استراتژی شروع دوباره

با به کارگیری استراتژی شروع دوباره می توانید به هدف بزرگ خود در زندگی دست پیدا کنید.
چگونه با شروع دوباره به اهداف خود برسیم؟
آیا تا به‎حال در طی تلاش برای رسیدن به هدف خاصی احساس خستگی کرده‎اید؟ به احتمال زیاد همه ما این حس را تجربه کرده‎ایم. برای همین است که شما باید یک استراتژی خوب برای رسیدن به اهداف‎تان داشته باشید، در غیر این‎صورت یا به آن‎ها دست پیدا نمی‎کنید یا با نا امیدی‎های فراوان و تجربه تنش‎های غیر ضروری در نهایت به هدف‎تان دست می‎یابید.
یک استراتژی خوب برای رسیدن به هدف، استفاده از شروع‎ دوباره است! در واقع بسیاری از کارهای بزرگ با به انجام رسیدن مجموعه‎ای از شروع‎ها تکمیل شده و به پایان می‎رسند. کافی‎است شروع کنید تا کار خود به خود تمام ‎شود.

آبِرو ریزی در محل کار!

 در زیر هشت روش ساده برای خراب کردن شهرتتان را مرور کنید.

۱– قبول کردن یک پیشنهاد کاری و سپس انصراف از آن

بعضی از افراد پس از این که به یک پیشنهاد کاری بله گفتند هم چنان به گشتن و مصاحبه دادن ادامه می‌هند تا شاید کار بهتری پیدا کنند. آن‌ها با این کار هزینه‌ی گزافی پرداخت می‌کنند زیرا به عنوان فردی شناخته می‌شوند که حرفشان حرف نیست و به سرعت جا می‌زنند. و اصولاً خیلی از افراد در بیش از یک شرکت از شرکت‌هایی که شما در آن‌ها به دنبال کار هستید حضور دارند. تصور کنید شما شدیداً به دنیال کاری هستید و یکی از افراد تصمیم‌گیرنده، همان فردی است که که قبلاً برای شرکتی که از آن انصراف داده‌اید کار می کرده است. شما واقعاً دوست ندارید چنین جمله‌ای را هنگام مصاحبه بشنوید: «جین در شرکت ما استخدام شد ولی درست قبل از شروع کار کنار کشید.»

این سبک رزومه ها اصلا به درد نمی خورند

اگر به دنبال کار هستید حتما می‌دانید که آماده کردن رزومه به این راحتی‌‌ها هم نیست و ترفندهای خاص خود را می‌طلبد، در این مطلب قصد داریم به سه دلیلی بپردازیم که رزومه‌ای که آماده کرده‌اید آنقدرها هم که فکرش را می‌کنید قوی نیست. فرآیند کاریابی دردسرهای خاص خود را دارد و اگر به دنبال استخدام در شرکت‌های تراز اول هستید به خوبی می‌دانید که در این فرآیند باید از هفت خان رستم عبور کنید؛ در نهایت هم ممکن است به دلیل رزومه ضعیفی که آماده کرده‌اید در مصاحبه رد شوید. این امر در صورتی است که در بیشتر مواقع فرد جویای کار فکر می‌کند رزومه‌ای درست و درمان آماده کرده، غافل از اینکه ایجاد رزومه به این راحتی‌ها هم نیست.

ویزیت سرد و گرم

پرسش

 

مدیریت کسب‌وکاری را برعهده دارم. چندی است تصمیم گرفته‌ام جلسه‌ای را با ویزیتورهای سازمانم برقرار و برخی موارد را در این حوزه برای آنها یادآوری کنم. به نظرتان در این جلسه درباره چه موضوعاتی صحبت کنم که برای ویزیتورها جذابیت داشته و در آینده کاری‌شان مثمر ثمر باشد؟

3 مانع اصلی در روند انجام فعالیت‌های دورکاری

صرف‌نظر از هماهنگی‌های شما با ماموریت شرکت و اعضای تیم، همیشه موانع و مشکلاتی بر سر راه شما قرار خواهند گرفت. گاهی اوقات، این مشکلات تنها به عنوان یک مانع کوچک محسوب می‌شوند و به همین دلیل نادیده گرفته شده و مورد بررسی قرار نمی‌گیرند که این امر می‌تواند در نهایت، به یک مانع اصلی در روند انجام کار تبدیل شود. در واقع وجود این نوع موانع و تنگناها در محیط‌های دورکاری، به عنوان یکی از مشکلات جدی محسوب می‌شوند که می‌تواند به ایجاد هرج و مرج در تیم کاری منجر شده و بر روی میزان سود و زیان شرکت شما تاثیر بگذارد.

