نفر افزایش پیدا کرده. انتظار می رود تعداد افراد «فریلنسر» روز به روز بیشتر شده و تا سال 2020، بیش از 40درصد از نیروی کار ایالات متحده به صورت مستقل کار کنند.

اما چرا امروزه دورکاری به این اندازه با استقبال مواجه شده؟ فریلنسر ها رئیس خودشان هستند. هر زمان که بخواهند می توانند مشغول به کار شوند. از طرف دیگر این شما هستید که انتخاب می کنید روی چه پروژه ای کار کنید. بررسی ها نشان داده افراد دورکار قادرند 45درصد بیشتر از سایرین پول بسازند. ویژگی هایی از این دست، افراد را تشویق می کند که بخواهند شغل ثابت خود را رها کرده و به شکل مستقل و به دور از هیاهوی محیط های کاری، درآمدزایی کنند.

راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه

«من می خواهم یک کسب و کار راه اندازی کنم، اما با کدام سرمایه؟» شاید بارها و بارها این جمله را از زبان اطرافیان تان شنیده یا حتی از خود پرسیده باشید. بسیاری از افرادی که از سرمایه اولیه بی بهره هستند ایده های جذاب و مناسبی برای راه اندازی کسب و کار دارند. نکته قابل تامل در ارتباط با این افراد آن است که فکر می کنند برای راه اندازی کسب و کار موردنظر خود به یک برنامه ریزی تجاری و سرمایه اولیه هنگفت نیاز دارند. این در حالی است که بسیاری از کارآفرینان موفق ایده های خود را بسیار ساده تر از آنچه به نظر می رسد به مرحله عمل رسانده اند.

چنانچه شما به زمینه فعالیت تان علاقه مندید به یاد داشته باشید که با منابع اندک نیز می توانید به هدف تان برسید. در ادامه نحوه راه اندازی یک کسب و کار آن هم بدون نیاز به سرمایه اولیه را طی پنج مرحله بررسی می کنیم.

شروع کسب و کار تقریبا بدون پول

برای شروع کسب و کار، هیجان دارید. شاید ایده هایی در سر دارید یا صرفا شیفته ایده راه اندازی و گسترش تجارت خود شده اید. پس باید برخی ریسک ها مانند ترک شغل فعلی یا مدتی از جیب خوردن را بپذیرید. به هر روی، یک مانع تدارکاتی پیش رو دارید، پول زیادی در بساط ندارید.

اگرچه فقدان سرمایه شخصی مساله ای مهم محسوب می شود اما نباید مانع اجرای رویاهای تان شوند. درواقع، احتمال دارد که با دست خالی و بدون سرمایه نسبتا زیاد کسب و کاری را شروع کرده و گسترش دهید. منوط به اینکه بدانید چه کاری باید انجام دهید.

۸ روش برای تشخیص رزومه خوب در کمتر از ۳۰ ثانیه

امروزه مدیران منابع انسانی بیشتر از هر زمان دیگری، درگیر انتخاب بهترین رزومه‌ها برای مصاحبه و استخدام در شرکت خود هستند. تشخیص رزومه خوب از میان ده‌ها رزومه‌ی دریافتی، چطور ممکن است؟ متخصصان استخدام در کشورهای توسعه‌یافته، بررسی رزومه‌ها را تبدیل به یک علم کرده‌اند. دپارتمان‌های منابع انسانی در این کشورها برای استخدام بهترین گزینه‌ها می‌دانند که پیدا کردن بهترین رزومه برای مصاحبه می‌تواند مانند پیدا کردن سوزنی در انبار کاه باشد!

در ادامه ۸ روش برای تشخیص رزومه خوب در ۳۰ ثانیه را به شما نشان می‌دهیم:

۱. بررسی ساختار رزومه

سهولت در خوانایی بسیار مهم است. اگر یک رزومه از نظر ظاهری غیر حرفه‌ای نوشته شده باشد –یا شبیه یک رمان به نظر برسد!– از آن به راحتی رد شوید. ما به کارجویانی که به دنبال تهیه یک رزومه خوب هستند توصیه می‌کنیم بولت‌پوینت (نقطه سرخط: •) بهترین دوست رزومه شماست؛ کارجویان با استفاده از آن راحت‌تر می‌توانند مهارت‌ها و تجربیات خود را بیان کنند و سریع‌تر به مصاحبه برسند. همچنین استفاده از کمی رنگ در رزومه آن را زیبا‌تر می‌سازد. البته استفاده بیش از حد از رنگ‌های مختلف آن را غیر حرفه‌ای نشان می‌دهد. استفاده از رنگ برای متمایز ساختن عناصر مهم مانند تاریخ یا عنوان شغلی در رزومه است.