در اینجا به ۳ مانع اصلی در محیط‌های دورکاری و چگونگی کنترل و رسیدگی به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

حکایت پارچه فروش با اخلاق

مرد پارچه‌فروشی نزد دوست خود آمد و با ناراحتی به او گفت: “من در بازار پارچه‌فروش‌ ها مغازه‌ای دارم. هفته‌ای یک‌بار پسر کدخدا با دوستان شرورش دور و بر مغازه من جمع می‌شوند و روی پارچه‌های من که جلوی مغازه می‌چینم خاک و گل می‌ریزند و در حالی که از کار خود شاد و خرسندند پی کار خود می‌روند. نمی‌دانم با آنها چه کنم؟”
دوست او با تعجب پرسید: “آیا آنها با تمام پارچه‌فروش‌ها این کار را می‌کنند؟”

مشخص کردن 4 تیپ شخصیتی برای مدیریت بهتر

وقتی چند سال پیش در یک سری مشکلات پزشکی درگیر شدم، خیلی مشتاق بودم شرایط را درک کنم و همواره سؤالاتی درباره نتایج احتمالی هر نوع درمان، دارو یا سایر اقدامات ممکن می‌پرسیدم. به زودی دریافتم تقریبا هر متخصصی که با او صحبت می‌کنم این جمله را تکرار می‌کند: «هر کسی متفاوت است». این عبارت در دنیای کار هم مصداق دارد. «هر کسی متفاوت است». تمایل طبیعی مدیران که خود نیز تیپ‌های شخصیتی مختلفی دارند این است که با افراد دیگر طوری رفتار کنند که انگار مشابه خودشان هستند. با این حال،‌ مدیریت موثر نیازمند «انعطاف‌پذیری شخصیتی» است. باید شخصیت و رویکردتان را بر اساس ویژگی‌های شخصی که با او کار می‌کنید، تغییر دهید.

روش‌های مختلف برای افراد مختلف

آزمون‌ها و ابزارهای تعیین شخصیت بسیاری وجود دارد که در طول سال‌ها توسعه یافته است. شاید بهترین آن‌ها آزمون DISC باشد که شخصیت‌ها را به چهار گروه تقسیم می‌کند. این ابزار در تعریف شخصیت خاص افراد و تعیین نقاط قوت، ضعف، علایق و مسیرهای شغلی احتمالی فرد به طرز شگفتی دقیق است.

ما هرگز بدون گرفتن آزمون DISC، کسی را در شرکتمان استخدام نمی‌کنیم. داوطلبان استخدام را با ارائه رمز ورود به وب‌سایتی رجوع می‌دهیم و از آن‌ها می‌خواهیم ده تا پانزده دقیقه برای پاسخگویی به مجموعه سؤالات اختصاص دهند و سپس دکمه تایید را بزنند. سپس در همان لحظه، تحلیل کامل و دقیقی از شخصیت خودشان دریافت می‌کنند. نتایج آزمون شخصیتی همزمان برای ما یعنی کارفرمای احتمالی هم ارسال می‌شود.

سپس درباره نتایج آزمون شخصیتی، تلفنی با فرد گفتگو می‌کنیم. ما صراحت کامل را رعایت کرده و نتایج آزمون هر یک از کارمندان احتمالی درباره خُلق و خو و صلاحیتش برای انجام کار یا وظیفه‌ای خاص را با او مرور می‌کنیم. این فرایند مثبتی است که هدف آن اطمینان از این موضوع است که اگر شخصی را برای کاری استخدام می‌کنیم، از انجام آن کار خشنود خواهد شد.

تحلیل DISC بر اساس جایگاه افراد روی نموداری که دو محور جدا دارد، آن‌ها را به چهار تیپ شخصیتی متفاوت تقسیم می‌کند. دامنه محور عمودی از درون‌گرا در پایین تا برونگرا در بالا متغیر است. روی محور افقی دامنه شخصیت از وظیفه‌‌محور در چپ تا فردمحور در راست متغیر است. پس چهار کادر و چهار تیپ شخصیتی اصلی دارید.

شخصیت راهبر

اولین تیپ شخصیتی در کادر چپ بالا شخصیت مسلط یا شخصیت راهبر است. این فرد برونگرا و درعین‌حال بسیار وظیفه‌محور است. انگیزه‌ اصلی برای این فرد «کسب نتایج است». این فرد می‌تواند کارآفرین، رئیس آتش‌نشانی یا افسر پلیس فوق‌العاده‌ای باشد و برای هر کاری که در آن کسب نتایج مهم‌ترین عامل موفقیت شرکت باشد مناسب است.

شخصیت راهبر سریع فکر می‌کند و تصمیم می‌گیرد و مایل است به سرعت به نتیجه نهایی برسد. راهبران تحمل کمی نسبت به تیپ شخصیتی ربع دوم یعنی رابطه‌سازان دارند، زیرا خودشان بیشتر وظیفه‌محور هستند تا فرد‌محور، اما به خوبی با تیپ شخصیتی گروه سوم یعنی تحلیل‌گران کنار می‌آیند، زیرا تمرکز هر دو بر کسب نتایج است.

شخصیت اجتماعی

دومین ربع مربوط به شخصیت اجتماعی یا ابرازگر است (در مدل DISC با نام اثرگذار آمده است). این فرد ارزش زیادی برای روابط قائل است و فردمحور و برونگرا است. انگیزه اصلی برای شخص اجتماعی این است: «خودت را ببین، مرا ببین!»

این فرد سیاستمدار، سخنران، فروشنده، ‌مجری یا مدیر خوبی می‌شود و در هر کار دیگری که نیازمند سطح بالای تعامل مثبت با دیگران است نیز خوب عمل می‌کند. آن‌ها خیلی دوست دارند درباره خودشان و همچنین درباره شما صحبت کنند و معمولا مثبت و مشتاق هستند. یکی از خطرات افراد اجتماعی یا ابرازگر این است که به سرعت با شما موافقت می‌کنند و تعهداتی می‌دهند که اغلب فراموش می‌کنند یا درست به خاطر نمی‌آورند.

شخصیت رابطه ساز

سومین ربع در سمت راست و پایین مربوط به فرد رابطه‌محور است. به دلایل توصیفی این فرد را «رابطه‌ساز» می‌نامیم. رابطه‌سازها اهمیت زیادی به افکار و احساسات دیگران می‌دهند و درعین‌حال درون‌گراتر و تودارتر هستند. آن‌ها کم‌‌حرف‌تر هستند، خیلی سخن نمی‌گویند و ایما و اشاره ندارند.

افراد رابطه‌محور در جمع‌بندی به کندی عمل می‌کنند و گاهی مردد به نظر می‌رسند. آن‌ها نگران اثر رفتار و گفتار خود بر دیگران هستند. بزرگ‌ترین انگیزه‌ برای رابطه‌سازان این است: «بیایید دوست باشیم». رابطه‌سازان معلم، پرستار، مشاور و روانشناس خوبی می‌شوند؛‌ آن‌ها در هر کاری که نیازمند کار نزدیک با دیگران باشد، خوب عمل می‌کنند. وقتی با شخصیت‌های رابطه‌ساز تعامل برقرار می‌کنید، باید کمی بیشتر تعلل کنید، سؤالات زیادی بپرسید، با دقت به پاسخ‌ها گوش دهید و بدانید که این افراد دوست ندارند عجولانه تصمیم بگیرند.

شخصیت تحلیل‌گر

چهارمین ربع در سمت چپ و پایین مربوط به شخصیت تحلیل‌گر یا متفکر است که در مدل DISC با نام سازگار آمده است. این شخص تودار و ساکت و همچنین بسیار وظیفه‌محور است. بزرگ‌ترین انگیزه‌ برای این فرد این است: «بیایید دقیق باشیم».

تحلیل‌گران برای مشاغلی که به دقت بالا و تعامل کم نیاز دارد، بسیار مناسب هستند. آن‌ها مشکلاتی را ترجیح می‌دهند که «نخواهند فورا پاسخش را بدهند». افرادی که در بخش متفکر/تحلیل‌گر قرار می‌گیرند به عنوان حسابدار، مهندس، برنامه‌نویس رایانه، دانشمند، محقق، ریاضی‌دان و تحلیل‌گر مالی بسیار موفق هستند. آن‌ها ترجیح می‌دهند که ساعت‌های طولانی در تنهایی کار کنند و با دیگران کمترین تعامل را داشته باشند. وقتی با تحلیل‌گران/متفکران مواجه می‌شوید، باید ایده‌های خود را به شکلی عملی و منطقی ابراز کنید. آن‌ها عاشق حقایق و جزئیات هستند و می‌خواهند مطمئن شوند که هیچ امکانی برای خطا یا اشتباه وجود ندارد.

 


افراد متفاوت هستند

تمایل طبیعی شما این است که با دیگران طوری برخورد کنید انگار درست شبیه شما هستند. اما وقتی به بلوغ می‌رسید، می‌فهمید که افراد مختلف روش‌های مختلف دارند. برای کنار آمدن با شخصیت‌های مختلف، باید گاهی تامل کرده و به فرد مقابل توجه کنید. سپس با او راه بروید و یاد بگیرید که با سرعت و خلق و خوی او هماهنگ شوید، به خصوص اگر می‌خواهید به طریقی بر او اثر بگذارید.

روش مدیریتی شما

به کارمندان خود نگاه کنید. به شخصیت خود که هیچ‌وقت تغییر نمی‌کند بیندیشید و سپس به روندهای شخصیتی افراد اطرافتان و چگونگی برقراری بهترین ارتباط با آن‌ها فکر کنید.

• راهبر: فرد راهبر وظیفه‌محوری بالا و فرد‌محوری کمی دارد. این فرد بی‌طاقت، موفقیت‌محور، متمرکز بر کار و علاقمند به کسب نتایج است. روش صحیح مدیریت او این است که عمل‌گرا، دقیق، متمرکز و سریع باشید و به صراحت نتایج مورد انتظار و روش ارزیابی نتایج و موفقیت‌ها را مشخص کنید.

• ابرازگر: این تیپ شخصیتی بسیار اجتماعی، برونگرا، دوستانه و مشتاق است. این افراد کل‌نگر هستند، تصاویر بزرگ را می‌بینند، نسبت به شنیدن جزئیات بی‌طاقت هستند و علاقه زیادی به تعاملات انسانی دارند. اثربخش‌ترین روش مدیریت در رابطه با افراد اجتماعی/برونگرا این است که آن‌ها را در جریان قرار دهید و انرژی آن‌ها را بر چیزی متمرکز کنید که بتوانند بیشترین همکاری را با شما داشته باشند. زمانی را به صحبت، ایجاد ارتباط و تعامل با آن‌ها اختصاص دهید و سپس از سایرین بخواهید که به جزئیات بپردازند.

• رابطه‌ساز: رابطه‌ساز انسان‌محور است و تمرکز کمی بر کارها دارد. این افراد که حساس و مردد هستند، تاکید زیادی بر ایجاد رابطه با دیگران دارند. آن‌ها از همکاری، کار تیمی، دوستانه بودن و هماهنگی لذت می‌برند. رابطه‌سازها روش مدیریتی ملایم همراه با تعاملات زیاد، دوستانه، آهسته و بدون غافلگیری را می‌پسندند. احساس کردن، توجه و حساسیت نشان دادن به حالات و روابط سایر افراد بیشترین اهمیت را برای آن‌ها دارد.

• متفکران: این افراد تمرکز زیادی بر کار و تمرکز کمی بر افراد دارند. آن‌ها به جزئیات، صحت، دقت و کامل و بی‌نقص بودن اهمیت زیادی می‌دهند. شیوه مدیریتی مناسب در رابطه با متفکران این است که صریح، مرتبط، دقیق، متوجه جزئیات، دقیق در گفتار، ‌ملایم و کنترل‌شده باشید.