۲. غلط املایی در رزومه

اگر به دنبال استخدام برای یک موقعیت در سطح بالا هستید و کاندیدای شما می‌گوید که مدرک کارشناسی ارشد دارد، این شخص باید با نحوه نگارش به خوبی آشنا باشد. غلط املایی به سرعت نشان می‌دهد که این شخص توجه کافی به جزئیات ندارد. برای این موقعیت شغلی تنها رزومه‌هایی را که با نگارش و نقطه‌گذاری عالی هستند، نگه دارید.

۳. کلمات کلیدی مرتبط با موقعیت شغلی

به دنبال کلمات کلیدی بگردید که با توصیف شغل مورد نظر شما در ارتباط است. کلمات کلیدی بیشتر در رزومه، نشان‌دهنده‌ی توجه بیشتر شخص برای تطبیق مهارت‌های خود با آنچه شما در واقعیت به دنبالش هستید، است. کلمات کلیدی شاخص خوبی برای شناخت افراد حرفه‌ای است که می‌خواهند در کمترین زمان، فرصت شغلی را از آن خود سازند –یا به سادگی می‌توان گفت که این اشخاص کاندیدای مناسبی برای شما هستند.

 


۴. تجربه‌های کاری مرتبط با موقعیت شغلی

حداقل ۸۰ درصد از تجربه کاندیدا باید مرتبط با موقعیت شغلی شما باشد. این درصد با توجه به سن و سابقه شخص در نظر گرفته می‌شود: اشخاص تازه فارغ‌التحصیل شده تنها ممکن است تجربه فروش در یک فروشگاه یا یک دوره کارآموزی را داشته باشند، که ممکن است برای شما مناسب باشد. اما قطعا برای مشاغلی مثل حسابداری، برنامه‌نویسی و غیره، داشتن تجربه کافی مرتبط بسیار ضروری است.

۵. سایز فونت رزومه

اندازه فونت بسیار مهم است. اگر شما برای تشخیص رزومه خوب نیاز دارید تا چشمان خود را روی متن متمرکز سازید، متقاضی نیاز به یادگیری مهارت‌هایی در خصوص خلاصه‌نویسی رزومه دارد، و یا تنها به خودش فکر کرده است! ما به کارجویان توصیه می‌کنیم که (تنها) یک صفحه رزومه داشته باشند، اما همان یک صفحه تاثیر‌گذار باشد. همچنین، یک نسخه از رزومه خود با جزئیات بیشتر را به مصاحبه ببرند.

۶. نامه یا پیام پیوست رزومه (Cover Letters)

اگر چه این واقعیت وجود دارد که مدیران حرفه‌ای منابع انسانی کمتر پیام‌های پیوست درخواست همکاری را می‌خوانند، با این حال پیام پیوستی که به صورت حرفه‌ای نوشته شده باشد، می‌تواند باعث شود شما آن رزومه را نگه دارید. هرچند بیشتر اوقات رزومه باید خودش گویای همه چیز باشد.

۷. آدرس ایمیل حرفه‌ای

یکی از اولین چیزهایی که باید برای تشخیص رزومه خوب و استخدام بررسی شود این است که شخص متقاضی یک ایمیل حرفه‌ای برای خودش دارد یا خیر. زمانی که آدرس ایمیلی شبیه این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید را می‌بینیم، متوجه می‌شویم که باید متقاضیانی را بررسی کنیم که آدرس ایمیل بهتری دارند!

۸. دریافت رزومه از همکاران

آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای تشخیص رزومه خوب، همکاری با یک شخص حرفه‌ای از یک آژانس کاریابی است که تجربه بررسی انبوهی از رزومه‌ها را داشته است و می‌تواند به شما رزومه‌هایی را معرفی کند که واقعاً خوب هستند. اگر چه این مورد ممکن است مانند تقلب به حساب بیاید، اما این همان کاری است که آژانس‌های کاریابی انجام می‌دهند! شرکت‌ها و متخصصان کاریابی، تمامی متقاضیان را قبل از معرفی به شرکت‌ها ارزیابی اولیه می‌کنند و شما می‌توانید با استفاده از این فرصت، خود را از دیدن و بررسی رزومه‌هایی که واقعاً ضعیف هستند نجات دهید.

برای پولدار شدن فقط کافی است اینگونه فکر کنید!!!