مدیران عالی برای بهبود توانایی برای ایجاد رابطه خوب با انواع مختلف تیپ‌های شخصیتی زمان اختصاص می‌دهند. خوشبختانه این توانایی با تجربه و پرسیدن تعداد زیادی سؤالات خوب و گوش دادن دقیق به پاسخ‌های آن‌ها حاصل می‌شود. شما باید شیوه مدیریتی خود را عمدا تغییر دهید تا هماهنگی بیشتری با شخصیت اصلی طرف مقابل پیدا کنید.

راهکارهای کسب و کار امن در بحران های اقتصادی

در شرایط بد اقتصادی موجود که گریبانگیر کارمند، کارگر، مهندس یا حتی مدیر یک کسب و کار خصوصی شده است، یافتن راهکارهای اجرایی که بتواند تا حدی اوضاع نابسامان اقتصادی را سامان بخشیده یا حتی از بدترشدن شرایط جلوگیری نماید، بیش از پیش احساس می شود.
بازار نرم افزار و حوزه IT نیز از این مشکلات مستثنی نیستند؛ چرا كه نرم افزار در ایران هیچ گاه در شرکت ها - چه خصوصی و چه دولتی - به عنوان ملزومي لاینفک محسوب نمی شود و همواره از اولویت پایین تری نسبت به ساير امور برخوردار است.
شاید از اولین تصمیماتی که اکثر شرکت ها در مواجهه با بحران مالي اتخاذ مي نمایند، لغو قرارداد پشتیبانی نرم افزار برای کاهش هزینه ها باشد؛ چه برسد به این که اقدام به خرید نرم افزار جديد و انعقاد قرارداد نمایند. هم چنین با حمایت های اندکی که برای نرم افزار در کشورمان صورت می گیرد، هر شرکت مي باید به تنهایی و با اتخاذ تصمیماتی، سعی در نجات کسب و کار خویش نماید.

چگونه برای حضور در مصاحبه شغلی لباس بپوشیم؟

همه ما در زندگی خود بارها در مصاحبه‌های شغلی مختلف در شرکت‌هایی با کارها و مشاغل گوناگون شرکت کرده‌ایم. در تمامی این مصاحبه‌ها سعی کرده‌ایم بهترین خود را ارائه کرده و فرد مصاحبه‌کننده را متقاعد کنیم که برای شغل مورد نظر مناسب‌ایم. با این همه، یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که می‌تواند تاثیر اولیه خوبی را روی فرد مصاحبه‌کننده بگذارد، نوع پوشش ماست. این‌که چگونه برای یک مصاحبه کاری لباس بپوشیم از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است و ما در این مطلب می‌خواهیم چند روش ساده را با شما در میان بگذاریم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بهترین پوشش ممکن را در یک مصاحبه کاری داشته باشید.

کارمندانبا هم بوظن تنها آغاز راه است. با هم ماندن یک پیشرفت است و با هم کار کردن موفقیت بزرگی است.

پرسش: من همیشه دوست داشتم رییس خودم باشم و در خانه کار کنم اما رفاقت و همراهی تیم قبلی خود را از دست داده‌ام و دلتنگ آن هستم. چگونه می‌توانم از راه دور این احساس را دوباره ایجاد کنم؟

آموزش بازاریابی,آموزش فنون مذاکره,آموزش کسب و کار,ایده های کسب و کار,راهکار موفقیت در کسب و کار

سخن روز

نقش مدیر این است که به درون فرد نفوذ کند و هوشمندی بی‌همتای او را کشف کند و به عملکرد تبدیل نماید.

ورود کاربران

عضویت در خبرنامه

ایده تبلیغات

 ایده برای تبلیغات

تبلیغ خلاقانه‌ی یک کلینیک ارتودنسی و دندانپزشکی؛

 

ایده برای تبلیغات,ایده های خلاقانه,ایده کسب درامد,ایده کسب و کار,تبلیغات محیطی

 

با ما در تلـــگــــرام

جهت عضویت در گروه های تلگرام پایگاه داده کسب و کار، لطفا اطلاعات ذیل را تکمیل نمایید تا به ما در تلگرام ملحق شوید

CAPTCHA