بسیاری از افراد دوست دارند اوضاع مالی بهتری داشته باشند تا نه تنها خودشان دچار مسایل کوچک و پیش پا افتاده نشوند؛ بلکه بتوانند دست دیگران را نیز بگیرند. این دوست داشتن خیلی خوب است؛ ولی فقط آرزو کافی نیست و شاید فقط تلاش و سخت کارکردن هم کافی نیست.
مثل ثروتمندان فکر کنید
چون در اطراف خود افرادی را می‎بینیم که همواره مشغول رویاپردازی و آرزوهای بزرگ بوده‌اند ولی هرگز به آرزوهای خود نرسیده‌اند و چه بسیار افرادی که سخت کار کرده‌اند ولی هرگز نتوانسته‌اند با انجام کارهای سخت آنطور که باید پولدار شوند.

8 خطایی که سرمایه گذاران تازه کار انجام می دهند

بسیاری از ما به دنبال آزادی مالی هستیم و می خواهیم پول را به نحوی به کار اندازیم که سود حاصل از آن باعث پیشرفت شود و هم زمان میزان کار و زحمت روزانه نیز کاهش یابد. این روش که به تولید ثروت خواهد انجامید، آرزوی اغلب افراد است. آن ها می خواهند با سرمایه گذاری نیازهای خود را برطرف کنند و زمان بیشتری برای استفاده از زندگی در اختیار داشته باشند. با این روش نه تنها فشار کار روزانه به امور لذت بخشی چون آموختن و تفریح منتقل می شود، بلکه با سود حاصل از سرمایه گذاری می توان به دیگران نیز بیشتر کمک کرد.

از این اشتباهات مدیریتی اجتناب کنید

اساسی ترین دلیل ترک کسب و کار از سوی کارمندان، مدیریت ضعیف است، نقطه تمام. و بیشتر افرادی که شاغل بوده اند، با این مساله بر خورد کرده اند. هر زمان که من از سمتی استعفا دادم، به دلیل حقوق یا مزایای کم آن نبوده است. بلکه به دلیل رفتار مدیری بوده که باعث از دست رفتن انگیزه ام شده بود.

بر اساس تجربیات من، این هفت رفتار مدیریتی باعث می شوند که کارمندان عالی شغل شان را ترک کنند:

مذاکره شغلی باید از بحث درباره حقوق فراتر رود

مذاکره و مصاحبه شغلی معمولا پیش از تکمیل فرآیند استخدام صورت می پذیرد. در این گونه گفتگوها به طور معمول کارفرما سعی می کند نسبت به توانایی های فرد تازه وارد اطلاعاتی به دست آورد و از شایستگی او مطمئن شود. در مقابل، کارمند جدید نیز نقطه نظرات و انتظارات خود را طرح می کند. اغلب افراد تصور می کنند که در زمان گفتگو با کارفرمایان، درخواست حقوق بالاتر به تنهایی کافی است.

در حالی که موضوع بسیار گسترده تر از این است و باید موارد متعددی را مد نظر داشته باشند. این نکته نه تنها در خصوص کارمند جدید بلکه در گفتگوهای سالانه هر کارمند با سازمان خود نیز اهمیت دارد. بدین معنا که در کنار درخواست افزایش حقوق و مزایا، کارمندان می توانند به سایر گزینه های قابل ارائه و شرایط کاری نیز توجه کنند و درخواست های خود را پیش روی کارفرما قرار دهند.

7 گام مهم برای نجات کسب و کار خانوادگی

در ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که چگونه باید در کسب و کارهای خانوادگی بهترین تصمیمات را گرفت؟ تصمیماتی که خانواده ها در کسب و کارشان با آن ها درگیر می شوند، گاها بسیار دردناک هستند و پیامدهای این تصمیمات می تواند هم برای آینده خانواده و هم برای آینده کسب و کار بسیار بزرگ باشد.

مسائلی مثل این که چه کسی باید مدیرعامل بعدی باشد... دخترم یا پسرم؟ آیا عموزاده ام را از این کسب و کار خارج کنم؟ آیا مدیران غیرخانوادگی می توانند برای تصمیمات کلیدی کسب و کار ما قابل اطمینان باشند؟ در همین راستا از یک مقایسه ساده استفاده می کنیم تا نشان دهیم که کسب و کارهای خانوادگی موفق چگونه و در کجا تصمیم گیری می کنند.

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

به کارکنانتان بگویید هیچ‌گاه اجازه ندهند قربانی واقع شوند; اما اگر چنین احساسی دارند بهتر است بروند جای دیگری کارکنند.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA